Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkon D60 of D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkon D60 of D80

    Na enkele dagen 8 wat gelezen te hebben….
    Gezocht en gevonden….Zag soms het bos niet meer door de bomen..
    Maar ik heb raad gevonden, zoals “ begin met een lens te kiezen”
    Ok nu. Ik ken er weinig van. Niets dus….
    Keuze valt op een lens met groot bereik…. Tameron-Sigma…. Nikkon of bij Cannon…
    Zit veel op een boot en is niet meteen de stabielste omgeving om lenzen te wisselen + het moet ook soms snel kunnen gaan. Aktie
    Momenteel denk ik aan een Nikkon AF-SDX 18-200 Vr
    Heb dus ook nog een body nodig om te kunnen schieten….
    Welke ???? Een D60 of een D80 ???? Heb zelf zitten vergelijken en….weet het ondertussen niet meer… In Antw “winkel” raden ze me een D80 aan… Voor de grip zou ik het niet doen.
    Bestaat er een Cannon alternatief….??? Dank voor de reps…

  • #2
    Re: Nikkon D60 of D80

    Volgens mij gaat de D60 voldoen, al zullen sommigen misschien een andere mening hebben.
    Lekker licht en compact. Probeer anders eens beide combinaties vast te pakken...
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Nikkon D60 of D80

      Als je niet van plan om lenzen te wisselen, zou ik eerder voor een goede bridge camera gaan.

      Model schiet me niet onmiddellijk te binnen, maar als je even zoekt hier op het forum zal je genoeg tips vinden

      Comment


      • #4
        Re: Nikkon D60 of D80

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Als je niet van plan om lenzen te wisselen, zou ik eerder voor een goede bridge camera gaan.

        Model schiet me niet onmiddellijk te binnen, maar als je even zoekt hier op het forum zal je genoeg tips vinden
        Klopt en heb ik ook aan zitten denken....Zou ook beter uitkomen in de portomonee hé. Maar ga het heel waarschijnlijk leuk beginnen vinden. En dan zit je d aar met iets dan geen restwaarde heeft toch?

        Comment


        • #5
          Re: Nikkon D60 of D80

          D80 , alleen al door de interne scherpstelmotor waardoor je lenzen zonder motor met AF kan gebruiken
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikkon D60 of D80

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Als je niet van plan om lenzen te wisselen, zou ik eerder voor een goede bridge camera gaan.

            Model schiet me niet onmiddellijk te binnen, maar als je even zoekt hier op het forum zal je genoeg tips vinden
            Als ik de wensen van de TS lees lijkt me een goede bridge ook de beste keuze.
            Als je later je basis hebt gelegd met je bridge en weet wat/waar/hoe je wil fotograferen, kan je nog uitkijken naar iets anders .
            Volgens mij gaat dit voor jou veel meer voldoening geven.

            Mijn gedacht, he,
            Boony
            I would, if I could ...

            Comment


            • #7
              Re: Nikkon D60 of D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
              Als ik de wensen van de TS lees lijkt me een goede bridge ook de beste keuze.
              Als je later je basis hebt gelegd met je bridge en weet wat/waar/hoe je wil fotograferen, kan je nog uitkijken naar iets anders .
              Volgens mij gaat dit voor jou veel meer voldoening geven.

              Mijn gedacht, he,
              Boony
              ik begrijp heel goed dat jullie me en bridge aanraden. Maar ik betwijfel de kwaliteit van die dingen een beetje...
              Iyo

              Comment


              • #8
                Re: Nikkon D60 of D80

                Als jij een reflex wil, moet je je geen bridge laten aanpraten.
                Koop gerust een D60, of als ie beter in de hand ligt een D80, en geniet van de afwezigheid van shutterlag, de betere ruisprestaties op hoge ISO, de grotere sensor en de beter doseerbare scherptediepte.
                Laat je niet afschrikken door de afwezigheid van een motor in de D60: Canons hebben dat ook niet. Er is nu al méér dan keuze genoeg aan degelijke lenzen met ingebouwde motor.
                En begin met een standaard kitlens genre 18-135 of 18-70. Da's voorlopig meer dan genoeg.
                Als je inderdaad werkelijk veel op een boot zit, is VR misschien toch wel een zéér nuttige optie.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkon D60 of D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  .
                  Laat je niet afschrikken door de afwezigheid van een motor in de D60: Canons hebben dat ook niet. Er is nu al méér dan keuze genoeg aan degelijke lenzen met ingebouwde motor.
                  En begin met een standaard kitlens genre 18-135 of 18-70. Da's voorlopig meer dan genoeg.
                  Als je inderdaad werkelijk veel op een boot zit, is VR misschien toch wel een zéér nuttige optie.
                  Als ik al kies voor bovenstaande lens. Dan begrijp ik niet( door onkunde) waarom het verschil in toestel... met motor D80 en zonder motor D60
                  En wil idd VR hebben....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkon D60 of D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Laat je niet afschrikken door de afwezigheid van een motor in de D60: Canons hebben dat ook niet.
                    Over welke Canon hebben we het dan?
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkon D60 of D80

                      Sinds de EOS 650 uit maart 1987 en de vervanging van de FD-objectiefvatting door de EF-objectiefvatting (EF betekent trouwens Electro-Focus) verving Canon alle mechanische verbindingen tussen de camera en het objectief door een volledig elektronische verbinding. De EF-generatie van objectieven zijn voorzien van een intern aandrijfmechanisme op basis van de nieuwe USM (Ultrasonic Motor) technologie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkon D60 of D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Over welke Canon hebben we het dan?
                        Alle EOS'en
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkon D60 of D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door iyopawa Bekijk bericht
                          Als ik al kies voor bovenstaande lens. Dan begrijp ik niet( door onkunde) waarom het verschil in toestel... met motor D80 en zonder motor D60
                          En wil idd VR hebben....
                          Inderdaad, voor de AF-S 18-200 VR zal het geen verschil uitmaken. Maar als de microbe je te pakken heeft, wil je wellicht ook andere objectieven gaan gebruiken (zoals een "simpele" maar keigoede AF 50mm f/1.8) en dan ben je wel content dat jouw body een ingebouwde motor heeft.

                          En ik spreek uit ondervinding ...

                          Groetjes, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkon D60 of D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Sinds de EOS 650 uit maart 1987 en de vervanging van de FD-objectiefvatting door de EF-objectiefvatting (EF betekent trouwens Electro-Focus) verving Canon alle mechanische verbindingen tussen de camera en het objectief door een volledig elektronische verbinding. De EF-generatie van objectieven zijn voorzien van een intern aandrijfmechanisme op basis van de nieuwe USM (Ultrasonic Motor) technologie.
                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Alle EOS'en
                            Voila den deze heeft weer iets bijgeleerd...net voor de switch naar Canon
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkon D60 of D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                              Inderdaad, voor de AF-S 18-200 VR zal het geen verschil uitmaken. Maar als de microbe je te pakken heeft, wil je wellicht ook andere objectieven gaan gebruiken (zoals een "simpele" maar keigoede AF 50mm f/1.8) en dan ben je wel content dat jouw body een ingebouwde motor heeft.

                              En ik spreek uit ondervinding ...

                              Groetjes, Wim
                              Hmm, mischien goed voor de evt gebruiker te weten dat manueel gewoon werkt.
                              Geen echte ramp voor de hobyist, lijkt me.
                              En een -correct- gewaarschuwd man/vrouw telt voor 2...

                              Karel

                              Comment

                              Working...
                              X