Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vrouw wil graag een compactje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn vrouw wil graag een compactje

    Hallo,

    Kent u dat, samen met vrouw en kinderen een weekendje naar zee, paps die zijn slr meeheeft, maar door het opwaaiend zand zijn toestel liever in de rugzak laat.
    Lekker fijn aan een binnen- of buitenzwembad, maar die bengels kunnen er wat van ... ' bommetjeeeuuuhhh ', pa doornat, body en lens - waar is m'n zeemvel.
    Uitstapje hier of daar, maar pa zeult niet graag met zijn lowepro vol met materiaal, ....
    En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

    Tot dat die van ons zei, kunnen we zo geen klein toestelletje kopen. Allee hup, bon, we gaan een klein toestelletje kopen. Maar voor pa dan graag één met de meeste functies als op z'n slr.
    Iemand een aanrader, compactje dat het zand en stof trotseert, tegen een drupje water kan, en dat pa content stelt.

    Zelf al eens gelet op dpreview, maar geraak er niet echt uit.

    Tips zijn wellekome.

    Hans.
    www.rallyandraces.com

  • #2
    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

    tja misschien een beetje cru, maar je zou beter een andere hobby gaan zoeken.
    fotograferen onder moeilijke omstandigheden, is juist het leuke van de hobby.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

      Ook zeewater en zand is voor een compact uit den boze
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

        Beste bouk, ik vraag enkel om een gewone tip of een aanrader, niet om onnozel te doen.

        Wanneer ik niet wil dat er zandkorrels in mijn body komen, of dat het geheel zeiknat wordt, of om een hele dag de rugzak en twee kinderen op sleeptouw mee te nemen, dan is dat mijn goed recht en dan noem ik dat niet fotograferen onder moeilijke omstandigheden. Op die momenten is het maken van een familiekiekje voor mij grotendeels aan de orde, niet de rest, en daarvoor is zo'n compactje handig.

        Ik fotografeer voor mijn hobby, niet voor de hobby van mijn vrouw of kinderen.

        Als u voor het meerendeel wolkenfoto's maakt denk ik niet dat u moet oordelen of fotografie wel een hobby voor mij is, ik denk dat ik het tegendeel al wel bewezen heb.

        En als het u alleen maar te doen is om op zoveel mogelijk onderwerpen commentaar te geven, laat het. Begeef u naar de rubriek chitchat, en leef u daar uit.

        Nog een prettige dag verder.

        Hans.
        www.rallyandraces.com

        Comment


        • #5
          Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

          OK, was dus inderdaad een beetje cru, sorry hoor Hans.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

            Wellich kun je een compact met superzoom nemen, zodat je op afstand kunt fotograferen. Bedenk daarbij dat je altijd met je rug naar de wind staat als er wind of veel wind staat.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

              Dag Hans,
              Ik ben erg tevreden van de Canon G9 als aanvulling om de SLR, heel veel instelmogelijkheden en goede beeldkwaliteit voor een compact, en past nog in de (meeste) broek- of andere zakken ...

              Comment


              • #8
                Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                Wellich kun je een compact met superzoom nemen, zodat je op afstand kunt fotograferen. Bedenk daarbij dat je altijd met je rug naar de wind staat als er wind of veel wind staat.
                Zover was ik ook al mee. Ik weet ondertussen al wel hoe ik een foto moet maken. Ik vraag enkel om een tip/aanrader qua merk en type en waarom, meer niet. De rest weet ik.

                Hans.
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                  Oorspronkelijk geplaatst door derHans Bekijk bericht
                  Zover was ik ook al mee. Ik weet ondertussen al wel hoe ik een foto moet maken. Ik vraag enkel om een tip/aanrader qua merk en type en waarom, meer niet. De rest weet ik.

                  Hans.
                  Canon A630 met onderwaterbehuizing!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                    Olympus heeft blijkbaar een compactje waar je zelfs 10 meter onder water mee kan fotograferen . Het zal dan ook wel tegen een korreltje zand kunnen zeker.




                    Erwin
                    Last edited by erwin; 28 maart 2008, 09:45.
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                      Precies nogal lange tenen

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Precies nogal lange tenen

                        Hubert
                        Dacht ik ook net ...
                        We mogen al blij zijn als we reageren zonder een afblaffer blijkbaar ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                          Hallo, het heeft hier helemaal niet te maken met lange tenen.
                          Het enige wat ik vraag/vroeg was een tip/aanrader mbt een compactje dat gebruikt kan worden op momenten wanneer je je slr liever niet gebruikt of meeneemt. Gewoon een toestel met min of meer de juiste verhouding prijs/kwaliteit, meer niet.

                          Ik hoef er toch geen tekening bij te maken zeker. Comments zoals 'je gaat beter een andere hobby zoeken', of 'zand en water zijn ook voor een compactje niet goed', heb je daar wat aan ???

                          Aan degenen die een voorstel ten berde hebben gebracht, bedankt.

                          @ mod, slotje op.

                          Hans.
                          www.rallyandraces.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                            Ik heb het gehad over een superzoom (jij dus ook al). Kijk naar www.imaging-resource.com, dan zie je onder long-zoom drie camera's staan.
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                              Wij hebben thuis een Canon IXUS digital 75.
                              Toestel ziet er fantastisch uit, groot scherm, makkelijk in bediening, ...
                              Interessant is ook de gezichtsherkenning. Bij het scherpstellen vindt het toestel auto het gezicht, waar die dan op focust.
                              Prijs valt ook erg goed mee.
                              Uiteraard kun je de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden niet vergelijken met een goeie DSLR.
                              Veel succes nog met uw zoektocht.
                              Groeten
                              2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                              Comment

                              Working...
                              X