Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen instelling D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vragen instelling D300

    hallo,

    na het doorspitten van de handleiding heb ik een paar vraagjes waar ik jullie hulp bij nodig heb.

    •Gebruikt iemand de nikon beeldinstellingen zoals beschreven op pag 150, is het niet beter om deze in standaard te laten staan en verdere aanpassingen te doen in ps? Want dit lijken mij toch handelingen die je in na verwerking ook kan doen. Of mis ik iets?

    •Gebruiken jullie de functie active d- lightinig? Pag 168 veel voordelen aan?
    verschil met gewoon d lighting

    •Een gps gebruiken. Dit lijkt me een leuke feature. Ik doe geregeld aan geocachen. Info vind je op www.geocaching.com heel leuk en je komt op zeer mooie foto plaatsen. Deze kabel die ze in de handleiding weergeven heeft echter een seriële poort ik heb een garmin colorado en die is usb. Enig idee of een usb variant ook bestaat?

    •Op pagina 270 staat de functie focus tracking met loc kon op welke stand staat deze het best?

    •Ook de functie doorloop scherstelpunt snap ik niet echt pag 272

    alvast bedankt

  • #2
    Re: vragen instelling D300

    Oorspronkelijk geplaatst door WAX Bekijk bericht
    hallo,
    •Ook de functie doorloop scherstelpunt snap ik niet echt pag 272
    Inderdaad een kanjer van een handboek: de doorloop wil zeggen dat als je via de selector het focuspunt verplaatst naar helemaal rechts, en nog doorduwt naar rechts, je opnieuw helemaal links uitkomt ipv rechts vast te zitten.
    Bij mij staat deze optie aan.

    Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

    Comment


    • #3
      Re: vragen instelling D300

      Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
      Inderdaad een kanjer van een handboek: de doorloop wil zeggen dat als je via de selector het focuspunt verplaatst naar helemaal rechts, en nog doorduwt naar rechts, je opnieuw helemaal links uitkomt ipv rechts vast te zitten.
      Bij mij staat deze optie aan.

      Smt.
      bedankt summit, staat nu idd ook aan.

      Comment


      • #4
        Re: vragen instelling D300

        Beeldinstellingen staan bij mij op Normaal en active D Lighting staat uit. Dit kun je later in CaptureNX nog aanpassen indien nodig (als je in NEF schiet natuurlijk). Met active D lighting moet je oppassen dit kan in sommige gevallen ongewenste resultaten geven.

        De focus loc heb ik uitgezet. Ik hou zelf het scherpstelpunt wel in de gaten. Misschien dat ik het na enig experimenteren toch ga gebruiken dat weet ik nog niet.

        GPS is leuk speelgoed maar voor mij geen meerwaarde.
        Last edited by KCfoto; 26 maart 2008, 00:40. Reden: Asl de bliksem een paar n etjes verwijderd ;)
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

        Comment


        • #5
          Re: vragen instelling D300

          Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht

          GPS is leuk speelgoed maar voor mij geen meerwaarde.
          idd maar heb toch al een gps dus lijkt me wel leuk om die dan ook aan te sluiten.
          maar de colorado is vrij resent mss moeten ze de kabel nog maken, houders bestaan er ook nog niet van... dus even afwachten mss.

          Comment


          • #6
            Re: vragen instelling D300

            Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
            Beeldinstellingen staan bij mij op Normaal en active D Lightning staat uit. Dit kun je later in CaptureNX nog aanpassen indien nodig (als je in NEF schiet natuurlijk). Met active D lightning moet je oppassen dit kan in sommige gevallen ongewenste resultaten geven.

            De focus loc heb ik uitgezet. Ik hou zelf het scherpstelpunt wel in de gaten. Misschien dat ik het na enig experimenteren toch ga gebruiken dat weet ik nog niet.

            GPS is leuk speelgoed maar voor mij geen meerwaarde.
            Als je Active D-Lighting (Ligthning is iets pijnlijker) aanzet kun je het achteraf nog wijzigen in Capture NX, als het afstaat kun je niks meer aanpassen.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: vragen instelling D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Als je Active D-Lighting (Ligthning is iets pijnlijker) aanzet kun je het achteraf nog wijzigen in Capture NX, als het afstaat kun je niks meer aanpassen.
              Je hebt gelijk. Dit kan dan niet meer maar je hebt wel de D-lighting optie nog. Active D-lighting vertraagd wel het aantal opnamen wat vlgs de manual en daarom staat deze bij mij af voor sport.

