Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

    De eerste keer Cannes in 2002 was als filmliefhebber een openbaring.
    Mijn Aldi 3MP toestelletje gaf destijds zeer bedroevende beelden.

    Daarna heb ik mij een Sony DSCF828 aangekocht.
    Een verbetering, maar nog niet naar behoeven.

    Daarna werd het de Samsung PRo 815, maar ondanks de mega zoom en het reuze scherm waren de resultaten zeer bedroevend. De camera faalde vooral bij 15x zoom of bij straatlicht.

    Nu anno 2008 wil ik me dus een nieuwe camera aanschaffen, deze keer een spiegelreflex. Maar zoals bij velen slaat de twijfel enorm toe...

    Belangrijk voor me zijn :
    • Bij straatlicht (onderbelichte omstandigheden) wil ik goede foto's maken.
    • De camera moet snel zijn want het is daar bij momenten een stressy boel. Dus niet 5 seconden scherpstellen want dat is dodelijk (ben zo ooit eens teruggekomen met alleen een foto van het kleed en wat haar van Nicole Kidman!)
    • Ik wil van op de straat de sterren willen fotograferen op de trappen. Afstand ca 50m?! (zie Pitt-Aniston foto)
    • Concertfotografie wil ik ook met de camera doen.
    • Natuurlijk moet het ook een goede vakantie camera zijn.


    Mijn twijfel gaat naar volgende camera's :
    Sony A700 of A350.
    Canon 450D (wanneer komt die eigenlijk exact uit) of 40D (duurste optie).
    Als objectieven zou ik bij canon lenzen met IS nemen. (17-88 en 70-300).
    Bij de Sony 18-70 en 75-300.

    De reden waarvoor ik voor deze merken kies zijn de cashback-acties.
    Budget ca 1000€ (tot 1250 evt).

    Wat reden jullie me aan? Kies ik een instapmodel of een semi-pro?
    Canon of Sony, of toch een Nikon die ik over het hoofd zie?
    Objectieven?
    Alle raad is meer dan welkom.

  • #2
    Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

    Cameramerk maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal goed. Instap of semi-pro of pro, dat maakt de portemonaie uit. Lenzen: kijk eens naar de exif van de geweldige foto's, die je geplaatst hebt, en dan weet je weer wat meer en kan je een betere keuze maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Cameramerk maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal goed. Instap of semi-pro of pro, dat maakt de portemonaie uit. Lenzen: kijk eens naar de exif van de geweldige foto's, die je geplaatst hebt, en dan weet je weer wat meer en kan je een betere keuze maken.
      Inderdaad, lenzen zijn zeker zo belangrijk als de camera.

      De Sony A300 (A350) zijn wel midrange camera's (A200 is instapmodel) maar heeft wel 1 voordeel voor deze tak van fotografie namelijk het kantelbaar schermpje dat je toelaat om te fotograferen boven je hoofd
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

        In Cannes kun je niet aankomen met minder dan een FF Pro camera

        Comment


        • #5
          Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

          Een Canon 5D + Canon EF 70-200 2.8 IS + flash + monopod zou praktisch kunnen zijn ;-)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

            Geen enkele combinatie van 1000€ zal bieden wat jij wil:

            snelle focus, lichtsterk, concerten en foto's tot op 50m vereisen een lens die afhankelijk van of je IS wil of niet tussen de 1000 en 1600€ kost, en dan staan je actrices er nog niet al te groot op. Beter zou zijn om zo dicht mogelijk te raken en een wat goedkopere lens maar wel een flitser te gebruiken.

            Ik zie zo gauw geen andere oplossing. het zal in elk geval een instapcamera worden, want het leeuwendeel van je geld zal toch naar de lens moeten gaan. Niet dat dat erg is, want met eeen instapcamera en een goeie lens maak je betere foto's dan met een pro camera met een slechte lens. En zeker in de extremere omstandigheden die jij vermeldt.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

              Het voordeel van de Sony is ook dat alle lensen anti-Shake hebben (zit in de body) en dat scheelt weer enkele honderden euro's.

