Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 350 A Vs Canon 40 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 350 A Vs Canon 40 D

    Sony 350 A of een Canon 40 D

    Heeft er iemand ervaring met de sony 350
    Van de canon weet ik dat hij goed is ben een beetje bang van de Sony
    vooral omdat het een nieuw toestel is


    groetjes Johan

  • #2
    Re: Sony 350 A Vs Canon 40 D

    In de focus (nederlands fotoblad) van Maart wordt de a350 aan de tand gevoeld.
    Sony heeft destijds de fotografie poot van Minolta overgenomen, en dat is een gerenommeerd cameramerk. Hij is tot hnu toe positief ontvangen.
    Aangezien de sony wat lager geprijsd is dan de canon kun je ze niet 1 op 1 vergelijken. De sony geeft je wat meer ruimte een mooie standaard zoom, een tas, een flits en eventueel een groter geheugenkaart erbij te kopen.
    Belangrijkste is hoe je ze in de hand vindt liggen. Dus ga eens naar een fotozaak en neem ze in de hand.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sony 350 A Vs Canon 40 D

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      In de focus (nederlands fotoblad) van Maart wordt de a350 aan de tand gevoeld.
      Sony heeft destijds de fotografie poot van Minolta overgenomen, en dat is een gerenommeerd cameramerk. Hij is tot hnu toe positief ontvangen.
      Aangezien de sony wat lager geprijsd is dan de canon kun je ze niet 1 op 1 vergelijken. De sony geeft je wat meer ruimte een mooie standaard zoom, een tas, een flits en eventueel een groter geheugenkaart erbij te kopen.
      Belangrijkste is hoe je ze in de hand vindt liggen. Dus ga eens naar een fotozaak en neem ze in de hand.
      Het verschil is maar 100 Euro. Dus veel ruimte voor een standaard zoom, tas, flits en geheugenkaart is er nu ook niet.

      Stel in ieder geval een set samen met lenzen en flitser en ... al naargelang die dingen die denkt nodig te hebben. Soms kan het prijsverschil wel eens een heel andere kant opgaan.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Sony 350 A Vs Canon 40 D

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Het verschil is maar 100 Euro. Dus veel ruimte voor een standaard zoom, tas, flits en geheugenkaart is er nu ook niet.

        Stel in ieder geval een set samen met lenzen en flitser en ... al naargelang die dingen die denkt nodig te hebben. Soms kan het prijsverschil wel eens een heel andere kant opgaan.
        Sony A350 body: € 710
        Canon 40D body: € 927
        In mijn wereld is dat verschil 217 euro. Waar vind jij een verschil van 100 euro?
        Met de cashback misschien?

        En ik ben geen fan van je voorstel om onmiddellijk lenzen en een flitser bij te kopen. Het is allemaal zo overweldigend, het voordeel van een DSLR is juist dat je erin kan groeien.
        Begin met de kitlens, gooi die buiten zodra je WEET waarom ze niet voldoet. Dan pas koop je "opties" omdat je proefondervindelijk vastgesteld hebt dat je ze nodig hebt.
        Voor 't zelfde geld "denkt" hij nu een 28-75 nodig te hebben, terwijl er op de kitlens een pak meer breedhoek zit. Maar dat weet jij ook toch?
        Nee?
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Sony 350 A Vs Canon 40 D

          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
          Begin met de kitlens, gooi die buiten zodra je WEET waarom ze niet voldoet. Dan pas koop je "opties" omdat je proefondervindelijk vastgesteld hebt dat je ze nodig hebt.
          Ik ben erachter gekomen dat mijn 24-120 zoom niet voldeed op een digitale cropcamera, iedereen zei dat al(nou ja iedereen bij de eerste D70 waren er nog niet zoveel kenners). Nu zit ik dus met een serie foto's van een vakantie in Argentinië waar steeds iets te weinig op staat. Waarom moet je 'algemeen' bekend zelf nog gaan ervaren?


          Nog een voordeel van de Sony: de ingebouwde IS voor alle lenzen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sony 350 A Vs Canon 40 D

            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
            Sony A350 body: € 710
            Canon 40D body: € 927
            In mijn wereld is dat verschil 217 euro. Waar vind jij een verschil van 100 euro?
            Met de cashback misschien?

            En ik ben geen fan van je voorstel om onmiddellijk lenzen en een flitser bij te kopen. Het is allemaal zo overweldigend, het voordeel van een DSLR is juist dat je erin kan groeien.
            Begin met de kitlens, gooi die buiten zodra je WEET waarom ze niet voldoet. Dan pas koop je "opties" omdat je proefondervindelijk vastgesteld hebt dat je ze nodig hebt.
            Voor 't zelfde geld "denkt" hij nu een 28-75 nodig te hebben, terwijl er op de kitlens een pak meer breedhoek zit. Maar dat weet jij ook toch?
            Nee?
            Uiteraard de cashback geld nog lang genoeg, je krijgt 150 Euro terug.
            Je moet die set niet ineens kopen daar geef ik je gelijk in. Maar als de lenzen die echt graag wilt nu al veel geld kosten dan is dat volgende jaar waarschijnlijk ook nog zo.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment

            Working...
            X