Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cannon powershot g9/nikon P5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cannon powershot g9/nikon P5100

    Wil me een compactcamera aanschaffen maar ik twijfel tussen deze 2. Welke camera heeft het minste ruis op hogere iso waarden?

  • #2
    Re: cannon powershot g9/nikon P5100

    geen ervaring met die toestellen maar aan de hand van revieuws ziet het ernaar uit dat de cannon powershot g9 iets beter is
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: cannon powershot g9/nikon P5100

      ik heb de G9 naast de 5D, en ruis is ivm de 5D abominabel. maar dat zal wellicht ook zo zijn voor de nikon.
      voor de rest is die G9 een tof ding voor altijd mee te slepen (als de keuze geen opname is of een met de G9 weet ik het wel).
      hoe de twee compacts zich verhouden weet ik niet...
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #4
        Re: cannon powershot g9/nikon P5100

        Oorspronkelijk geplaatst door robertmichael Bekijk bericht
        cannon
        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        cannon
        Is het besmettelijk?

        Comment


        • #5
          Re: cannon powershot g9/nikon P5100

          Ik heb ook een G9, maar als je die op hoge iso gaat vergelijken met een DSLR, dan komt die er altijd heel slecht uit, en dat geldt ook voor de Nikon (en elke andere compact die er nu te koop is).


          Als je naar deze vergelijking kijkt: http://www.dpreview.com/reviews/canong9/page15.asp (en volgende pagina's), dan zie je wel dat de G9 duidelijk betere resultaten geeft dan de P5100.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: cannon powershot g9/nikon P5100

            Heb Ze Alle Twee Echt Wijnig Verschil Is Geen Enkel Ander Compact Met Te Vergekijken Zijn Alle Twee Top
            Is Wel Een Groot Prijsverschil
            De Voordelen Van De Canon Is Dat Het Schermpje Groter En Duidelijker Is En Meer Zoom Heeft
            De Nikon Zijn Groot Voordeel Is Toch Een Beetje Minder Ruis En Dat Hij Compacter Is Is Wel Belangrijk Ondervindt Ik Nu De Canon Is Iets Te Groot Om Zo Altijd Maar In De Zak Van Je Jas Te Steken
            Gewicht Schilt Ook Een Heel Pak Menu Van De Nikon Is Wel Wat Duidelijker

            Comment


            • #7
              Re: cannon powershot g9/nikon P5100

              Duidelijk de G9. Makkelijke keus.

              Maar eigenlijk een niet zo'n goed vergelijk: G9 gaat tot 210mm, een pakket verder dan de Nikon. Canon is ook wat sneller.
              Ik heb de G7, vrijwel hetzelfde als de G9 maar geen RAW. Gebouwd als een tank.
              Al m'n DSLRs zijn van Nikon, maar qua compact zijn het Canon cameras.

              Karel

              Comment


              • #8
                Re: cannon powershot g9/nikon P5100

                Ik heb ze allebei gehad, zijn beide goede camera's. In de hoge ISO-waarden hebben ze beide ruis.
                Economisch gezien ben je met de G9 duurder uit. Als je het bedrag wilt besteden voor de G9 zou ik geneigd zijn om iets meer uit te geven of langer te sparen om een dslr te kopen.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment

                Working...
                X