Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel voor beginneling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel voor beginneling

    Hallo, kan iemand mij wat verder helpen. Ik zou graag van start gaan met een
    dslr. Ik heb totaal geen ervaring. Welk toestel zou ik mij best aanschaffen.

    Ik zou me graag verder verdiepen in de materie van diafragma en sluiertijd

    alvast bedankt

  • #2
    Re: welk toestel voor beginneling

    Laat eens weten welk budget je in gedachten hebt en welke fotografie je liefst wil gaan doen, macro ? sport ? architectuur ?
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel voor beginneling

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=205200

      Hier staat al wat handige info

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel voor beginneling

        Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht
        Hallo, kan iemand mij wat verder helpen. Ik zou graag van start gaan met een
        dslr. Ik heb totaal geen ervaring. Welk toestel zou ik mij best aanschaffen.
        Als je een instapper wil: ieder merk voldoet, maar doe eerst wat onderzoek(maar dit geldt ook voor andere types). Je koopt nl het begin van een systeem(lenzen, flitsen en weet ik niet wat allemaal meer) en alles is merkgebonden, dus na een tijdje overstappen wordt kostbaar. Wat is belangrijk: ergonomie van de body, grote van de zoeker en hoe past dat allemaal bij jouw. Dus ga naar een fotohandel. Als ze zonder te vragen wat je met de camera wil al iets adviseren: wegwezen. In een goede zaak vragen ze eerst wat je wilt gaan doen, budget en komen met een advies en alternatieven. Ga met je camera minimaal €100 onder je budget zitten ivm onverwachte uitgaven: geheugenkaart, tas, andere riem, filter enz...

        Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht