Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

    Hali halo

    ik heb nu ongeveer een jaar mijn nikon d70s en ik ondervind dat hij me eigenlijk wat te ingewikkeld is. Hiermee bedoel ik, dat hij teveel opties heeft die ik niet gebruik, en dat ik hem ook niet echt lekker vind werken, qua knoppen en menu's etc.

    Ik had ook gedacht hem meer te gebruiken, maar ik ondervind dat ik er niet echt de tijd voor heb en er niet echt "prachige" of "artistieke" foto's mee trek.
    Ook het feit dat hij zo groot is doet me vaak beslissen om hem thuis te laten.

    Ik ben er serieus over aan het denken om een niet-dslr aan te schaffen in de plaats, alhoewel ik wel vind dat een dslr betere foto's trekt dan een gewoon compactje.

    Conclusie: ik zoek dus ofwel een eenvoudigere en makkelijker te bedienden dslr ofwel een bridge (dan heb ik ook geen gezever meer met lenzen)

    de enige voorwaarde die er is moest ik naar bridge gaan:
    - moet compacter zijn
    - moet toch betere foto's geven dan een standaard compactje
    - moet een zoomring hebben want ik krijg het van die zoomknopjes

    iemand een idee of voorstellen?
    500px

  • #2
    Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

    Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
    iemand een idee of voorstellen?
    Een fotocursus.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

      Het zijn niet de pijlen en de boog die belangrijk zijn, maar de indiaan die erachter staat......
      Een artistieke foto kan je volgens mij met elk soort camera maken.
      Inderdaad een fotocursus kan helpen.
      Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
      Konica Minolta Dimage A2
      Lumix FX-30

      Comment


      • #4
        Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

        op mijn 30D zitten ook allemaal knopjes en mogenlijkheden die ik nooit gebruik.
        maar over de opnamen die ik er nu mee maak ben ik tevreden over en das toch belangrijker dan dat je weet waar al die knopjes voor nodig zijn.
        misschien een beetje een gewaagd comment, maar tis gewoon zo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

          ik raad inderdaad ook aan om een fotocursus te volgen, dan gaat er een wereld voor je open.

          Er zijn heel veel mensen die denken dat je met een dslr betere foto's maakt dan met een compact.

          Op zich klopt dat ook wel een beetje, maar je moet meer zelf doen en dat moet je leren, net als lopen, lezen, en fietsen.

          Ik denk dat je inderdaad beter geld kunt investeren in een cursus dan een nieuwe camera. en als je dan toch naar een nieuwe camera gaat kijken, laat je dan in een fotowinkel goed informeren. Hier werken vaak mensen die er veel vanaf weten. In een groot warenhuis (ik wil niet zeggen altijd) is dit vaak niet zo
          bezoek www.hoffoto.nl eens voor meer foto's

          Comment


          • #6
            Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

            TS vind de body te groot en niet lekker werken.... daar gaat een cursus geen verandering in brengen.... wellicht dan toch geen slecht idee om de D70 te verkopen of in te ruilen voor iets compacters. Zou het formaat niet het grote probleem zijn dan inderdaad rap een cursus zoeken.... en eerst eens alleen in auto-stand fotograferen en niet te veel in de menu-tjes speuren.,,, je hoeft natuurlijk de mogelijkheden niet te gebruiken die erin zitten.

            Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

              Zou je niet eens naar pakweg de Mediamarkt gaan, waar je alle merken, vormen en formaten in je pollekes kan houden? Misschien zijn er andere merken van DSLRs die je beter liggen. Enne... fotograferen vergt wel een leerproces, dus je moet je er wel mee bezighouden. De mooie of artistieke foto's komen niet vanzelf.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                ...de enige voorwaarde die er is moest ik naar bridge gaan:
                - moet compacter zijn
                - moet toch betere foto's geven dan een standaard compactje
                - moet een zoomring hebben want ik krijg het van die zoomknopjes

                iemand een idee of voorstellen?
                Kijk eens naar de Panasonic FZ18 of FZ50. Met beide toestellen kan je schitterende opnames maken. FZ50 is niet echt compacter in vegelijking met een dslr, de FZ18 wel. Een manuele zoomring vind je dan weer wel op de FZ50, terwijl je op de FZ18 moet zoomen aan de hand van een zoomhendel.

