Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact toestel. Beste koop van het moment??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact toestel. Beste koop van het moment??

    Naast mijn reflextoestel zou ik graag een degelijk compactje kopen om overal mee te sleuren en om toch op onverwachte momenten snel een goede foto te kunnen nemen. Het zou ook moeten dienen voor op vakantie en dergelijke, voor als het wat moeilijker is om de reflex mee te nemen!

    Dus alle tips zijn welkom voor een compactje dat heel degelijke foto's aflevert en waarmee toch in heel wat omstandigheden mooie foto's te maken zijn!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

    Ligt er veel aan wat je ervan verwacht en wat het budget is ...
    Wil je dezelfde geheugenkaartjes gebruiken als je DSLR ?
    Wil je ook nog RAW kunnen schieten => Canon G9
    Wil je een goede Megazoom => Panasonic Lumix DMC-FZ50
    Wil je compacter => Canon Ixus reeks
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

      we hebben allebei een reflex, mijn vriend met cf en ik met sd, dus geheugenkaartjes maken in feite niks uit!

      Doordat ik natuurlijk gewoon ben van met die reflex te fotograferen,wil ik vooral mooie en heldere foto's met zo weinig mogelijk ruis kunnen nemen! (Ik weet dat dat bijna onmogelijk is als je een reflex gewoon bent.)

      RAW is niet noodzakelijk, aangezien hij zal dienen om dagdagelijkse foto's te laten afdrukken voor in albums en dergelijke.

      Comment


      • #4
        Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

        Heb er lang naar gezoekt
        heb er nu zelf 2
        volens mij de 2 waar je toch wat kunt aanpassen en waar je een degelijke zoom hebt
        en toch compact om altijd in de zak van je jas te steken
        canon G9
        en nikon P 5100
        als je groter gaat zoals de FZ50
        dan zit je volgens mij met het zelde probleem als je reflex en een sleur

        Comment


        • #5
          Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

          Ik zou gaan voor een canon powershot gelijk welke nr. is allemaal nogal vergelijkbaar met elkaar...zeer compact en toch redelijk mooie foto's.

          Ik heb zelf de Panasonic Dcm Fz 18 en ben daar ook tevreden over...zeer goede foto's en het voordeel van groothoek en tele inéén.

          Wat de ruis betreft,tja...det kun je niet vergelijken met een reflex hé...
          Alle compacten en bridge's trekken zeer goede foto's tot 400 iso alhoewel er dan ook al ruis is te zien...

          Op mijn panasonic kan ik een iso instellen van 6400...dit is dus echte waanzin want ik heb het al geprobeerd en met die foto kan je niks beginnen.

          Dus hoge iso-waarden bij compacten is volgens mij nonsens en een lokmiddel om brave burgers die niet veel kennen van foto's maken,en denken dat ze hoge iso en zoveel mogelijk megapixels moeten hebben om een goede compact te hebben...

          wij hebben ook een compactje dat we gebruiken op reis...een canon powershot A 95,gebruiken we meestal als we gaan eten of s'morgens bij het ontbijt.
          Daar trek je goed foto's mee zunne...zijn opvolgers zijn zeker ook heel goed...

          Groeten Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

            Niet te duur en toch vrij goed:
            The PowerShot A720 IS is a minor update to the A710 IS and is the latest in Canon's popular 'A-series' of cameras offering a strong feature set and good degree of user control at a competitive price. It isn't the smallest or most powerful camera in the World, (or even in the Canon range), but it does a little bit of everything and gives a good degree of control over what the camera is doing, if you want it. This focus on making small cameras that do their job well has seen Canon dominate this sector of the market for some time so it will be interesting to see if the A720 IS does anything to upset this situation. The specification highlights are:


            Veel duurder en heel goed:
            Until the arrival of the G7 last September the majority of observers had written off Canon's 'prosumer' G range, presuming that the arrival of affordable digital SLRs had effectively killed the market for high-end compacts such as this. Barely a year later the G7 has been replaced by the G9, a relatively minor update that increases the pixel count from 10MP to 12MP and the screen size from 2.5 to 3.0 inches and - more importantly given the outcry caused by its omission from the G7 - the return of raw shooting capabilities. Other minor tweaks include a better grip and the addition of wireless flash capabilities. Everything else; the 6x stabilized zoom, flash hot shoe, classic all-metal design and solid build, expansive feature set and extensive manual control system is carried over from the G7.


            Vergeet de hoge iso bij compactjes, sinds de Fuji F30 / F31 niet meer gemaakt wordt is er geen enkele compact meer die bruikbare foto's levert boven iso 400.
            Ze gaan allemaal wel minstens tot iso 1600, maar daar kan je niet veel mee aanvangen (héél veel ruis, en geen details in de foto's).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

              Die f30 was dus na een tijdje surfen ook mijn keuze! Zou je die nergens meer kunnen krijgen?

