Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha

    Zoals velen hier toch ook een vraag

    Ik was van plan om eventueel de A350 (kit met twee lenzen) te kopen. Lijkt mij een interessante DSLR ..
    Maar na even een sony-center binnen geweest te zijn, en toch de A700 te bekijken, ben ik toch nog weer aan het twijfelen .. hmm
    Deze A700 is wel weer een stuk duurder, maar met de 200 € teruggave en eventueel te starten met kit met 1 lens, overweeg ik deze toch ..

    Hoe meer ik overal lees op internet, hoe moeilijker de keuze is (zoals voor velen )

    Alvast bedankt voor jullie goede raad en/of ervaring
    α 700 + DT16-105 3,5-5,6 + SAL70-300G 4,5-5,6 + HVL-F42AM + Velbon 250R

  • #2
    Re: Sony Alpha

    Tja, de A700 is een andere klasse hé Hangt er ook van af of je die live-view wil hebben.
    Zelf ben ik van de A100 naar de A700 gegaan, en geen spijt van (ondanks de nu lege portefeuille ) De A350 heb'k zelf nog niet vastgehad, dus ik kan niet vergelijken.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha

      De A700 is een mooie camera. Ik heb hem een tijdje geleden getest en was direct onder de indruk. Een snelle camera.
      Het is een andere klasse dan de a350.

      Persoonlijk als ik zou moeten kiezen uit het sony gamma zou ik het wel direct weten. De A700
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha

        Hoe zit het met de kitlenzen die Sony aanbiedt op de alpha-modellen. Leveren die kwalitatief goede foto's op (ervaring van de fotograaf buiten beschouwing gelaten) of zijn er andere lenzen die in overweging dienen genomen te worden?

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha

          De 16-80 is zeker een goede lens, een hogere klasse dan de "typische kitlens". De 18-70 is meer een typische kitlens, niets speciaals. Op www.dyxum.com vind je trouwens reviews van alle lenzen van gebruikers.
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha

            Lees dit eens :
            m. hohner review 18-70 vs 17-35G

            En daarna kan je hier nog eens kijken :
            Dyxum lens database

            De meesten zijn het er toch wel over eens dat de eenvoudigste kitlens een meer dan redelijke kwaliteit biedt terwijl je er nauwelijks iets voor betaalt.

            De 16-105, of "betere kitlens", zal op een aantal vlakken natuurlijk beter scoren (bv. bouw of AF-snelheid), maar de prijs is ook aanzienlijk verschillend.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha

              In ieder geval bedankt voor de reacties.

              Na vele uren versleten te hebben op diverse sites over reviews en testen, ga ik toch de knoop doorhakken en voor de A700 gaan
              Nu enkel nog beslissen met welke lens ik deze ga kiezen
              Daar geraak ik nog ff niet uit ..
              Wie heeft hier welke combinatie van A700 met welke lens ??

              Ik denk eraan om morgen toch even naar Art & Craft te rijden, want deze zijn toch merkelijk goedkoper dan Sony center zelf (!?)
              Iemand ervaring met deze winkel ?

              Thx
              α 700 + DT16-105 3,5-5,6 + SAL70-300G 4,5-5,6 + HVL-F42AM + Velbon 250R

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha

                Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
                Ik denk eraan om morgen toch even naar Art & Craft te rijden, want deze zijn toch merkelijk goedkoper dan Sony center zelf (!?)
                Iemand ervaring met deze winkel ?

                Thx
                Kijk hier eens:
                Niets dan goed naar het schijnt.
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203763
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha

                  Ja, ik heb uiteindelijk toch beslist en voor de A700 samen met lens DT 16-105 gekozen !!!

                  Hopelijk een goede keuze, want na het lezen op vele sites, zou je blijven twijfelen ...

                  @starsofglass : nadeel = ook mijn portefeuille is nu leeg

                  Batterij ligt op te laden en dan maar experimenteren... joepie

                  Grtn
                  α 700 + DT16-105 3,5-5,6 + SAL70-300G 4,5-5,6 + HVL-F42AM + Velbon 250R

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha

                    Veel plezier
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha

                      Nu ben ik jaloers. De 700 is echter budgetair geen optie voor mij. En na lang twijfelen heb ik besloten om voor de 200 te gaan. Ik kom van Bridge, en Live view heb ik echt niet nodig. En de 14MP van de 350, daar vrees ik voor de ruis..

                      In elk geval, vandaag ook naar het Sony Center geweest, om eens te voelen. Blijkt dat zij bijna de prijs van Arts&Crafts evenaren. Dicht genoeg in elk geval om de rit naar Gent verlieslatend te maken. Ik schrok daar toch wel even van, wetende dat A&C voor de 200 een stuk onder konijn zit qua prijs.

                      Veel succes met de 700, zaterdag ga ik mijn 200 halen.
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha

                        @ Mountainhunter : Sonycenter bij mij (roeselare) gaf mij toch een prijs op van 1899 € voor deze set, bij A&C heb ik 1678 € betaald

                        Konijnenberg was nog een kleine 100 € goedkoper, maar de afstand is ook een stuk verder en ik heb op alle extras (CF, tas, filter, enz) toch mooie kortingen gekregen..

                        Hoe ze in prijs zitten voor de A200, A350 (stond er ook) weet ik niet direct..
                        Ben in ieder geval toch op heden tevreden over de service en gekregen uitleg..

                        Succes met je keuze
                        Thx
                        α 700 + DT16-105 3,5-5,6 + SAL70-300G 4,5-5,6 + HVL-F42AM + Velbon 250R

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha

                          Vanaf wanneer is de A300 officieel te krijgen in België?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Alpha

                            Ik heb de nieuwe Foto-Video hier voor mij liggen...met o.a de Sony Alpha 200 review.Deze instap reflexcamera steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit.
                            Helaas vind je deze conclusie niet terug op dit forum...spijtig
                            Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Alpha

                              Hallo.
                              Wij hebben de grote knoop doorgehakt en ons een Sony Alpha 350 gekocht.
                              Gauw opgeladen en er héérlijk mee gespeeld.
                              En hij is super hoor.
                              We hadden een Panasonic FZ50, waarover wij ook heel tevreden van waren maar dit is toch wel eventjes iets anders.
                              Allé...we gaan gauw verder spelen...
                              Ik zal proberen wat "amateursfotookes" te posten.
                              Maar niet nu...geen tijd.
                              Dàààg.

                              Comment

                              Working...
                              X