              Voor de zaken die jij daar opsomt zou ik opteren voor volgende lenzen:
              - straatlicht : 28-70 F/2.8
              - sterren en concert : 80-200 F/2.8 + eventueel 1.7 TC
              - vakantie: sony 16-105 kitlens

              En als het op de lichtsterke lenzen aankomt heb ik er binnenkort misschien een paar in de aanbieding (Sigma en Tokina wegens overstap naar merklenzen)
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Het voordeel van de Sony is ook dat alle lensen anti-Shake hebben (zit in de body) en dat scheelt weer enkele honderden euro's.

                Voor de zaken die jij daar opsomt zou ik opteren voor volgende lenzen:
                - straatlicht : 28-70 F/2.8
                - sterren en concert : 80-200 F/2.8 + eventueel 1.7 TC
                - vakantie: sony 16-105 kitlens

                En als het op de lichtsterke lenzen aankomt heb ik er binnenkort misschien een paar in de aanbieding (Sigma en Tokina wegens overstap naar merklenzen)
                Zit hij dan nog een beetje aan zijn budget, of is het er al direct flink over? Je vermeldt dat al direct een body en drie lenzen, dus dat zal voor zijn 1000€ ook niet gaan, of ben ik mis?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                  Alvast bedankt al voor de reacties.

                  Die pro-toestellen kunnen er jammer genoeg niet af

                  Op de Canon 450d kan ik jammer genoeg niet wachten want op 10 mei zijn we al weg. Ik vond de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS wel wat hebben. De releasedatum "ergens in april" kan ook op het einde zijn, en ik wil m'n toestel kennen tegen mei.
                  De 40d is wat duur en als instapper is dit momenteel wat teveel voor me.

                  Budgetair lijkt me idd Sony beter, ook al voor de ingebouwde IS.
                  Na wat zoekwerk blijven volgende kits over.

                  Sony DSLR-A300 + DT 18-70mm F:3.5-5.6 Kit = 749
                  of toch maar
                  Sony DSLR-A700 + DT 18-70mm F:3.5-5.6 Kit = 1059 na cashback.

                  Volgende lens zou ik erbij nemen :
                  Tamron AF 28-300mm XR F:3.5-6.3 Di Asp.Mac Sony/KM = 295
                  of
                  Sigma 28-300mm DG Mac F: 3.5-6.3 Sony/K.Minolta AF = 279

                  Zou ik hier al iets mee kunnen aanvangen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                    is een canon 400d niets met een canon 70-200 f4?

                    bij canon kan je hogere iso nemen als bij sony. En de 70-200 zijn prima lenzen.
                    ofwel neem je kitlens erbij voor gewoon gebruik ofwel een tamron 17-50 f2.8

                    niet alles moet nieuw zijn.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lynch007 Bekijk bericht
                      Op de Canon 450d kan ik jammer genoeg niet wachten want op 10 mei zijn we al weg. Ik vond de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS wel wat hebben. De releasedatum "ergens in april" kan ook op het einde zijn, en ik wil m'n toestel kennen tegen mei.
                      Volgende de nieuwsbrief van het konijn zou de eerste reeds geleverd zijn en in het kort (april reeds leverbaar zijn)

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                        Ik denk dat het dit gaat worden :

                        Sigma 28-105mm F2.8-4.0 ASF IF Sony/ KM € 202,34
                        Sigma 28-300mm/3.5-6.3 DG MACRO Sony/ KM € 253,18
                        Sony DSLR-A350 Body € 710,75

                        Ik verkies de sony omwille van het kantelbaar scherm (handig in cannes) en wegens de IS op de body (maakt de lenzen goedkoper).
                        De Sigma 28-105 zal dienen voor avondpremieres en sfeerbeelden.
                        De Sigma 28-300 voor op de trappen en natuurlijk als all-rounder.

                        Goede keuze?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lynch007 Bekijk bericht
                          Ik denk dat het dit gaat worden :

                          Sigma 28-105mm F2.8-4.0 ASF IF Sony/ KM € 202,34
                          Sigma 28-300mm/3.5-6.3 DG MACRO Sony/ KM € 253,18
                          Sony DSLR-A350 Body € 710,75

                          Ik verkies de sony omwille van het kantelbaar scherm (handig in cannes) en wegens de IS op de body (maakt de lenzen goedkoper).
                          De Sigma 28-105 zal dienen voor avondpremieres en sfeerbeelden.
                          De Sigma 28-300 voor op de trappen en natuurlijk als all-rounder.

