Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kiezen uit deze 5?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kiezen uit deze 5?

    Na wat rondsurfen en wat meningen gelzen te hebben op dit forum, heb ik 5 kandidaten overgehouden. (DOEL: mooie, creatieve foto's met weinig ruis + kunnen werken in meerdere omstandigheden)

    Laat maar weten wat jullie zouden kiezen en waarom!

    Het gaat tussen deze 5:

    1) Fuji Finepix F40 fd => 149 euro
    2) Fuji Finepix F50 fr => 235 euro
    3) Canon IXUS 80 => 222 euro
    4) Canon Powershot A590 => 155 euro
    5) Nikon Coolpix P 5000 => 225 euro

    (Eventueel Nikon Coolpix P 600, maar daarvan ken ik de prijs niet!)

    Als jullie een andere weten die nog beter is! Shoot!

  • #2
    Re: Wat kiezen uit deze 5?

    Met weinig ruis: FUJI, zeker weten. De super CCD geeft prachtige beelden. Ik ben nochtans Canon fan, maar als "broekzakcamera" heb ik een Fuji F30, schitterend toestel.
    Ik sta telkens weer versteld van de prachtige beelden dat dit "dingske" maakt
    SKurt.be
    www.SKurt.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat kiezen uit deze 5?

      ixus 80 heeft IS, toch ook in rekening brengen.
      Heb de mijne bij redcoon gekocht, zeer tevreden van.

      Ps Moet toegeven dat fuji ook +++ is

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Wat kiezen uit deze 5?

        ik zou ook eerder voor de Ixus gaan (al heb ik zelf een Samsung). Halve familie heeft er eentje, en ze zijn stuk voor stuk goed, binnen hun grenzen uiteraard.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Wat kiezen uit deze 5?

          Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
          Met weinig ruis: FUJI, zeker weten. De super CCD geeft prachtige beelden. Ik ben nochtans Canon fan, maar als "broekzakcamera" heb ik een Fuji F30, schitterend toestel.
          Ik sta telkens weer versteld van de prachtige beelden dat dit "dingske" maakt
          Sinds Fuji die F30 niet meer maakt, zijn de Compactjes van Fuji zeker niet meer beter dan de andere merken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat kiezen uit deze 5?

            P600 je bedoelt zeker één van de nieuwste van Nikon de S600 of bedoel je de P60?
            Ik mis het beste merk in de compacten van dit moment de Panasonic!!
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Wat kiezen uit deze 5?

              Ik wou ook voor de fuji f50 gaan, maar ik lees overal dat die helemaal niet zo goed zou zijn als de f30. Jammergenoeg!

              Voor het betere werk heb ik nog altijd mijn slr he. Het is gewoon een kwestie van iets in de handtas te kunnen bijhebben in het geval je iets moois ziet!

              Maar ik verwacht toch wel een mooi eindresultaat, ook al is het een compactje!

              Welke panasonic zou je dan aanraden??

              Comment


              • #8
                Re: Wat kiezen uit deze 5?

                Affhankelijk wat je met je compact voor hebt qua instelmogelijkheden en welke prijs je wilt betalen, kun je denken aan:
                FX55- FZ8-FZ18-FZ50. Stuk voor stuk goede camera's (ik ben geen Panasonic vertegenwoordiger en ben ook geen dealer). Lees de reviews maar als je wilt kan ik je ook een paar sites aanbevelen.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat kiezen uit deze 5?

                  de fuji f30 en f31, als je zo eentje vind zou ik die kopen. de 40 en 50 zijn een heel stuk minder.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat kiezen uit deze 5?

                    Het voordeel van de Panasonics is de groothoek
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat kiezen uit deze 5?

                      Anders even wachten op de Fuji F100?

                      Maar ik ga akkoord met de anderen: Fuji (F40 of F50), anders niks...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat kiezen uit deze 5?

                        Ik denk ook dat het Fujifilm zal worden hoor!

                        Er wordt overal geschreven dat de f50 en f40 veel slechtere resultaten hebben dan de f30, maar ik heb zo de indruk dat die resultaten nog altijd beter zijn dan vele andere compactcamera's.

                        Nu nog kiezen tussen f40 en f50.

                        De Z100fd vond ik ook nog een degelijk toestelletje.

                        Het wordt moeilijk!!! Kiezen tussen 4 fujifilm camera's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat kiezen uit deze 5?

                          Neem dan bij de keuze tussen F40 en F50fd wel de volgende punten in overweging v.w.b. de nadelen:

                          F40
                          -ontbreken van voorkeurmodes;
                          -geen stabilisator;
                          -beperkte ruisonderdrukking;
                          -geen groothoek.

                          F50fd
                          -veelbeeldruis
                          -zoom alleen grof instelbaar;
                          -bedieningsknoppen;
                          -tijd tussen de foto's uit serie-opnames wel 2,5 seconden.
                          Succes!
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat kiezen uit deze 5?

                            Oei, dat is allemaal niet zo positief!

                            Ik zie op de duur echt het bos niet meer door de bomen ;(

                            Er is precies geen enkel compactje meer dat er op een paar punten bovenuit steekt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat kiezen uit deze 5?

                              Wat denk je dan van de Panasonic DMC-FZ8 met de volgende kwalificaties:

                              Voordelen:
                              -goede beeldkwaliteit;
                              -veel instelmogelijkheden;
                              -goede ruisonderdrukking;
                              -veel instelmogelijkheden;
                              -goede beeldstabilisator;
                              -12x zoom.

                              Nadelen:
                              -geen groothoek;
                              -aansluiting van snelle USB (geen high speed, maar dat is eigenlijk geen nadeel);
                              -evt. ruis begint vanaf 400 ISO
                              Succes in je overdenking!
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                              Comment

                              Working...
                              X