Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update D300, D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update D300, D3

    Ik las op een ander forum dat Nikon met nieuwe firmware de effectieve sensorgrootte gaat opgraden. Met deze upgrade zou je uiteindelijk met een D300 een sensor hebben van 15 MP, niet gek toch? De D3 zou met een paralelle upgrade zelfs tegen de 18MP aankomen. Daarbij zit wederom een cropfunctie op 25% van het effectieve sensorvlak die een beeldfrequentie van 20 foto´s per seconde mogelijk maakt. Goed je houdt dan van die 18MP sensor maar een kwart over, maar dat is nog altijd een 4,5MP sensor met een fabelachtig brandpuntsafstand.
    Vanaf dinsdag kan je hem downloaden op de Nikon site
    We wachten af.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Update D300, D3

    Hmm dinsdag... 1 april dus

    Comment


    • #3
      Re: Update D300, D3

      Hier hangt een visgeurtje aan !!
      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Update D300, D3

        Oorspronkelijk geplaatst door novak Bekijk bericht
        Hmm dinsdag... 1 april dus
        hehe, good one

        Comment


        • #5
          Re: Update D300, D3

          Wel leuk om reacties af te wachten
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Update D300, D3

            hang er een "poll" aan => believers vs non-believers
            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

            Comment


            • #7
              Re: Update D300, D3

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Ik las op een ander forum dat Nikon met nieuwe firmware de effectieve sensorgrootte gaat opgraden. Met deze upgrade zou je uiteindelijk met een D300 een sensor hebben van 15 MP, niet gek toch? De D3 zou met een paralelle upgrade zelfs tegen de 18MP aankomen. Daarbij zit wederom een cropfunctie op 25% van het effectieve sensorvlak die een beeldfrequentie van 20 foto´s per seconde mogelijk maakt. Goed je houdt dan van die 18MP sensor maar een kwart over, maar dat is nog altijd een 4,5MP sensor met een fabelachtig brandpuntsafstand.
              Vanaf dinsdag kan je hem downloaden op de Nikon site
              We wachten af.
              Behalve 1 april heeft de cropfactor dus ook heel weinig te maken met het aantal pixels. Of zou de cropfactor van de D200 toch 40% minder zijn als van de de D50......
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Update D300, D3

                Oorspronkelijk geplaatst door novak Bekijk bericht
                Hmm dinsdag... 1 april dus
                1 april grappen horen thuis op 1 april...niet op 27 maart.


                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Update D300, D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Ik las op een ander forum dat Nikon met nieuwe firmware de effectieve sensorgrootte gaat opgraden. Met deze upgrade zou je uiteindelijk met een D300 een sensor hebben van 15 MP, niet gek toch? De D3 zou met een paralelle upgrade zelfs tegen de 18MP aankomen.
                  Effectieve sensorgrootte houd in dat de sensor zelf groter word of dat er nu een gedeelte uitstaat.

                  Enne 10MP zijn gewoon puntjes op een plaat die kan je niet bijsoftwaren jammer genoeg, anders waren de hack's niet van de lucht.

                  1 april of niet dit is echt zo iets wat een mediamarkt verkoper kan proberen te vertellen.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Update D300, D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    1 april grappen horen thuis op 1 april...niet op 27 maart.


                    Yep! Ben ik mee eens
                    Op 1 April zal ik ook niet op deze site komen wegens het hoge aantal grapjassen hier

                    Goe w/e iedereen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Update D300, D3

                      Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                      Op 1 April zal ik ook niet op deze site komen wegens het hoge aantal grapjassen hier
                      Vandaar dat ik iedereen voor ben
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Update D300, D3

                        Misschien komt er ook nog wel een update voor de D200. Eén die het mogelijk maakt fantastische resultaten op 3200 ISO te schieten.

                        Ook zal ik er niet van opkijken als er voor dinsdag de 1e april, een voor alleen in Nederland op de markt komende D90 verschijnt.

                        Comment

                        Working...
                        X