Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 gecrashed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 gecrashed

    Hallo daar!

    Ik heb een lastig probleempje: mijn nikon D70 heeft onverwachts de geest gegeven

    Het verhaal:
    Ik was gisteren op een optreden foto's gaan nemen met 2 lenzen.
    Bij 1 van de verwisselbeurten van de lenzen liep mn toestel opeens vast. Ik kon niet meer verwisselen van stand, geen foto's meer nemen, zelf het aan-uit-zetten lukte niet!
    Het scherm bleef staan op av-stand (ik wou naar m gaan).
    Ik haalde dan mijn batterij uit het toestel, stak hem er terug in, maar nu komt er helemaal niets meer op mn schermpje
    Het heeft ook niets te maken met een lege baterij. De baterij was goed opgeladen, en thuis heb ik hem opnieuw opgeladen, maar nog steeds geen reactie...

    De vraag:
    Weet iemand hoe dit komt, of hoe het opgelost kan worden?
    Camera: Nikon D300 - Nikon D700
    Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

  • #2
    Re: Nikon D70 gecrashed

    BGLOD ...
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 gecrashed

      eventjes info opgezocht over bglod, maar het symptoom van blinkend groen lichtje doet zich niet voor bij mij...
      De camera reageert helemaal niet, komt niets op het schermpje, groen lichtje geeft ook nix.
      Camera: Nikon D300 - Nikon D700
      Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 gecrashed

        welkom in de wondere wereld van de D80........
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 gecrashed

          ...probeer een de CF kaart eruit te nemen en terug plaatsen.
          Bij mij het dat geholpen toe hij eens vastliep.
          Succes
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 gecrashed

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
            welkom in de wondere wereld van de D80........
            Wat heeft dit met de D80 te maken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
            ...probeer een de CF kaart eruit te nemen en terug plaatsen.
            Bij mij het dat geholpen toe hij eens vastliep.
            Succes
            Heb ik al geprobeerd als poging het ledlichtje te doen pinken. Geen effect hellaas

            Ik denk dat ik dinsdag eens een bezoekje aan Grobet ga brengen...
            Camera: Nikon D300 - Nikon D700
            Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 gecrashed

              Door scha en schande weet ik wel hoe het komt: nooit lenzen verwisselen terwijl je toestel nog aan staat.
              NOOIT dus.
              Ik geloof dat het iets te maken heeft met de contacten op je lens die bij het loskoppelen kortsluiting maken.
              Ik ben er 1 keer in geslaagd om mijn D70 weer aan de praat te krijgen: batterij eruit, kaart eruit, 1 nacht zo laten liggen, batterij erin en een reset proberen, maar de beste manier is inderdaad even naar de winkel gaan...
              Luc Crul
              http://www.flickr.com/photos/luccrul/
              Nikon D7000

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 gecrashed

                @luccrul
                Daar zal het dan waarschijnlijk aan liggen... Ik heb zo de slechte gewoonte om mijn toestel zelden uit te zetten Maar dan snap ik niet waarom hij bij de voorgaande verwisselbeurten gewoon bleef werken?...

                Ik zal uw truuk eens proberen. Laten we hopen dat het hierna werkt ^^
                Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 gecrashed

                  Ik hoop voor jou dat je het toestel weer aan de praat krijgt.
                  In de handleiding staat zeer duidelijk dat je het toestel moet uitschakelen bij lenswissel. Succes.
                  Eric Van Aerschot BD0730BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 gecrashed

                    Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                    Ik hoop voor jou dat je het toestel weer aan de praat krijgt.
                    In de handleiding staat zeer duidelijk dat je het toestel moet uitschakelen bij lenswissel. Succes.

                    Inderdaad , een gouden regel : "Altijd camera afzetten bij lenswissel" !
                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 gecrashed

                      Ik ben akkoord dat het beter is dat je beter je camera afzet als je van lens verwisselt, maar dan was mijn toestel al jeren naar de vaantjes, want ik vergeet het altijd. Wat ik wel ALTIJD doe, want dat is veel gevaarlijker, is tijdens het opzetten of afnemen van de flits. Daar schiuven de contacten ook over elkaar, ik denk dat dit veel gevaarlijker is.

                      groetjes


                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 gecrashed

                        Mja, flits heb ik die avond niet gebruikt...

                        @luccrul: Ik heb mn batterij er dezenacht uit gelaten, opnieuw ingezet, maar nog steeds geen enkel ledje dat wilt werken...

                        @EVA: Ik ben (waarschijnlijk zoals velen) geen grote handleidingenlezer
                        Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                        Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 gecrashed

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Ik ben akkoord dat het beter is dat je beter je camera afzet als je van lens verwisselt, maar dan was mijn toestel al jeren naar de vaantjes, want ik vergeet het altijd. Wat ik wel ALTIJD doe, want dat is veel gevaarlijker, is tijdens het opzetten of afnemen van de flits. Daar schiuven de contacten ook over elkaar, ik denk dat dit veel gevaarlijker is.

                          groetjes


                          Luc
                          Probeer het eens met een VR lens (niet doen hoor!!)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 gecrashed

                            Er zijn 2 mogelijkheden ofwel is het een SW crash of hardware.
                            SW crash kun je normaal oplossen met de batterij er een aantal minuten uit te halen, opnieuw plaatsen en een reset te doen , het knopje zit onderaan het toestel onder de usb connector (zie handleiding)
                            Een hardware matig probleem is moeilijker:
                            Wat je zelf kan kontroleren:
                            * kontacten kuisen van de batterij
                            * zijn er geen pinnetjes van uw CF kaart verbogen( kun je eventueel rechtmaken met een holle injectienaald
                            * aansluitkontacten van de lens & body kontroleren.
                            Het is inderdaad goed mogelijk dat er in het toestel een zekering defect is door een kortsluiting gedurende het wisselen van de lenzen.
                            Best eerst de eventuele reparatie kost navragen, als die dicht bij de huidige waarde van uw toestel ligt , kun je hem eventueel zelf open maken , dan heb je toch niets verliezen.
                            Last edited by Beertje2; 24 maart 2008, 11:09.
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 gecrashed

                              Oorspronkelijk geplaatst door barben Bekijk bericht
                              Mja, flits heb ik die avond niet gebruikt...

                              @luccrul: Ik heb mn batterij er dezenacht uit gelaten, opnieuw ingezet, maar nog steeds geen enkel ledje dat wilt werken...
                              Heb je de reset ook gedaan?
                              (Zie laatste post van Beertje2)

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X