Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overzees kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overzees kopen

    beste allemaal,

    Mijn vriendin en ik trouwen in juni en gaan dan in november een maand naar nieuw zeeland. Tuurlijk willen we dan deftige foto's trekken en daarvoor een deftig fototoestel. Op dit moment hebben we Pentax optio S55.
    We zouden nu ineens een stuk duurder gaan en voor een digitale spiegelreflex gaan. ik zou persoonlijk voor een K10D of K20D gaan dat is nog een beetje open. Vooral omdat ik ze van prijs goed vind en omdat het bij mijn weten de enigeste is die extra spatwaterdicht is en ik dit wel belangrijk vind omdat ik hem niet zal ontzien. Waarschijnlijk moet deze duurdere camera toch wel vele jaren meegaan vandaar dat we niet terug een duurdere digitale kopen. Nu ik zou voor een K20D willen gaan maar vindt ze in Belgie nog wat duur. Misschien dat ze tegen augustus nog wat zakken want dan zouden we hem kopen denk ik. Nu als ik op ebay amerika zoek dan vind ik deze camera's voor minder dan 900 euro + transport hier zit dan wel 2 lenzen in en nog wat assecoires Mij lijkt dit eigenlijk goedkoop maar ik vroeg me af of mensen dit al eens gedaan hadden overzees gekocht?
    Want heb je gewoon geen 2 jaar fabriksgarantie bij pentax dus moet hier toch ook bij een dealer kunnen Neen?
    zijn er andere voor/ nadelen?
    en eventueel andere camera's die spatwaterdicht zijn?
    Alvast bedankt
    Robin

  • #2
    Re: overzees kopen

    Proficiat met jullie nakende huwelijk, en Nieuw Zeeland een bestemming om letterlijk op terug te komen !

    Vliegen jullie Oost of West naar Auckland ?
    West : dan kan je via een tussenstop, enkele dagen in Singapore of HongKong rondkuieren en er als tijdsverdrijf een goed toestel op de kop tikken tegen een interessante prijs.

    Heb met overzees kopen nog geen problemen gehad, behalve dan de lastige invoertaks en BTW, ter plaatse kan het nog beter door hard te onderhandelen.

    Misschien voor alle zekerheid een HongKong of Singaporese lay-over op de terugkomst inplannen. ls er dan problemen ziijn geweest met het toestel, even hard op dezelfde balie slaan.

    Die tussenstops zullen ook zeker een leuke meerwaarde aan jullie reis geven, andere cultuur, en landschappen, ...

    Veel geluk.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: overzees kopen

      Komen niet in auckland we doen alleen het zuidereiland ene maand. En veel tijd gaan we niet hebben in singapore een aantal uren maar vandaar.

      mvgRobin

      Comment


      • #4
        Re: overzees kopen

        Dan is het misschien beter hier ruimschoots op voorhand jullie toestel aan te kopen, zodat jullie het apparaat volledig "onder de knie" hebben voor vertrek.

        Heb niet naar prijzen gekeken in BeNeLux.

        Weet wel dat dit toestel (body) wordt aangeboden door China Arts voor een bedrag van 961 € incl verzending per FedEx maar zonder de Belgische BTW en invoerrechten (reken daarop max + 30 %)
        Als je het expliciet vraagt verlagen ze wel de "value" van het "shippment" en dan kom je lager uit. Maar het blijft een risicootje.
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

        Comment


        • #5
          Re: overzees kopen

          Heb inderdaad de zoekfunctie hier eens gebruikt en het verhaal van de invoertaxen gelezen dan is het al minder interessant natuurlijk. Misschien dat ik wel eens kan horen ik denk wel dat ik iemand ken in singapore die dat desnoods zo kan meepakken. ik weet niet dat je dan nog de taxen moet betalen?

          famillie gaat naar canada in juni misschien dat die ook wel een kunnen kopen ginder.
          Zou je ze dan gewoon in, je bagage kunnen steken en zo meepakken of zijn ze redeleijk streng?
          en wat gebeurd er als ze het ontdekken?

          nog andere camera's die meer waterdicht zijn?
          Robin

          Comment

          Working...
          X