                Comment


                • #9
                  Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                  nja, ik heb al lang over een fotocursus gedacht.
                  ik weet uiteraard dat de artistieke foto's niet vanzelf komen.

                  het is inderdaad vooral het feit dat ik het werken met de camera niet echt gezellig vind, plaatsing van de knoppen, instellingen wijzigen etc.

                  ik twijfel dus om naar een ander merk te gaan of naar bridge te gaan.
                  het grote voordeel is dat ik dan ook niet meer met die lenzen zever zit

                  qua nadeel vraag ik me af wat het grote verschil is aangezien ik me niet kan inbeelden dat het kwaliteitsverschil nog zooo groot is tussen bridge en dslr.

                  qua bridge dacht ik idd aan die fz50 of fuji s9600
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                    Als je de menuutjes van Canon eens wil testen, mag je gerust eens langskomen. En ik wed dat eigenaars van andere merken dat ook gerust willen doen.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      TS vind de body te groot en niet lekker werken.... daar gaat een cursus geen verandering in brengen.... wellicht dan toch geen slecht idee om de D70 te verkopen of in te ruilen voor iets compacters. Zou het formaat niet het grote probleem zijn dan inderdaad rap een cursus zoeken.... en eerst eens alleen in auto-stand fotograferen en niet te veel in de menu-tjes speuren.,,, je hoeft natuurlijk de mogelijkheden niet te gebruiken die erin zitten.

                      Ed
                      Conclusie: ik zoek dus ofwel een eenvoudigere en makkelijker te bedienden dslr ofwel een bridge (dan heb ik ook geen gezever meer met lenzen)
                      Dit was zijn conclusie, ik gaf als alternatief: niet een makkelijker te bedienen camera, maar die gewoon te leren bedien, dan is hij vanzelf makkelijker.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                        het is niet dat ik hem niet kan bedienen...
                        ik vind hem gewoon niet lekker werken

                        en aangezien ik toch wil veranderen overweeg ik ook een bridge te nemen wegens makkelijker qua lenzen etc, goedkoper, en vast en zeker voldoende voor wat ik het gebruik...
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                          De Fuji S9600 zal dan ook niet helpen want daar zitten ook veel knopjes op, die je moet gebruiken wil je een deftige foto er mee maken.

                          met vriendelijke groet
                          Erik
                          ______________________
                          Nikon D700, D200, Fuji F70 EXR.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                            nja, ik heb al lang over een fotocursus gedacht.
                            ik weet uiteraard dat de artistieke foto's niet vanzelf komen.

                            het is inderdaad vooral het feit dat ik het werken met de camera niet echt gezellig vind, plaatsing van de knoppen, instellingen wijzigen etc.

                            ik twijfel dus om naar een ander merk te gaan of naar bridge te gaan.
                            het grote voordeel is dat ik dan ook niet meer met die lenzen zever zit

                            qua nadeel vraag ik me af wat het grote verschil is aangezien ik me niet kan inbeelden dat het kwaliteitsverschil nog zooo groot is tussen bridge en dslr.

                            qua bridge dacht ik idd aan die fz50 of fuji s9600
                            Die foto's gaan er ook niet komen door een cursus te volgen, je moet er ook oog voor hebben wat je op foto wil zetten.

                            Dat de knopjes niet lekker zitten had je eigenlijk moeten vaststellen voor je hem kocht, maar ja, eieren na pasen...

                            Wat de lenzen betreft is dat zowel een voor als nadeel, maar je zit niet vast aan 1 lens zoals met een bridge het het geval is, de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt.

                            De verschillen tussen een bridge en een DSLR is voornamelijk de snelheid heb ik zelf ervaren, ook de kwaliteit bij hogere ISO's is bij een reflex veel beter en het gewicht van het toestel dat hoger ligt zorgt er ook wat voor dat je je toestel veel stabieler houd.

                            Enne, een bridge is niet altijd zoveel makkelijker te bedienen aangezien ze steeds meer op DSLR toestellen gaan lijken... Gewoon zelf de tijd nemen om het toestel te leren kennen, heb ik ook moeten doen, net als anderen hier...
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

                              D70s is toch geen ingewikkeld toestel om te gebruiken ,
                              Voor veel handelingen is er een knop aanwezig, wat het in veel gevallen eigenlijk gemakkelijker maakt dan steeds in het menu te moeten duiken zoals bij de meeste bridge toestellen.
                              Als je geen echte fotoliefhebber bent, ben je mischien beter af met een cameraatje in zakformaat, maar dan zal je een heel deel mogelijkheden moeten laten vallen, zoals controle over je scherptediepte, snelheid enz.
                              Hou je er eens een dag mee bezig om vanalles uit te proberen, en koop een goed boek over de basisbegrippen van de fotografie, zo zal je zicht op fotograferen heel wat duidelijker worden
                              Last edited by Guest42; 29 maart 2008, 16:45.

                              Comment

                              Working...
                              X