                          Goede keuze?
                          Ik heb de 28-105 gehad en dat is een regelrechte ramp. Niet scherp, traag, enzovoort. De 28-300 is een SUPERramp.
                          Je zal geen van de twee met enig succes in minder dan uitstekend licht met goed gevolg kunnen gebruiken. Voor concerten kan je het al helemaal vergeten, daar zal je niet eens goed kunnen scherpstellen.
                          Helaas dus, maar dit is géén goeie combinatie voor wat jij hoger specifieert.

                          Dus of je moet je budget optrekken, of je moet je verwachtingen bijstellen:

                          Belangrijk voor me zijn :

                          * Bij straatlicht (onderbelichte omstandigheden) wil ik goede foto's maken.
                          * De camera moet snel zijn want het is daar bij momenten een stressy boel. Dus niet 5 seconden scherpstellen want dat is dodelijk (ben zo ooit eens teruggekomen met alleen een foto van het kleed en wat haar van Nicole Kidman!)
                          * Ik wil van op de straat de sterren willen fotograferen op de trappen. Afstand ca 50m?! (zie Pitt-Aniston foto)
                          * Concertfotografie wil ik ook met de camera doen.


                          Straatlicht: vergeet het met die superzoom. Sfeerbeelden zal nog enigszins lukken
                          Camera is snel genoeg, maar je lenzen absoluut niet.
                          sterren vanop 50m afstand: zal niet lukken met 300mm. Je foto's zullen gecropped van dezefde kwaliteit zijn als die hierboven
                          Concertfotografie: niet mogelijk met die lenzen. Misschien een ietsie pietsie met die 28-105, maar verwacht geen kwaliteit...

                          'k Zeg het maar om onnodige teleurstellingen te voorkomen hé.
                          Last edited by Vue.photo; 31 maart 2008, 14:07.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                            Concerten das maar voor later en daar kan ik nog altijd een lens voor kopen. Dus dit is nu niet meteen aan de orde.
                            Cannes komt er sneller aan, vanaf half mei al.
                            Je moet wel rekenen op de trappen is de belichting altijd redelijk goed, ook s'avonds. Dus de superzoom zal altijd gebruikt worden onder degelijke belichting. Het grotendeel van de Premieres is trouwens altijd om 19u... exit rond 21u30.

                            Nog eens wat zoekwerk gedaan :
                            Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 Di LD Asp. Sony/KM 305€
                            Tamron AF 18-250mm F:3.5-6.3 XR Di II LD Asp. Sony 419€
                            Worden beiden op Dyxum al zeer goed omschreven.
                            De tamron superzoom kan ik ook gebruiker al all-travel lens.

                            Beter?
                            Last edited by lynch007; 31 maart 2008, 15:08.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cannes, here I come again! Maar met welke camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lynch007 Bekijk bericht
                              Ik vond de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS wel wat hebben.
                              Je hebt dit voorstel al zelf gedaan. Ik weet dat je een beetje afgestapt bent van Canon maar als dat om de release datum van de 450D is, dan vind ik dat een beetje ongegrond. 't Is inderdaad te verwachten dat je met de Canon hoger in de ISO kan gaan dan met de Sony en dan ga je volgens mij niet gesjareld zijn met een 400D + de hoger genoemde lenzen. Enkele weken geleden zat de prijs bij Konijnenberg voor deze combo rond de €810.00 en als intussen de 450D er toch op tijd is heb je helemaal wat je eigenlijk van in het begin al wou. Je hoeft dan ook niet uit te wijken naar Tamron of Sigma. In sommige gevallen zijn dat best goede lenzen maar gewoonlijk presteren ze ook wel iets minder dan de Canon equivalenten. En wat Sigma betreft heeft Simplephotography je al gewaarschuwd hé.

                              Djienbe

                              Comment

                              Working...
                              X