Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

    Hoi allen

    Ik kocht me enkele weken geleden een nieuwe camera (samsung digimax S800) doch, bij het eerste tripje waarop de camera ons vergezelde, gebeurde het onvermijdelijke: er is iets op het LCD scherm gevallen waardoor het helemaal gebarsten is.

    Het spreekt voor zich dat de garantie voor dergelijke gevallen niet geldt. Ik bracht het toestel wel naar de winkel (de Carrefour) om het te laten herstellen op eigen kosten. Daar wist men mij te vertellen dat de kosten wellicht 150 euro zouden bedragen (nieuwprijs van het toestel is 130 euro) en als ik na bestek zou beslissen om het toestel niet te laten herstellen zou ik toch 40 euro dossier- en transportkosten moeten betalen.

    Na wat onderzoek bleek dat ik het toestel eventueel zou kunnen laten herstellen door de hersteldienst van Samsung (in Nederland) voor de eerlijke prijs van 55 euro, maar daar zit ik dan weer met transportproblemen.

    Daarom mijn vraag aan jullie:

    1) Weten jullie een belgische firma die een dergelijke herstelling kan uitvoeren voor een redelijke prijs?

    2) Zijn er misschien handige harry's op het forum die een dergelijke herstelling zouden kunnen en willen doen voor een redelijke prijs?

    3) Is een LCD scherm ergens apart verkrijgbaar? Eventueel, als ik geen andere oplossing vind, zou ik het zelf wel aandurven om een nieuw scherm erin te zetten (maar dat is dan ook een noodoplossing)


    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

    lcd zien vast te krijgen en zelf doen ... moeilijk is dat niet ... bij Canon kan je elk schroefje bestellen ... bij andere merken geen idee

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

      Dank je! Iemand enig idee hoe/waar zo'n LCD te bestellen?

      Of zijn er nog anderen die weten waar ik de herstelling kan laten doen?

      Alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ice2 Bekijk bericht
        Dank je! Iemand enig idee hoe/waar zo'n LCD te bestellen?

        Of zijn er nog anderen die weten waar ik de herstelling kan laten doen?

        Alvast bedankt!
        de prijs voor 'laten doen' is best wel ok, maar voor het vervangen van een lcd is het niet nodig een toestel op te sturen ... het enige probleem zal het bestellen van de lcd zijn

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

          Denk niet dat het sop de kool nog waard is...

          Hier heb je een nieuwe Samsung voor 80 Euro:

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

            Bedankt voor de tip, ik heb de Ibood aangekocht en ben inmiddels verdergeholpen, maar...

            nog altijd kwaad op mezelf dat ik de eerste camera heb stukgedaan en bovendien nieuwschierig naar mijn eigen kunnen, zou ik toch willen proberen om de S800 zelf te herstellen. Daarom een nieuwe vraag:

            Waar kan ik een lcd schermpje vinden?

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Ice2 Bekijk bericht
              Waar kan ik een lcd schermpje vinden?
              Ik zou eerst eens proberen of je zowiezo de camera fatsoenlijk open kan krijgen en het display eruit kan krijgen, als dat lukt een nieuw bestellen, warschijnlijk heb je dan ook een typenummer.

              Veel van die goedkopere electronica dingen worden niet gerpareerd, maar vervangen, dus ook zo geconstrueerd.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Ice2 Bekijk bericht
                Bedankt voor de tip, ik heb de Ibood aangekocht en ben inmiddels verdergeholpen, maar...

                nog altijd kwaad op mezelf dat ik de eerste camera heb stukgedaan en bovendien nieuwschierig naar mijn eigen kunnen, zou ik toch willen proberen om de S800 zelf te herstellen. Daarom een nieuwe vraag:

                Waar kan ik een lcd schermpje vinden?
                Zoals HJansen schrijft...
                Eerst openvijzen, onderdeel uithalen.

                Daarna omgekeerde volgorde en klaar is kees.
                Meer "kunnen" is daar niet aan en het kost ook niks.
                Of je nu de oude of de nieuwe LCD erinsteekt is technisch geen verschil hé.

                Ik denk niet dat je aan dat toestel nog iets gaat verdienen tenzij je het als 2de wil bijdouden?
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

                  Het gaat blijkbaar gewoon om het beschermplaatje, niet de LCD zelf? Zo'n plaatje kan echt niet veel kosten. Nikon bv. vervangt het plaatje van een D70 voor een kleine 50 euro geloof ik, dus het plaatje zelf zal nog wel een stuk minder kosten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera en LCD scherm gebarsten - te herstellen?

                    Dan eens kijken voor een DA-protector die plak je erzo op.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X