Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel voor beginneling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel voor beginneling

    Hallo, kan iemand mij wat verder helpen. Ik zou graag van start gaan met een
    dslr. Ik heb totaal geen ervaring. Welk toestel zou ik mij best aanschaffen.

    Ik zou me graag verder verdiepen in de materie van diafragma en sluiertijd

    alvast bedankt

  • #2
    Re: welk toestel voor beginneling

    Laat eens weten welk budget je in gedachten hebt en welke fotografie je liefst wil gaan doen, macro ? sport ? architectuur ?
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel voor beginneling

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=205200

      Hier staat al wat handige info

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel voor beginneling

        Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht
        Hallo, kan iemand mij wat verder helpen. Ik zou graag van start gaan met een
        dslr. Ik heb totaal geen ervaring. Welk toestel zou ik mij best aanschaffen.
        Als je een instapper wil: ieder merk voldoet, maar doe eerst wat onderzoek(maar dit geldt ook voor andere types). Je koopt nl het begin van een systeem(lenzen, flitsen en weet ik niet wat allemaal meer) en alles is merkgebonden, dus na een tijdje overstappen wordt kostbaar. Wat is belangrijk: ergonomie van de body, grote van de zoeker en hoe past dat allemaal bij jouw. Dus ga naar een fotohandel. Als ze zonder te vragen wat je met de camera wil al iets adviseren: wegwezen. In een goede zaak vragen ze eerst wat je wilt gaan doen, budget en komen met een advies en alternatieven. Ga met je camera minimaal €100 onder je budget zitten ivm onverwachte uitgaven: geheugenkaart, tas, andere riem, filter enz...

        Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht
        Ik zou me graag verder verdiepen in de materie van diafragma en sluiertijd
        Daar heb je camera of zo voor nodig, maar een boek. Het is allemaal bedacht en uitgelegd, waarom dan zelf nog een keer alles gaan uitvinden met een camera. Gewoon theorie eerst en dan de praktijk, met boek er weer bij.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel voor beginneling

          Of de zoek functie gebruiken...... onderwerp is al een enkel keertje aan bod geweest.......
          Last edited by edjeB; 27 maart 2008, 18:12.
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel voor beginneling

            Macro, maar ook

            het dagelijkse gebeuren,

            budget tussen de 500 en de 1000€.

            kan ik misschien beginnen met een okkazietoestel, alhoewel dit toch altijd een

            risico met zich meebrengt

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel voor beginneling

              Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht
              kan ik misschien beginnen met een okkazietoestel, alhoewel dit toch altijd een
              risico met zich meebrengt
              Tja, waarom niet!?!? Tuurlijk kan dit, winkel vaak met garantie, particulier vaak niet..... om dan zonder enige kennis iets te kopen is wel een risico.

              Ga naar een winkel, vraag naar de instapmodellen en pak ze vast en kijk wat je het lekkerst in de handen ligt. Er er zijn geen slechte modellen te koop, dus koop wat je aanspreekt.
              Suc6
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel voor beginneling

                - EOS 400D (goedkoopst en zeer goede prijs/kwaliteit) waardoor je nog een extra lensje kan bijkopen voor dezelfde prijs als deze hieronder
                - EOS 450D (als je liveview van je compactcam wil blijven gebruiken en laatste nieuwigheden)
                - EOS 40D (ook liveview + als je op termijn toch wat professioneler zou willen)

                Ik wou eerst de 400D, maar wachtte dan op de 450D toen liveview werd aangekondigd, maar eindigde bij de 40D wegens professioneler, alles beter + prijs zeer gunstig

                Comment

                Working...
                X