Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 en Nikon Transfer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 en Nikon Transfer

    Bij het importeren van foto's met Nikon Transfer worden alle fotos in landschap-oriëntatie opgeslagen. In de camera staat automatisch roteren geselecteerd en worden de bestanden ook zo weergegeven, nl. geroteerd in portretstand indien zo gefotografeerd.
    In Nikon Transfer vind ik nergens een mogelijkheid om automatisch roteren mogelijk te maken. Iemand een oplossing?
    Groeten
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: D300 en Nikon Transfer

    Dit heeft niks met Nikon Transfer of VienNX te maken maar zit in de instelling van de D300. OP de D300 kun je op 2 plaatsen in het menu portretstanden instellen:

    1. in het WEERGAVE MENU: Hier heb je de optie Draai portet die je ON of OFF kunt zetten. Hiermee bepaal je de hoe de foto op de camera wordt weergegeven. (zelf zet ik deze op OFF omdat je dan het scherm beter benut en de foto beter kunt beoordelen).

    2. In het SETUPMENU: hier heb je de optie Automatische beeldrotatie met de opties On of OFF. Deze zet je op ON en dan zal eender welke software herkennen dat de foto gedraaid moet worden weergegeven als deze in portretstand is gemaakt.

    Succes
    Last edited by KCfoto; 24 maart 2008, 02:21. Reden: Ergens een letter te weinig
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: D300 en Nikon Transfer

      Ik heb ook een probleem met de beeldrotatie.
      Wanneer ik foto's met nikon transfer inlaad, worden alle foto's in landschap-oriëntatie opgeslagen. Nochtans staat mijn camera, een D300, op automatische beeldrotatie.
      Wanneer ik ze bekijk in Vieuw NX komen de portretstanden er wel gedraaid uit.
      Ook lightroom geeft de goeie oriëntatie weer.
      Maar wanneer ik de foto's bekijk met ACDsee of gewoon in windowsverkenner worden de portretstanden niet gedraaid.
      Dit probleem had ik met de oudere versie van de nikon transfer en de D70 niet.
      Doe ik iets verkeerd?

      Warre

      Comment


      • #4
        Re: D300 en Nikon Transfer

        Dit is misschien een oude posting...doch ook hier exact hetzelfde probleem...ondanks goede instellingen in mijn D300 komen de foto's allen in landscape in mijn "verkenner". Photoshop nochtans geeft ze goed weer. Ik vermoed dat dit komt door ergens een setting in mijn pc, vermits dit nu juist gebeurt nadat ik mijn pc volledig geformateerd en opnieuw geinstalleerd heb (ook capturen NX2 er opnieuw opgezet).
        Alleszins, moest iemand het antwoord weten...het zou een grote hulp zijn.

        Alvast bedankt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: D300 en Nikon Transfer

          Ik weet niet of het zou kunnen helpen, maar er is een update uit van Nikon Transfer, versie 1.3.1
          http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1
          en ook de D300 heeft intussen een firmware-update kunnen genieten.
          Ik gebruik Nikon-transfer niet meer wegens dit probleem.
          zoeker met hart en ziel

          Comment


          • #6
            Re: D300 en Nikon Transfer

            Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
            Ik weet niet of het zou kunnen helpen, maar er is een update uit van Nikon Transfer, versie 1.3.1

            en ook de D300 heeft intussen een firmware-update kunnen genieten.
            Ik gebruik Nikon-transfer niet meer wegens dit probleem.
            Bedankt voor je hulp , heb ondertussen versie 1.3.1 geinstalleerd doch dit lost het probleem ook niet op. Ben je zeker dat het probleem bij nikon transfer ligt?
            Wat gebruik jij nu om je foto's over te zetten?

            Thx,
            JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: D300 en Nikon Transfer

              Als ik het goed begrijp kan de "windows verkenner" de exif data niet goed interpreteren. Ondertussen heb ik een tooltje (faststone) gevonden waar je je foto's kan laten roteren adhv de exif gegevens in de foto...en dan worden ze correct weergegeveni in de verkenner.
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: D300 en Nikon Transfer

                Wel bij mij werkt de windows-verkenner (vista) perfect, en die gebruik ik om foto's te importeren.
                zoeker met hart en ziel

                Comment

                Working...
                X