Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

    Beste forum leden...

    Wie heeft er hier allemaal een FZ18 ?
    kan ik eventueel een paar online foto albums bekijken van de fz18 ?

    Ik ben van plan een Fz18 aantekopen in de loop van de volgende maanden , ik was eerst van plan om een dslr te kopen maar door te grote van het toestel en de lenzen om te sleuren toch maar een bridge gekozen.

    Zijn er eventueel mensen die al zijn gaan spotten met de fz18 ?
    ( ben van plan om soms op airschows mooie foto's te nemen )
    Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

  • #2
    Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

    Hier vind je foto's van de FZ18
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

      Oorspronkelijk geplaatst door panther_be Bekijk bericht
      Zijn er eventueel mensen die al zijn gaan spotten met de fz18 ?
      ( ben van plan om soms op airschows mooie foto's te nemen )
      Ik heb geen FZ18, en ik ken dat toestel niet, heb zelfs geen ervaring met bridges, maar denk je dat die snel genoeg is voor het vastleggen van airshows? Ik bedoel, zijn reflex-toestellen niet beter geschikt?
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

        Qua mogelijkheden en snelheid legt een compact het uiteindelijk natuurlijk af tegen een digitale spiegelreflex. Neemt niet weg dat de bridges vandaag de dag tot heel wat in staat zijn. Het is zaak om goed uit te vogelen welke mogelijkheden je compact heeft. Oefenen en oefenen.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

          Of de fz18 snel genoeg is weet ik ook niet , en natuurlijk is dslr daar beter in voor het vast leggen van vliegtuigen in volle vlucht.

          Daarom dat ik hier op het forum vraag of er al mensen zijn die al efectief zo foto's getrokken hebben , en of ik die eens kan bekijken.

          Maar ik heb echt geen zin in het sleuren van grote lensen en een grote body.

          de foto's voor de airschows is ook gewoon maar voor wat "fotokes" te hebben en hoeven helemaal niet profecioneel te zijn.

          wel weining reacties , ik had zeker geacht dat er meer mensen met een panasonic DMC-FZ 18 hier op het forum hadden.
          Toch zeker van de goede reviews op verschillende site's

          Toch al vast bedankt voor jullie reacties.
          Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

            Ik ben ook in het bezit van een FZ18 en ik heb ervaren dat dit toestel de goede reviews volledig waarmaakt.
            Ik heb echter geen ervaring in airshows.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

              Hoi daar,

              Ik heb ook een FZ 18,en ik ben er zeer tevreden over,zeer mooie foto's en heeeeeeel veeeel mogelijkheden voor een bridge!!

              Voordelen zijn: -Groothoek(prachtig voor landschap en groepsfoto's)
              -Tele-bereik is met de zeer goede stabilisator volledig te gebruiken.
              -Zeer goede lens
              -Veel mogelijkheden.
              En nu komt het jaja de nadelen.

              -Ik vind als nadeel(geen voet voorzien voor extra flits,mocht in deze klasse toch wel aanwezeig zijn.
              -En natuurlijk foto's maken op hoge iso-waarden is af te raden,ik zeg van 100 en 200 iso zeer scherpe foto's vanaf 400 nog net te doen,alles daarboven is waardeloos,geloof me heb het al allemaal geprobeerd.
              Je kan een iso instellen van 6400 bij een stand. Dit is volkomen nonsens als ge daar mee trekt dan heb je een foto van een zandstorm.
              Voor de rest weinig nadelen al ondervonden...voor mij verruit één van de beste camera's(bridge's dan natuurlijk).
              Heb me er een Canon 400D bijgekocht,daar heb je natuurlijk veel minder last van ruis.
              Met de pana fz 18 zal je zeer zeker mooie foto's kunnen maken van airshows(met de superzoom)

              Ik zou zeggen "kopen" en ge gaat er zeker geen spijt van hebben...
              Als je grenzen verder liggen verder sparen voor een dslr.

              Groeten Dirk
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                Ik heb de FZ30 (die ongeveer in dezelfde reeks zit als de FZ18) en kan je dit zeggen, alles hangt natuurlijk af wat je verstaat onder foto's nemen op airshows. Voor tragere vliegtuigen of heli's die mooi parallel aan jouw standplaats vliegen zal het wel doenbaar zijn en op de static shows zijn er natuurlijk ook geen problemen. Als je echter het kunst en vliegwerk van de snellere jets wilt vastleggen kom je wel een heel deel te kort. (Opgelet, degenen die denken dat je dat wel zal kunnen met een instap DSLR en kitlens, zullen ook heel bedrogen uitkomen).
                Ik vraag mij wel af of je niet beter zou kijken naar een FZ50 of een fuji met zoomring (9500, ...). De zoomring is een heel stuk sneller en acurater dan de knopjes om in of uit te zoomen.
                Je kan met de zoomring wat uitzoomen zodat je gemakkelijker het vliegtuig kunt spotten en dan verder inzoomen om beter te kadreren terwijl je het vliegtuig volgt. Dit lukte me nooit met mijn vroeger toestel wat nog knopjes had om in te zoomen.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Ik heb de FZ30 (die ongeveer in dezelfde reeks zit als de FZ18) en kan je dit zeggen, alles hangt natuurlijk af wat je verstaat onder foto's nemen op airshows. Voor tragere vliegtuigen of heli's die mooi parallel aan jouw standplaats vliegen zal het wel doenbaar zijn en op de static shows zijn er natuurlijk ook geen problemen. Als je echter het kunst en vliegwerk van de snellere jets wilt vastleggen kom je wel een heel deel te kort. (Opgelet, degenen die denken dat je dat wel zal kunnen met een instap DSLR en kitlens, zullen ook heel bedrogen uitkomen).
                  Ik vraag mij wel af of je niet beter zou kijken naar een FZ50 of een fuji met zoomring (9500, ...). De zoomring is een heel stuk sneller en acurater dan de knopjes om in of uit te zoomen.
                  Je kan met de zoomring wat uitzoomen zodat je gemakkelijker het vliegtuig kunt spotten en dan verder inzoomen om beter te kadreren terwijl je het vliegtuig volgt. Dit lukte me nooit met mijn vroeger toestel wat nog knopjes had om in te zoomen.
                  Kan dit alleen maar beamen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                    Ik vraag mij wel af of je niet beter zou kijken naar een FZ50 of een fuji met zoomring (9500, ...). De zoomring is een heel stuk sneller en acurater dan de knopjes om in of uit te zoomen.
                    Je kan met de zoomring wat uitzoomen zodat je gemakkelijker het vliegtuig kunt spotten en dan verder inzoomen om beter te kadreren terwijl je het vliegtuig volgt. Dit lukte me nooit met mijn vroeger toestel wat nog knopjes had om in te zoomen.
                    ja , mischien wel maar dat is toch al wel onmiddelijk een klasse groter dan de FZ18 . Ik vindt de FZ18 nog maar net te doen van grote , het mag voor ons ook geen gesleur ( en met tegen zin ) worden. Daarom dat ik denk dat de FZ18 perfect is.

