Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax K100D

    Een 10 tal maanden voorheen kocht ik een klein digitaaltje, daarop kon je zie hoeveel fotos je al genomen had ,1 wissen wissen en het nummer kwam 1cijfer terug zo zag je altijd hoeveel fotos je werkelijk had. Alles wissen en de teller stond weer op nul. Nu heb ik daar problemen mee met mijn nieuwe Pentax. Die telt altijd maar bij, fotos wissen, blijven erbij geteld, hoe weet je dan uiteindelijk hoeveel fotos je hebt? Nu na 4 maanden heb ik eens alles gewist maar de teller staat nog op 100-187, hoe weet je dan nog hoeveel fotos je neemt , je kan toch niet altijd onthouden waar de teller stond. En de gebruiksaanwijziging maakt me ook al niet veel wijzer.

    Ps. Hoe kan je een berichtje verwijderen van het forum, bij aanpassen / verwijderen kom ik altijd op wijzigen terecht en vindt niets om te vewijderen.
    Last edited by willytje65; 25 maart 2008, 13:15.

  • #2
    Re: Pentax K100D

    Hi

    Wat je toestel laat zien is een schatting van hoeveel foto's je nog kan nemen met je kaartje. Toch wel belangrijler me dunkt dan heoveel je al genomen hebt. Als je foto's bekijkt op je toestel in viewmode zie je toch hoeveel foto's er op je kaartje als staan. (Althans bij Nikon is dat zo)

    Een maal een berichtje geplaats is het niet meer te verwijderen, enkel aanpassen. Je kan ekel alle tekst wissen er dan iets onzinnigs plaatsen.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Pentax K100D

      De OP doelt op de naam de foto op de schijf. Deze nummert inderdaad steeds op. Je kan er eventueel het aantal kliks mee tellen dat je met je toestel nam, maar 't heeft geen functie om het aantal goede foto's bij te houden... Ik zie overigens niet in waarom je dat zou willen weten. Veel belangrijker is toch het aantal beelden dat je nog op je kaart kan zetten, en dat toont de camera netjes rechtsonder in de LCD bovenop je camera.

      Ik hou nooit al m'n beelden op m'n kaartje bij. Na iedere shoot verhuis ik ze naar m'n PC en veeg ik de kaart leeg. Op m'n PC komen ze in mappen per shoot terecht. Fictief vb: 20050301-VerjaardagJan; 20050412-UitstapZoo; etc... Da's voor mij de makkelijkste manier om alles bij te houden. Ik pas het toe van toen ik nog dia's inscande (2004), en ik vind nog steeds al m'n beelden zonder veel problemen terug.

      De namen van de bestanden zijn gewoon technische namen, meer niet. Dat de nummers blijven optellen en pas opnieuw beginnen als je 9999 bereikt is omdat de camera zoveel mogelijk tracht te vermijden dat twee foto's dezelfde naam zouden krijgen. De camera kan immers niet weten dat jij een beel verwijderde omdat je het niet goed vond, om mss was het juist zo goed, omdat je het veiliger wou bewaren op je PC en verwijderde om terug plaats te maken.

      hth, Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment

      Working...
      X