              PS
              De n-etjes zijn verwijderd, is minder pijnlijk
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

              Comment


              • #8
                Re: vragen instelling D300

                Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                Je hebt gelijk. Dit kan dan niet meer maar je hebt wel de D-lighting optie nog. Active D-lighting vertraagd wel het aantal opnamen wat vlgs de manual en daarom staat deze bij mij af voor sport.

                PS
                De n-etjes zijn verwijderd, is minder pijnlijk
                En bedankt!
                Vroeg me al af welke instelling mijn camera trager maakte in burst mode...net even gecheckt en ja hoor...
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: vragen instelling D300

                  Als je Active D-Lighting (Ligthning is iets pijnlijker) aanzet kun je het achteraf nog wijzigen in Capture NX, als het afstaat kun je niks meer aanpassen
                  Is dit zowel geldig voor enkel JPEG of enkel RAW of voor de combinatie van beide ?
                  Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: vragen instelling D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                    Is dit zowel geldig voor enkel JPEG of enkel RAW of voor de combinatie van beide ?
                    Lijkt me dat het voor JPEG standaard in je photo zit ingebakken, je krijgt gewoonweg de optie niet meer dan om die zaken aan te passen.

                    Active D-Ligthing zit enkel bij de RAW aanpassingen in je Capture NX menu.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: vragen instelling D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                      Is dit zowel geldig voor enkel JPEG of enkel RAW of voor de combinatie van beide ?
                      Active D-lighting is alleen aan te passen als het op de camera aan heeft gestaan en het bestand in NEF (RAW) beschikbaar is.
                      De D-lighting optie van Capture NX is zowel voor JPG als NEF te gebruiken en is onafhankelijk van de camera instellingen.
                      Groetjes, KC
                      www.sportbeelden.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: vragen instelling D300

                        Wat te gebruiken dan :

                        1° D-Lightning (dynamisch bereik kan NA de opnamen worden geoptimalisserd)
                        -of-
                        2° Active D-Lighting (belichting voor opnamen aangepast)

                        en waarvan hangt de keuze HOOG - NORMAAL -LAAG dan af.
                        Zijn deze dan enkel geldig voor de Active D-Lightning en, aanpasbaar indien foto's gemaakt met D-Lightning, in Capture-X ?

                        Zie ik het goed nu ?

                        met dank voor de verheldering.
                        hendrik
                        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: vragen instelling D300

                          Ik heb de d-lighning altijd op normaal staan zowel voor studio als buiten op locatie. De kleuren op RGB en de kleurinstelling op levendig en verscherping +1contast en tint op normaal. En heb altijd goede resultaten.Maak eens een paar foto's met andere instellingen standard neutraal en levendig en zie dan wat voor U het mooiste is met zo min mogelijk nabewerking.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vragen instelling D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                            Wat te gebruiken dan :

                            1° D-Lightning (dynamisch bereik kan NA de opnamen worden geoptimalisserd)
                            -of-
                            2° Active D-Lighting (belichting voor opnamen aangepast)

                            en waarvan hangt de keuze HOOG - NORMAAL -LAAG dan af.
                            Zijn deze dan enkel geldig voor de Active D-Lightning en, aanpasbaar indien foto's gemaakt met D-Lightning, in Capture-X ?

                            Zie ik het goed nu ?

                            met dank voor de verheldering.
                            hendrik
                            Het is niet OF 1 OF 2. 2. Kan altijd in Capture NX. 1 en 2 zijn verder onafhankelijke parameters die in Capture NX beinvloedbaar zijn. De gekozen instelling is smaak en proefondervindelijk vast te stellen.
                            Groetjes, KC
                            www.sportbeelden.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: vragen instelling D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                              Het is niet OF 1 OF 2. 2. Kan altijd in Capture NX
                              Dat is niet hetzelfde!: in de camera wordt de belichting aangepast, in NX is dat dan al gebeurd.

                              Comment

                              Working...
                              X