Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40

    Hey,

    ik ben op zoek naar een DSLR camera omdat ik denk dat je daar betere en op een leukere manier foto's mee maakt.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op een occasie D40 met twee kit lenzen van Nikon.
    Is dit een aanrader. Ik wil een degelijk toestel waar je zelf, na verloop van tijd, enkele settings kan personaliseren en waar ik nog lang plezier van ga hebben.
    De bedoeling is zeker niet om semi professioneel te worden of zo hoor. gewoon de techniek achter foto's maken beter leren kennen.
    Deze heeft "maar" 6milj pixels. In welke zin is dat belangrijk?

    MVG
    Yann

  • #2
    Re: Nikon D40

    Hi Yad

    Wat betreft je toestel zou ik durven stellen dat dat geen slechte keus is.
    Ivm de lenzen kan ik vermoeden dat het de kidlenzen zijn en die zijn van goede kwaliteit.
    Er bestaan zeker betere, maar ook duurdere, maar om te beginnen denk ik dat die zker zullen volstaan.
    Die MAAR 6 mp zullen zeker volstaan om een deftige foto af te printen op 20 * 30
    Dit zal je niet berouwen
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40

      De D40 is zeker geen slechte keuze.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40

        Als die okkazie in goede staat is (toch eens even vasthouden en bekijken) is dit wellicht een goede keuze voor jouw ambities.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
          Die MAAR 6 mp zullen zeker volstaan om een deftige foto af te printen op 20 * 30
          Ik heb toch een paar hele mooie 60x90 vanuit een een D70 hier hangen en dat is ook "maar" 6MP.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40

            opletten met de prijzen van de tweedehandse modellen want deze camera is nieuw nu ook erg goedkoop! (kijk maar eens op fotokonijnenberg.nl of fotorubens.be)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40

              kitlenzen zullen inderdaad wel ok zijn.

              waar je wel effe moet op letten is of je nog garantie hebt en hoeveel clicks hij al heeft.

              De prijzen van een D40 zijn de laatste tijd zo gezakt dat je voor niet al te veel geld inderdaad al een nieuw exemplaar in je handen hebt, waar je dan wel een tweetal jaar garantie op hebt.

              Mvg,

              Vincent
              Vincent blogt

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40

                Oorspronkelijk geplaatst door YaD Bekijk bericht
                Hey,

                ik ben op zoek naar een DSLR camera omdat ik denk dat je daar betere en op een leukere manier foto's mee maakt.
                Nu heb ik mijn oog laten vallen op een occasie D40 met twee kit lenzen van Nikon.
                Is dit een aanrader. Ik wil een degelijk toestel waar je zelf, na verloop van tijd, enkele settings kan personaliseren en waar ik nog lang plezier van ga hebben.
                De bedoeling is zeker niet om semi professioneel te worden of zo hoor. gewoon de techniek achter foto's maken beter leren kennen.
                Deze heeft "maar" 6milj pixels. In welke zin is dat belangrijk?

                MVG
                Yann
                Je zegt dat je er lang plezier van wilt hebben en later ook settings wil personaliseren,
                Ik neem aan dat je dan de keuze hebt gemaakt om er een hobby van te maken en niet alleen mee wilt klikken.

                Let er dan op dat als je later voor andere lenzen wilt gaan kijken dat je dan alleen kan gaan voor lenzen met een motor erin of handmatig moet gaan scherpstellen.
                Een hele hoop lenzen stellen namelijk niet automatisch scherp met de D40 toestel wegens het ontbreken van een scherpstelmoter in de body.

                Ik zou ook eens naar een occasie D80 kijken als ik jou was, die heeft een stuk meer mogelijkheden om later uit te breiden en kan ook op volautomaat werken.

                Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40

                  Heb zelf ook de D40 en ben er zeer tevreden over, ligt goed in de hand, eenvoudig en ovezichtelijk menu. Met de prijs ze nu staan ou ik niet twijfelen.
                  I love my D500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                    Heb zelf ook de D40 en ben er zeer tevreden over, ligt goed in de hand, eenvoudig en ovezichtelijk menu. Met de prijs ze nu staan ou ik niet twijfelen.

                    Bij mij net hetzelfde.
                    D40 meer dan een jaar in mijn bezit en vindt het nog steeds een toestel.

                    Boony
                    I would, if I could ...

                    Comment

                    Working...
                    X