                    Maar als ik van de tragere jets en heli's al mooiere foto's kan nemen ben ik al content.

                    Allemaal bedankt voor jullie reacties , nu nog een paar maandjes sparen en hoor ik bij jullie panasonic clubje .

                    ps : niemand wat foto's van airshows met de fz18 ?
                    Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                      Een goede maat van mij, MichaëlC (ook op dit forum),
                      Heeft de oudere versie, de FZ7, hij gaat elke week naar zaventem spotten en maakt hele mooie foto's.
                      Hij is er ook al eens mee naar een airschow geweest, ik zal hem vragen om wat foto's te laten zien.

                      Nu gaat hij trouwens overstappen naar de EOS400D, veel meer mogelijkheden en groter bereik.
                      Groetjes

                      CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                        Et voila, hier ben ik dan

                        Ja ik heb al twee airshows gedaan met men FZ7 (defensiedagen 2006 Bevekom/Beauvechain en Defensiedagen 2007 Koksijde)

                        Hier op het forum bij Transport en Showcase vind je twee topics met foto's van mij (met vliegtuigen uiteraard) Wil je fotos zien van de gevechtsvliegtuigen en demo's op de airshows, neem dan contact op via PM, kan ik je er enkele late zien via msn ofzo...

                        Panasonic is zeker geen slechte keuze om te beginnen bij het fotograferen van vliegtuigen, ik ben er nog steeds héél erg content van maar natuurlijk bied de Canon EOS 400D meer mogelijkheden. Nuja, ik houd men panasonic ook bij hoor voor vakantie e.d., is een compact toestel tegenover die grote DSLR's.



                        Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                        Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
                        Last edited by MichaëlC; 26 maart 2008, 22:02. Reden: Links met foto's van FZ7
                        Greetz from Belgium! Panasonic-LUMIX DMC FZ-7 Near future:
                        Canon 400D + 18-55mm + 70-300mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                          Hallo,

                          Ook ik heb een FZ 18 heb die voor de eerste keer gebruikt bij Natalia en Soulsister(zie showcase,evenementen).
                          Kan inderdaad gaan tot ISO 400 daarboven zeg ik nee.
                          ik gebruik hem meestal voor concerten,en hopelijk kan ik hem eens testen op de airshows.Ben er zeer tevreden over.

                          Groetjes,
                          Robert
                          Panasonic TZ 7 - FZ 35
                          Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                            Heb sinds vorige week ook een fz18 en er na 500 foto's nog altijd heel tevreden van.

                            Zelf heb ik ook een tijdje getwijfeld tss de FZ18 en een instap DSLR.
                            Heb op basis van de kritieken en de reviews voor de FZ18 gekozen. Het mag gezegd worden dat de reviews het bij het rechte eind hebben: toestel met veel mogelijkheden, enkel wat ruis bij hogere ISO's (maar ja het is en blijft een bridge en geen echte DSLR)

                            tot nu toe nog geen spijt van gehad van m'n aankoop.
                            Heb deze 399 betaald, dat is minder dan de helft dan dat ik me een instal dslr zou aangeschaft hebben met min of meer dezelfde opties (vooral qua lensbereik)
                            Fuji X-E1 - 18-55mm
                            facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft er allemaal een panasonic FZ18?

                              Oorspronkelijk geplaatst door MichaëlC Bekijk bericht
                              Et voila, hier ben ik dan

                              Ja ik heb al twee airshows gedaan met men FZ7 (defensiedagen 2006 Bevekom/Beauvechain en Defensiedagen 2007 Koksijde)

                              Hier op het forum bij Transport en Showcase vind je twee topics met foto's van mij (met vliegtuigen uiteraard) Wil je fotos zien van de gevechtsvliegtuigen en demo's op de airshows, neem dan contact op via PM, kan ik je er enkele late zien via msn ofzo...

                              Panasonic is zeker geen slechte keuze om te beginnen bij het fotograferen van vliegtuigen, ik ben er nog steeds héél erg content van maar natuurlijk bied de Canon EOS 400D meer mogelijkheden. Nuja, ik houd men panasonic ook bij hoor voor vakantie e.d., is een compact toestel tegenover die grote DSLR's.



                              Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=204792
                              Alvast mooie foto's en ben wel benieuwd naar meer

                              Ik heb je een pm gestuurd.
                              Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

                              Comment

                              Working...
                              X