Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 1d Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D of 1d Mark II

    Hallo,

    Ik heb momenteel een Canon 350D en de kitlenzen. Ik ben van plan om te "upgraden" naar een betere lens zoals de Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM.
    Daarbij wilt mijn vrouw ook een spiegelreflexcamera en zou ik de Canon 350D doorgeven aan mijn vrouw.

    Ikzelf heb dan de mogelijkheid om te upgraden naar:
    a) Canon 40D
    b) Canon EOS-1D Mark II (tweedehands)

    Nu twijfel ik tussen beide toestellen, ik heb daarbij voor mijzelf de pluspunten opgeschreven

    Canon 40D:
    - nieuw
    - 2 jaar garantie
    - meer megapixels
    - betere processor (Digit III)
    - compacter
    - grotere display
    - liveview
    (heeft deze anti-dust?)

    Canon EOS-1D Mark II (tweedehands):
    - behoort tot de topreeks van Canon
    - grotere sensor dan de 40D
    - meer AF-punten
    - exposure instelbaar -3 tot +3
    - 2 geheugenkaarten

    Ik weet dat goede lenzen belangrijker zijn dan de camera. Maar ik heb nu de mogelijkheid voor ongeveer dezelfde prijs 2 camera's te kopen die me beiden verleiden.
    Heeft er iemand nog argumenten toe te voegen aan één van beide toestellen om mijn beslissing te vereenvoudigen?
    Welke van de 2 mogelijkheden zouden jullie kiezen en waarom?
    Gino Hoskens Canon 1D MarkII, Canon EOS 350D
    Canon EF-S 18-55mm - EF 55-200mm - EF 24-70mm - EF 70-200mm, Sigma macro 105mmF2.8 EX DG

  • #2
    Re: 40D of 1d Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door ghoskens Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb momenteel een Canon 350D en de kitlenzen. Ik ben van plan om te "upgraden" naar een betere lens zoals de Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM.
    Daarbij wilt mijn vrouw ook een spiegelreflexcamera en zou ik de Canon 350D doorgeven aan mijn vrouw.

    Ikzelf heb dan de mogelijkheid om te upgraden naar:
    a) Canon 40D
    b) Canon EOS-1D Mark II (tweedehands)

    Nu twijfel ik tussen beide toestellen, ik heb daarbij voor mijzelf de pluspunten opgeschreven

    Canon 40D:
    - nieuw
    - 2 jaar garantie
    - meer megapixels
    - betere processor (Digit III)
    - compacter
    - grotere display
    - liveview
    (heeft deze anti-dust?)

    Canon EOS-1D Mark II (tweedehands):
    - behoort tot de topreeks van Canon
    - grotere sensor dan de 40D
    - meer AF-punten
    - exposure instelbaar -3 tot +3
    - 2 geheugenkaarten

    Ik weet dat goede lenzen belangrijker zijn dan de camera. Maar ik heb nu de mogelijkheid voor ongeveer dezelfde prijs 2 camera's te kopen die me beiden verleiden.
    Heeft er iemand nog argumenten toe te voegen aan één van beide toestellen om mijn beslissing te vereenvoudigen?
    Welke van de 2 mogelijkheden zouden jullie kiezen en waarom?

    als je de grootte van het scherm niet zo belangrijk vindt, zie ik geen enkele reden om geen 1dmkII te kopen...

    neem ze allebei eens vast, schiet er wat plaatjes mee en je bent verkocht aan de mkII hoor
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 40D of 1d Mark II

      De 1d Mark II heeft een ingebouwde verticale grip, iets dat ik eigenlijk wel leuk vind. Hij is echter wel een pak zwaarder daardoor.

      Ik denk niet dat het verschil in MP zo belangrijk is 8 vs 10.

      De 1D is nog wat sneller, voor de momenten waarop je heel veel wil schieten.

      Ik denk dat doordat de 1D zijn sensor kleiner is, ik denk dat de EF-S lenzen er niet op zullen werken. Indien je er zo verschillende hebt is dit misschien nog een belangrijke factor in je beslissingsproces

      Comment


      • #4
        Re: 40D of 1d Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door someguy Bekijk bericht
        Ik denk dat doordat de 1D zijn sensor kleiner is
        groter zul je bedoelen

        inderdaad EFS lenzen werken er niet op, maar de grotere sensor geeft je echt wel superkwaliteit
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: 40D of 1d Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          groter zul je bedoelen

          inderdaad EFS lenzen werken er niet op, maar de grotere sensor geeft je echt wel superkwaliteit
          hahahaha, heb ik dit nu echt getypt... de sensor is idd groter

          tot zover mijn kans om over te komen als een kenner van canon materiaal.

