Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bracketing pentax k100d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bracketing pentax k100d

    beste,
    ik ben nu al paar dagen bezig aan het proberen om auto bracketing te doen werken op mijn pentax k100d, heb al op google rondgekeken, in de manual zitten bladeren en alles staat zoals ik denk dat het moet, de autobracketing staat geactiveerd op het lcd schermpje maar de camera trekt nog steeds 1 foto ipv 3..

    iemand enige hulp ?
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

  • #2
    Re: bracketing pentax k100d

    Bij mijn Nikon moet ik wel drie keer achter elkaar zelf op de ontspanknop drukken...

    Comment


    • #3
      Re: bracketing pentax k100d

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Bij mijn Nikon moet ik wel drie keer achter elkaar zelf op de ontspanknop drukken...
      En dat was bij mijn Pentax K10D ook zo. Dus ik weet haast wel zeker dat dat de oplossing is
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: bracketing pentax k100d

        inderdaad, nu je het zegt bij pentax ook, nogtans dat er overal heel onduidelijk vermeld wordt dat deze als je de knop indrukt 3foto's neemt met verschillende exposures (ipv dat je zelf 3keer moet drukken)

        alvast bedankt
        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

        Comment


        • #5
          Re: bracketing pentax k100d

          Bij Canon is dat ook zo drie foto's drie keer drukken.....enkel als je de camera op autotimer(2 of 10sec) zet of op de H-stand(meerdere foto's achter elkaar) neemt hij 3 foto's achter elkaar met verschillende belichting en moet je enkel de eerste keer op de ontspanknop drukken. Misschien werkt het ook zo voor Pentax.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: bracketing pentax k100d

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Bij mijn Nikon moet ik wel drie keer achter elkaar zelf op de ontspanknop drukken...
            Nadat ik mijn D200 goed had ingesteld, was dat probleem over. Één keer drukken en ingedrukt houden en er worden 3, 5, 7 of wat je ook insteld opnamen gemaakt. Gewoon de drive op C zetten op S is het ontspannen per foto(net even getest).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: bracketing pentax k100d

              Inderdaad, als ik m'n Nikon op continu zet maakt hij met 1 druk op de knop het gewenste aantal opnamen. Ik werk nooit op continu, vandaar dat ik niet de reflex had om dat te proberen.

              Comment


              • #8
                Re: bracketing pentax k100d

                morgen eens bekijken of ik dat ergens op continu kan zetten (een h-stand heb ik allesinds al niet) en als ik de camera op continushots zet heb ik altijd dezelfde belichting
                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: bracketing pentax k100d

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Inderdaad, als ik m'n Nikon op continu zet maakt hij met 1 druk op de knop het gewenste aantal opnamen. Ik werk nooit op continu, vandaar dat ik niet de reflex had om dat te proberen.
                  Bij staat de camera altijd op langzaam, dan is het altijd beschikbaar. Ongeveer 2x per jaar maak ik een dubbele ongewilde foto.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: bracketing pentax k100d

                    Bij Nikon idd 3 keer drukken, behalve bij witbalans bracketing, dan is er maar 1 foto nodig.
                    Maar daar snap ik het nut eingelijk niet van maja.

                    Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                    Comment


                    • #11
                      Re: bracketing pentax k100d

                      Inderdaad moet je in single drive mode driemaal de ontspanner indrukken maar kan je in continuous mode alle opnames achter elkaar maken door de ontspanknop ingedrukt te houden. Wel opletten 'm op tijd terug te lossen of je maakt opnieuw de eerste uit een nieuw trapje.

                      Da's op alle Pentaxen hetzelfde met uitzondering van de K20D (en mogelijk ook de K200D?). Die heeft immers een custom setting waarbij je de camera alle opnames in rij kan laten maken na één druk van de ontspanknop. Niet ingedrukt houden dus en ook geen continuous nodig. Maar dat heb je dus niet op je K100D.

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: bracketing pentax k100d

                        Hallo,

                        Gewoon de camera in de automatische stand laten staan, dan via de fn knop, pijltje naar boven en Transportfunctie Auto bracket aanduiden. Terug op Fn drukken om uit het menu te gaan. Dan de ontspanknop halverwege indrukken tot deze zichzelf scherpsteld. Daarna de ontspanknop volledig doordrukken en vasthouden. Dan worden er 3 foto´s na mekaar genomen. Er zit wel een tussentijd in van 2 seconden met flits. Als je dit zonder flits doet, dan gaat dit zeer snel.
                        Bij mijn Pentax K100D werkt het. Als je weinig verschil ziet, dan moet je in het opname menu bij de functie Auto Bracket de optie Bracketing aantal vergroten naar +/-1 of hoger. Dan zie je effectief een groot verschil.

                        Comment

                        Working...
                        X