Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch de 40D gehaald.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toch de 40D gehaald.

    Vanmorgen dan toch uiteindelijk besloten om niet de D80 te kopen maar de Canon 40D.
    Deze is nu met de cash back actie echt een stuk interessanter geworden.
    Verschillende luitjes op dit forum vertelden dat de lens (Sigma 18-200 OS)
    perfect scherp zou zijn voor de "gewone kiekjes"

    Nou ik ben eens even snel naar buiten gelopen klik klik klik naar de computer en wat zie ik......
    Geen enkele foto is scherp, de IXUS van 100 euro van mn vriendin geeft betere plaatjes.
    Bovendien: ik koop een nieuwe camera, maar op de chip beginnen de fotos met nummers van 6700 en verder.
    Hoe is dit mogelijk?


    Wat ga ik nu doen....
    Eerst maar eens even de gebruiksaanwijzing induiken. Hij is in het nl dus missen doen we niks uit de tekst.
    Ik kom later nog wel even met een paar kiekjes op de proppen, want ik zal vast wat verkeerd doen.


    groetjes van een naar Canon overgestapte!

  • #2
    Re: Toch de 40D gehaald.

    Raar hoor dat je er problemen mee hebt.
    Ik heb 2 weken geleden er ook eentje in huis gehaald en hij overtreft mijn verwachtingen.
    Het nummeren van de foto's kan wel te maken hebben met een instelling.
    canon
    www.Pictostijn.net
    https://www.facebook.com/Pictostijn

    Comment


    • #3
      Re: Toch de 40D gehaald.

      Het zal je na een tijdje best wel lukken.
      Wat het nummer betreft,is het geen kaartje waar al wat op staat?
      Of [minder leuk natuurlijk],is de camera al gebruikt?
      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Toch de 40D gehaald.

        Ja het kaartje had al wat N.... fotos, want formatteren had ik nog niet gedaan.

        Ga het vlug rechtzetten.

        Hopenlijk begint de camera dan wel bij nul of bij een.

        dankie

        Comment


        • #5
          Re: Toch de 40D gehaald.

          Oorspronkelijk geplaatst door wiggeltje Bekijk bericht
          Vanmorgen dan toch uiteindelijk besloten om niet de D80 te kopen maar de Canon 40D.
          Deze is nu met de cash back actie echt een stuk interessanter geworden.
          Nadeel:
          Voor een paar centjes minder zit je met Canon opgescheept.
          Je zal ermee moeten leren leven
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Toch de 40D gehaald.

            Ja verdomd de teller staat op een.

            He wel gek, dan kan ik dus een gebruikte camera zomaar op nul stellen?

            Comment


            • #7
              Re: Toch de 40D gehaald.

              Oorspronkelijk geplaatst door wiggeltje Bekijk bericht
              Nou ik ben eens even snel naar buiten gelopen klik klik klik naar de computer en wat zie ik......
              Geen enkele foto is scherp, de IXUS van 100 euro van mn vriendin geeft betere plaatjes.
              Bovendien: ik koop een nieuwe camera, maar op de chip beginnen de fotos met nummers van 6700 en verder.
              Hoe is dit mogelijk?
              groetjes van een naar Canon overgestapte!
              Ten 1e is een 40D niet voor klik klik klik klaar.
              Daar is zo'n ixus voor.
              Waarschijnlijk is jouw probleem met scherpte te wijten aan een gebruikersfout aangezien de 40D bekend staat als een goed toestel.

              Ten 2e zou dit betekenen dat er al 6700 foto's mee gemaakt zijn, dit is naar mijn mening wel te zien aan de body of ie nieuw is of al even gebruikt.
              Kijk ook eens of alle instellingen op de standaardwaarden staan ipv alles al ingesteld door een gebruiker.
              Enkele beelden is niet zo'n probleem, dat komt vaker voor aangezien er soms getest word in de winkel door mensen maar 6700 foto's is idd wel veel maar lastig te controleren bij Canon.
              Als er wel degelijk zoveel foto's mee gemaakt zijn mag je deze ruilen aangezien je een nieuw toestel gekocht hebt en dus mag verwachten dat er weinig ( de mensen die er eens 5 foto's mee hebben gemaakt in de winkel ) foto's mee gemaakt zijn.
              Ik weet nu niet of ze dit moeten vermelden dat deze eens als demo-model is gebruikt.

              Dat laatste doet voor mijn antwoord niet ter zake aangezien ik geen merkenfreak ben.
              En wens je verder veel plezier met je nieuwe aanwinst



              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: Toch de 40D gehaald.

                Oorspronkelijk geplaatst door wiggeltje Bekijk bericht
                Ja verdomd de teller staat op een.

                He wel gek, dan kan ik dus een gebruikte camera zomaar op nul stellen?
                Nee zo werkt het niet[gelukkig maar].
                Maar...intussen al scherpe foto's?
                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Toch de 40D gehaald.

                  euhm ik kan hier maar 1 ding op zegge, verkoop mij je 40D voor 100 euro
                  Ik heb zo het gevoel dat meeste mensen denken dat als ze afkomen met een 1D 5D of 40D dat ze meteen prachtige foto's gaan hebben alles perfect etc.Als je direct "mooie" foto's wilt hebben pakt u dan een compact toestelletje,deze doet namelijk alles zelf,dan zul je daar ook tevreden mee zijn.Zelfs ik die in het begin niets awfist van dslr toestelletjes wist op voorhand al dat het niet zomaar "klik klik klik" ging zijn zoals jij dat zo leuk zegt.Ik heb nu een de 400D al meer dan 4 maand in mijn bezit, en nog steeds vindt ik het moeilijk om mooie foto's te nemen,en dat komt niet door het toestel of de kitlens,maar eerder aan mijzelf,ik het nog steeds niet de goeie reflexen enzo,maar dat zal wel nog komen.Het toestel doet wel veel aan de foto,net zoals de lens,maar je vergeet de zwakste schakel in dit schema,en dat is de fotograaf zelf.
                  en dat met die 6700 ofzoiets,dat had ik ook met mijn toestel,nochtans gloednieuw,en nieuwe CF kaartje, en hij begon rond de 5000.
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toch de 40D gehaald.