              Ik zie op veel sites de fujifilm finepix f40 staan, maar zou die even goed zijn?

              Dus iedereen die een camera kent die in de buurt komt van de fujifilm finepix f30, laat maar weten!

              Comment


              • #8
                Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                Die f30 was dus na een tijdje surfen ook mijn keuze! Zou je die nergens meer kunnen krijgen?

                Ik zie op veel sites de fujifilm finepix f40 staan, maar zou die even goed zijn?

                Dus iedereen die een camera kent die in de buurt komt van de fujifilm finepix f30, laat maar weten!
                Er is gewoon geen enkele compact die nog in de buurt komt van de F30 / F31, echte uitschieters naar boven toe zijn er echt niet meer (toch niet wat de ruis bij hoge iso betreft).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                  In een andere post heb ik mijn voorkeuren eens geplaatst. Ik heb echt geen idee wat het zal worden.

                  De Fuji Fine pix f50 ziet er echt super uit, maar die 12 MP is echt te veel voor de sensor. Ik heb geen idee of daar een mouw aan te passen valt of niet.
                  Voor mij komt deze er toch nog altijd als 1 van de betere uit.

                  Ik heb ook geen idee waarom die F40 zoveel goedkoper is. Hij komt nochtans ook in de buurt van de F30.

                  1) Fuji Finepix F40 fd => 149 euro
                  2) Fuji Finepix F50 fd => 235 euro
                  3) Canon IXUS 80 => 222 euro
                  4) Canon Powershot A590 => 155 euro
                  5) Nikon Coolpix P 5000 => 225 euro

                  Comment


                  • #10
                    Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                    Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                    In een andere post heb ik mijn voorkeuren eens geplaatst. Ik heb echt geen idee wat het zal worden.

                    De Fuji Fine pix f50 ziet er echt super uit, maar die 12 MP is echt te veel voor de sensor. Ik heb geen idee of daar een mouw aan te passen valt of niet.
                    Voor mij komt deze er toch nog altijd als 1 van de betere uit.

                    Ik heb ook geen idee waarom die F40 zoveel goedkoper is. Hij komt nochtans ook in de buurt van de F30.

                    1) Fuji Finepix F40 fd => 149 euro
                    2) Fuji Finepix F50 fd => 235 euro
                    3) Canon IXUS 80 => 222 euro
                    4) Canon Powershot A590 => 155 euro
                    5) Nikon Coolpix P 5000 => 225 euro
                    Als je de tests goed bekijkt, dan zal je zien dat de F40 lang niet dezelfde resultaten levert als de F30 van vroeger. Die camera komt dan ook helemaal niet in de buurt van de F30, en dat is ook de reden van de lage prijs.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                      Uit eigen ervaring én reviews van vakbladen ziet de top 5 van de compacten er als volgt uit:
                      1. Panasonic
                      2a Leica
                      2b. Canon
                      3. Nikon
                      4. Fuji (= Nikon)
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                        Hallo allemaal,


                        Ik ben in het bezit van de fuji F30 en zit te twijfelen of er een veel betere compact camera op de markt is. Ik zit te denken aan de panasonic dmc-lx2 maar ik twijfel.

                        Ga binnenkort op vakantie naar Canada


                        Wat denken jullie? of zijn er andere altenatieven.


                        Gr, Richy.

                        Comment


                        • #13
                          Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                          Je zou kunnen denken aan de Panasonic DMC-FZ8.

                          Voordelen:
                          -Goede beeldkwaliteit;
                          -Goede beeldstabilisator;
                          -Veel instelmogelijkheden;
                          -Goede ruisonderdrukker;
                          -12 x zoom.

                          Succes met je keuze!
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                            Heb er al veel getest, Sony, Canon, Minolta.
                            Maar zou voor een Fujifilm gaan in het vervolg (ook zo'n compactcam met 12x optische zoom), reden is wegens minst ruis. Je bent nu gewoon met een DSLR zo weinig ruis, je gaat anders vloeken met je compactcam, tenzij je nooit geen fotos neemt bij minder licht s'avonds.

                            Comment


                            • #15
                              Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

                              Als je een compact neemt dan zul je met ruis moeten leren leven, de één meer de ander minder.Zolang ze een kleine sensor hebben, kun je wel 200mp in het toestel stoppen, maar daar heb je geen ene m....aan.
                              En vergelijk het in ieder geval niet met je dslr.
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                              Comment

                              Working...
                              X