Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

    Hallo,

    in het heel kort:

    Mijn niveau qua fotografie: Noob, newby, ...
    Doel/onderwerp te schieten beelden: Actiefoto's/motoren

    Beoogde kwaliteit: voldoende voor websitefoto's, maar helaas waarschijnlijk ook wel occasioneel voor magazine/poster, waar toch scherpere eisen worden gesteld.

    De Videocamera... Liefst eentje met solid state memory? of die wegschrijft op DVD's met een buffergeheugen ofzo...Kans op deftige schokken is reeël. Liefst indien mogelijk met bulletcamlens bij uit te rusten, of een niet te groot formaat zodat ik met Rammounts ook deftig kan werken. Antitrilcorrectie moet uitmuntend zijn .

    Wie heeft ideeën of stuurt mij naar info die ik moet weten wat dit betreft?

  • #2
    Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sandman79 Bekijk bericht
    Hallo,

    in het heel kort:

    Mijn niveau qua fotografie: Noob, newby, ...
    Doel/onderwerp te schieten beelden: Actiefoto's/motoren

    Beoogde kwaliteit: voldoende voor websitefoto's, maar helaas waarschijnlijk ook wel occasioneel voor magazine/poster, waar toch scherpere eisen worden gesteld.

    Wie heeft ideeën of stuurt mij naar info die ik moet weten wat dit betreft?
    Antwoord in het kort: voor dit soort actiefotografie zal je slaagpercentage drastisch kunnen stijgen naarmate je meer uitgeeft aan je camera + objectief, maar wel op voorwaarde dat je er ook goed leert mee werken. De camera moet zeer goed onderwerpen kunnen tracken en vasthouden, en de gebruikte objectieven moeten snel focussen om snel wisselende situaties aan te kunnen. Maar het vereist zeker ook veel oefening en je zal zeker ook moeten weten/doorgronden hoe de AF zal reageren in bepaalde situaties en hoe je 'm moet instellen om de beste resultaten te verkrijgen.

    Ik ga nu overigens geen camera/merk aanprijzen omdat ik je budget niet ken.

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

      Budget is beperkt, maar ik weet ook dat ik er hier niet kom met 300 € . Maar hou het gewoon aan de budgetkant. .

      Wat kom ik bv al een deel de juiste richting uit met een 400d body met een deftige lens? en qua videocam een HG10 van Canon? alhoewel ik schrik heb van de schokken die het ding krijgt... misschien is dan een HV30 beter met zn tapes.... Ben nog niet echt veel tegengekomen met Solid state erin.

      Verder heb ik wel het besef dat er oefening en experimentatie voor nodig is om tot deftige resultaten te komen se. Denk dat eigen kunnen nog altijd belangrijker is als super materiaal, maar ik het materiaal moet wel mooi werk kunen afleveren.

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=49953 hierop staan de verschillende lenzen en natuurlijk ook de 400d...

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

          Prijsinformatie is altijd welkom natuurlijk, maar meer technische informatie waar ik op mzou moeten letten, nog meer .

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

            hmms,; dit is ook wel nice... enkel geen Hd... http://www.x-sportscam.nl/sjablonen/...?objectID=1683

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

              Oorspronkelijk geplaatst door Sandman79 Bekijk bericht
              Budget is beperkt, maar ik weet ook dat ik er hier niet kom met 300 € . Maar hou het gewoon aan de budgetkant. .

              Wat kom ik bv al een deel de juiste richting uit met een 400d body met een deftige lens?
              400D is al een mooi begin, maar de Canon 40D en Nikon D300 met betere AF en hogere FPS zullen in geoefende handen het verschil maken. Een deftig objectief gaat ook zeker een sterke invloed hebben op het aantal gelukte foto's. Een snel 70-200mm f/2.8 objectief ook gaat absoluut beter presteren dan een 70-300mm f4-5.6 budgetlens. Hier is gewoon geen ontkomen aan

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor actiefoto's en ook Videocamera...

                off-topic misschien, maar ik ben zelf ook motorrijder en probeer af en toe een actiefoto te 'schieten'. Moest je ooit ergens hulp of raad of assistentie of zo nodig hebben, ik ben je man!





                bart

                Comment

                Working...
                X