                    Nou Jeckell

                    zie even terug in dit zelfde forum, het probleem lijkt opgelost, kaartje formateren en hoppa nul fotos.

                    Verder moet ik de gebruiksaanwijzing induiken.

                    Ik ga er eerlijk gezegd wel van uit dat als die IXUS gebruiker het toestel pakt, hoppa op de groene stand er hopenlijk wel iets fatsoenlijks uit komt rollen.

                    Oja, ik zie trouwens als klap op de vuurpijl op de linkerhelft van vrij veel fotos een rose rand langs witte kozijnrandjes etc.

                    Om mn sexuele geaardheid nou op de kozijnen te schilderen........

                    grapje natuurlijk, maar het lijkt wel een lensfout.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toch de 40D gehaald.

                      De nummering zal hoogstwaarschijnlijk wel aan het kaartje liggen. Ik denk dat mijn 350D met nummeren begint vanaf het hoogste nummer dat hij het laatst las vanop de kaartjes ofzo iets. En de File numbering staat bij mij op Continuous. Ik kan ook nog Auto reset. Ik neem aan dat hij dan telkens opnieuw begint...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toch de 40D gehaald.

                        Misschien een slechte lens dan? Dat kan de onscherpte ook wel verklaren denk ik dan..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toch de 40D gehaald.

                          voor vandaag stop ik ermee, moet eerst even met mijn jarige moeder chinezen.

                          Tja t komt eigenlijk niet zo uit. En de handleiding op bord is ook zo wat.


                          tot morgen.

                          Iemand met een idee: spuien die hap.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toch de 40D gehaald.

                            Heb je een nieuw geheugenkaartje in de camera gestoken, of is het een nieuw dat je net uit de verpakking hebt gehaald?

                            Een Canon zal altijd het hoogste nummer op het kaartje zoeken, en van daaraf verder beginnen te tellen. Dit is om te voorkomen dat je op je pc verschillende foto's met dezelfde nummering hebt staan (als die in dezelfde map terechtkomen dan heb je de keuze om het oude bestand te overschrijven, maar dan ben je dat weer kwijt).

                            Als je bij een nieuwe camera vanaf 0 wil beginnen, dan moet je het kaartje eerst in de pc formatteren (in de camera zelf niet, want het eerste dat de camera doet is zoeken naar eventuele nummers). Dan steek je het kaartje in de nieuwe camera, en formatteer je het daar nog eens (dan ben je zeker dat alles goed werkt).

                            Je kan de nummering ook resetten, maar dat zal je in de gebruiksaanwijzing moeten zoeken.

                            Wat de scherpte betreft, geen enkele superzoom geeft perfect scherpe foto's. De ene superzoom is wel wat beter dan de andere, maar er bestaat geen superzoomlens die de scherpte van een degelijke zoom of prime kan evenaren.

                            Maar het scherpteprobleem bij een nieuwe camera en een onervaren gebruiker is wel eens toe te schrijven aan het verkeerd gebruik van de AF-punten. Of beter gezegd, het verkeerde AF-punt gebruiken. Standaard staat de camera zo ingesteld dat alle AF-punten gebruikt worden, en dat is zelden een goede keuze. Begin eens met wat testfoto's waarbij je alleen het centrale AF-punt gebruikt...

                            Let ook op de sluitertijd, op 200mm x 1,6 (cropfactor) kan je best met een sluitertijd van 1/320sec of korter werken om bewegingsonscherpte zoveel mogelijk te beperken. Met een langere sluitertijd krijg je ook onscherpe (bewogen) foto's. Je zal dus de iso moeten verhogen als er minder licht is.

                            In de gebruiksaanwijzing staat niet hoe je het toestel moet gebruiken in de meest uiteenlopende situaties, en die kennis heb je eigenlijk wel nodig als je het beste uit je nieuwe DSLR wil halen.

                            Het is niet de camera die bepaalt of je een goede foto maakt, je moet die camera zelf instellen als je goede foto's wil maken.
                            Dat is één van de voordelen van een compactje, dat doet alles automatisch. Maar tegelijk is dat weer het grote voordeel van een DSLR, door zelf de gepaste instellingen te kiezen kan je véél betere foto's maken.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toch de 40D gehaald.

                              Oorspronkelijk geplaatst door wiggeltje Bekijk bericht
                              Verschillende luitjes op dit forum vertelden dat de lens (Sigma 18-200 OS)
                              perfect scherp zou zijn voor de "gewone kiekjes"
                              "gewone kiekjes" zijn zelden scherp. En "de meeste" luitjes zullen die 18-200 afraden. Als er verschillende luitjes op dit forum verklaren dat de aarde plat is zal dat even ver van de waarheid zijn als die enkele die beweren dat een 18-200 perfect scherp zou zijn .
                              Verder kan ik je alleen aanraden om de manual te lezen, begin in een automatische stand en leer Av en Tv kennen door te experimenteren.
                              Heb je bvb al een idee van op welke manier je door de lens scherp aan het stellen was, en op wat ? Een 40D lijkt me niet direct een point and shoot.

                              Comment

                              Working...
                              X