Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix FZ50

    Ben hier tevreden terechtgekomen na wat opzoekwerk aangaande Panasonic Lumix FZ50 .

    Ik ben van plan om eens een aanschaf te doen van een deftig toestel (beginner) en had een voorstel gekregen om ofwel voor de FZ50 te gaan ofwel voor de Canon S5 IS.

    Wat voor mij vooral bepalend was bij de keuze (ben er nog niet al te zeker van) is dat de FZ50 een oplaadbare lithium batterij heeft en het draaien van de lens ipv te drukken op een knopje.

    Nu zijn mijn vragen naar jullie ervaren leden toe:

    1) Zijn er nog ander toestellen die ik zeker moet overwegen?

    2) Is de FZ50 al een niet te 'oud' systeem om dit de dag van vandaag nog aan te schaffen, blijkt dat deze al van 2006 uit is. FZ8 of FZ18 overwegen?

    3) De ruis, is dit bepalend? Blijkbaar zijn er hieromtrend tamelijk wat problemen dat bij een hoge ISO waarde er ruis/schilder effecten zouden optreden, wat is jullie ervaring hiermee?

    4) Ik zou dit vooral willen gaan gebruiken om bewegende beelden mee te maken. Dus festivals, optredens etc. Soms in niet al te goed belichte situaties. Is deze dan nog wel de goede keuze?


    Budget had ik een 500 - 600 euro over voor het toestel.
    More information about my work & my workshops
    http://www.guntherfrans.be

  • #2
    Re: Panasonic Lumix FZ50

    1) andere toestellen... ik verkoop mijn FZ 50 (zie forum aangeboden met originele lenzen en extra originele batterij voor 500 euro als ik dat erbij mag zeggen ) en ga voor dslr, nikon D60, mettertijd aangevuld met lenzen
    dus ik kan me niet echt uitspreken over andere toestellen.

    2) de mijne is gekocht vorig jaar en nog altijd actueel want het heeft heel veel mogelijkheden. lens is zeer handig te draaien (ipv met knopkes te duwen).

    3) ruis... in sommige gevallen kan je ruis hebben, vooral binnenhuis maar het hangt natuurlijk ervan af welke instellingen je dan gebruikt. ik heb nogal moeten zoeken naar de juiste instellingen. het is zo dat deze toestel een beetje sukkelt met hogere iso, hoe hoger hoe meer ruis, dat hangt af van de omstandigheden

    4) bewegende beelden, met juiste instellingen kan je schone foto's mee maken. maar ik kan me niet uitspreken over optredens en zo want ik heb daar geen ervaring mee.

    hopelijk hebt ge er iets aan...
    Last edited by piekietje; 25 maart 2008, 08:39. Reden: aanvulling bij punt 3

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix FZ50

      In het algemeen kun je wel stellen dat wanneer het gaat om beweging en weinig licht alle compacten tekort schieten. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle opnamen mislukken maar voor een hogere score moet je toch wel zijn bij de dslr.
      Voor wat de door jouw genoemde compacten betreft, zijn de nadelen bij de FZ50 meer overkomenlijk dan bij de Canon S5 IS.
      FZ50: klein display en beeldruis bij de hogere ISO-waarde
      Canon S5 IS: Te veel beeldruis, geen RAW formaat en geflitst portret binnen
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix FZ50

        Sorry, om mijn verhaal af te maken: geflitst portret binnen is slecht.

        De vraag is, denk ik, of het voor jou niet beter is om een goede tweede handse dslr te nemen (Nikon/Canon bijv.). Gezien de onderwerpen kun je evt. later (als je er mee om kunt gaan) óf het glas uitbreiden óf een nieuwe dslr kopen.
        Succes met je zoektocht!
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix FZ50

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Sorry, om mijn verhaal af te maken: geflitst portret binnen is slecht.
          sorry, daar kan ik niet mee akkoord gaan. ik heb mooie binnenfoto's waarbij flits werd gebruikt... en ook geslaagde binnenfoto's zonder flits mits voldoende (natuurlijke) verlichting.

          hier zijn veel topics over FZ50 en enkelen tonen ook hun foto's. dus ja... ze kunnen beter verwoorden dan ik

          frakkie, ge moet maar langs komen en uitproberen!

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix FZ50

            Oorspronkelijk geplaatst door piekietje Bekijk bericht
            sorry, daar kan ik niet mee akkoord gaan. ik heb mooie binnenfoto's waarbij flits werd gebruikt... en ook geslaagde binnenfoto's zonder flits mits voldoende (natuurlijke) verlichting.

            hier zijn veel topics over FZ50 en enkelen tonen ook hun foto's. dus ja... ze kunnen beter verwoorden dan ik

            frakkie, ge moet maar langs komen en uitproberen!
            Ging wel over de canon...
            Maar ik ga akkoord dat de FZ50 een zeer goed allround toestel is.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix FZ50

              Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
              Ging wel over de canon...
              Maar ik ga akkoord dat de FZ50 een zeer goed allround toestel is.
              mijn excuses, ik dach dat het nog altijd over FZ50 ging.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix FZ50

                Zeker de fz50 nemen.

                de zoom en scherpstelring is enorm handig. En die heb je niet bij de fz8 en fz18.

                En voor nog geen 400 euro nieuw kan je toch niet sukkelen denk ik.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix FZ50

                  Is wel vreemd dat veel mensen op een DSLR wel met een externe flitser werken en dat een "compact" dat zelfde binnens huis maar op eigen kracht moeten kunnen doen
                  Je kunt op een FZ50 bijvoorbeeld een FL36 zetten en dat werkt geweldig ,gewoon naar het plafon richten en je krijgt keurige foto's
                  En die flitsers zijn ook nog eens een stuk goedkoper geworden de laatste maanden (ik denk om te concureren met Metz) ik heb er gisteren eentje bij Foka gekocht voor 159€ (FL36R) een paar maanden geleden koste die nog meer als 50€ meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix FZ50

                    Je kunt je vrouw op verwedden dat dit jaar de opvolger van de FZ50 zal verschijnen. En dat kan elk moment gebeuren!:
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix FZ50

                      Allemaal van harte bedankt voor de informatie.

                      Heb besloten om toch voor de FZ50 te gaan. Heb hem via hier dan ook tweedehands kunnen aankopen en mag hem deze avond gaan afhalen

                      Ben is benieuwd naar de eerste resultaatjes
                      More information about my work & my workshops
                      http://www.guntherfrans.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix FZ50

                        En ik heb m'n sig leeggemaakt. Morgen naar de winkel achter een andere signature en een andere avatar.

                        Veel succes ermee...
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix FZ50

                          Enne, beste Bergbeklimmer, wat bedoel je eigenlijk met al die onzin?

                          Maak je nou gewoon plaatjes, of ga je hemel en aarde vernieuwen??

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Lumix FZ50

                            Hij bedoelt toch gewoon dat hij zijn FZ50 aan Frakkie verkocht heeft en dat hij zijn signature aangepast heeft. We kijken dus vol spanning uit naar de nieuwe sig en avatar na zijn bezoek aan de winkel.
                            Last edited by nete; 29 maart 2008, 14:04.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Lumix FZ50

                              Zo is dat, en bij deze opgelost
                              Batterij ligt op te laden...
                              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                              Comment

                              Working...
                              X