          Comment


          • #6
            Re: 40D of 1d Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door ghoskens Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik weet dat goede lenzen belangrijker zijn dan de camera. Maar ik heb nu de mogelijkheid voor ongeveer dezelfde prijs 2 camera's te kopen die me beiden verleiden.
            Heeft er iemand nog argumenten toe te voegen aan één van beide toestellen om mijn beslissing te vereenvoudigen?
            Welke van de 2 mogelijkheden zouden jullie kiezen en waarom?
            Als de tweedehands 1D Mark II net zo veel kost als de 40D (nog geen 1000 Euro dus), heb ik het sterke vermoeden dat het zeker geen "zo goed als nieuw" exemplaar zal zijn maar een (door een professional?) veelgebruikt exemplaar. Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn maar het lijkt me dan wel zaak goed na te gaan of het geen mankementen vertoont. Ik zie namelijk veel Mark II's te koop staan rond de 1500 Euro en dan komt een prijs van 1000 Euro op mij als erg laag over ....

            Comment


            • #7
              Re: 40D of 1d Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Als de tweedehands 1D Mark II net zo veel kost als de 40D (nog geen 1000 Euro dus), heb ik het sterke vermoeden dat het zeker geen "zo goed als nieuw" exemplaar zal zijn maar een (door een professional?) veelgebruikt exemplaar. Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn maar het lijkt me dan wel zaak goed na te gaan of het geen mankementen vertoont. Ik zie namelijk veel Mark II's te koop staan rond de 1500 Euro en dan komt een prijs van 1000 Euro op mij als erg laag over ....
              Ik denk er ook zo over. Wie zo'n toestel verkoopt zal wel zijn redenen hebben. En die lage prijs doet inderdaad vermoeden dat hij al heel wat foto's achterover heeft geslagen en de vraag is dan of de sluiter nog niet (bijna)versleten is. Die dingen gaan ook niet onbeperkt mee.
              En ja: de 40d heeft sensor cleaning.
              Eos 5DII - Eos 40D
              EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

              Comment


              • #8
                Re: 40D of 1d Mark II

                Ik moet er bij opmerken dat de tweedehands 1D Mark II afkomstig is van een goede kennis en ik weet dat de camera met "zorg" behandeld is.
                Hoeveel foto's ermee genomen zijn weet ik nog niet. Alsook de leeftijd van het toestel is voor mij nog onbekend. Ik kan het toestel een weekje op "proef" draaien, dus eventuele mankementen komen dan wel aan het licht.

                De grootte van het scherm is voor mij niet zo belangrijk.

                De lenzen die ik nu heb, zijn lenzen voor een beginneling en waren om kennis te maken met de (digitale) fotografie. In de toekomst, nu zl ik reeds een "standaardlens" Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM kopen, zou ik mijn lenzen-park willen upgraden. Dus naar mijn huidige lenzen hoef ik niet te kijken. Er zullen dan ook hoofdzakelijk EF-lenzen aangekocht worden. Indien ik dan later (5-tal jaar) mijn lenzenpark op punt heb gesteld kan ik mijn toestel upgraden indien nodig. Ik heb dan nu betrekkelijk weinig geld uit gegeven maar beschik dan toch over een degelijk toestel.

                Ik wil voornamelijk snelheid, goede auto focus en de mogelijkheid hebben om mooie foto's te maken. Ik weet echter niet of er tussen de 40d en de 1D Mark II betreffende kwaliteit van de foto's en vooral omdat er tussen de ontwikkeling van de 1D Mark II en nu (40D) is er veel gewijzigd (digit III, sensor cleaning, ...).

                Het is een moeilijke beslissing.
                Gino Hoskens Canon 1D MarkII, Canon EOS 350D
                Canon EF-S 18-55mm - EF 55-200mm - EF 24-70mm - EF 70-200mm, Sigma macro 105mmF2.8 EX DG

                Comment


                • #9
                  Re: 40D of 1d Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door ghoskens Bekijk bericht

                  De grootte van het scherm is voor mij niet zo belangrijk.

                  nu zl ik reeds een "standaardlens" Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM kopen

                  Ik wil voornamelijk snelheid, goede auto focus en de mogelijkheid hebben om mooie foto's te maken.

                  Het is een moeilijke beslissing.
                  Voor mij zou de beslissing helemaal niet moeilijk zijn , qua beeldkwaliteit zal er maar bitter weinig verschil zijn, op alle andere vlakken laat de mkII de 40D straatlengtes achter zich.
                  En mocht het toestel veel clics hebben wat dan nog, ze zijn er voor gemaakt en mocht de sluiter ooit kapot gaan dan is een nieuwe laten zetten helemaal niet zo duur.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: 40D of 1d Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Voor mij zou de beslissing helemaal niet moeilijk zijn , qua beeldkwaliteit zal er maar bitter weinig verschil zijn, op alle andere vlakken laat de mkII de 40D straatlengtes achter zich.
                    En mocht het toestel veel clics hebben wat dan nog, ze zijn er voor gemaakt en mocht de sluiter ooit kapot gaan dan is een nieuwe laten zetten helemaal niet zo duur.
                    mee eens... En als je de verkoper persoonlijk kent, denk ik niet dat die u een peer zal willen stoven met een "slechte" camera te verkopen.

                    Ik heb over net ditzelfde nagedacht deze morgen maar da's voor mij nog toekomstmuziek want ik moet eerst mijn lenzen upgraden...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment

                    Working...
                    X