Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon

    Hallo, ik ben een jongen van 14 jaar.
    Ik ben een fanatieke autospotter en hou me graag bezig met fototoestellen.
    Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nikon D80 alleen weet ik niet welke lens ik er BEST zou bijkopen.. Op www.pixmania.nl staat er een pakketje van D80 + AF-S DX 18-135 mm lens voor 939 euro, dat lijkt me toch al iets leuk. Maar zijn er hier mensen die mij toch een andere lens aanraden??

    alvast bedankt!!

    Stijn

  • #2
    Re: Nikon

    De D80 is zeker een goed toestel.

    Hoe dicht kan je bij die auto's komen? Voor gebruik op straat zou die 18-135 zeker goed moeten zijn, voor gebruik op circuit denk ik dat ie te kort is...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon

      Beste Stijn,

      Ik ben geen Nikon gebruiker dus daarover kan ik niet veel zeggen maar de keuze voor aankoop zou ik toch willen afraden, er zijn betere online-shops met vooral betere prijzen én service nadien, Pixmania is zero als het op service enz aankomt, totaal niet bereikbaar per telefoon en mailen is ook al niet hun sterkte punt!
      Ik heb in het verleden heel regelmatig bij Pixmania(-Pro) gekocht (geen fotomateriaal) in de meeste gevallen een snelle levering, toch gebeurde het ook regelmatig dat de levering heel lang duurde terwijl het op voorraad was.
      En daarmee is ook alles gezegd!

      Beter zou zijn om eens uit te zoeken naar een winkel in uw omgeving, daar zal vast ook een prima service aangekoppeld.

      Groetjes,
      Beauke.

      Oorspronkelijk geplaatst door StijnMarcelis Bekijk bericht
      Hallo, ik ben een jongen van 14 jaar.
      Ik ben een fanatieke autospotter en hou me graag bezig met fototoestellen.
      Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nikon D80 alleen weet ik niet welke lens ik er BEST zou bijkopen.. Op www.pixmania.nl staat er een pakketje van D80 + AF-S DX 18-135 mm lens voor 939 euro, dat lijkt me toch al iets leuk. Maar zijn er hier mensen die mij toch een andere lens aanraden??

      alvast bedankt!!

      Stijn
      Groetjes, Beauke
      Mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        De D80 is zeker een goed toestel.

        Hoe dicht kan je bij die auto's komen? Voor gebruik op straat zou die 18-135 zeker goed moeten zijn, voor gebruik op circuit denk ik dat ie te kort is...
        Meestal ga ik gewoon in steden spotten, niet op circuit. En ik geraak er dan ook heel dichtbij.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon

          Ik denk dat je voor een vergelijkbare prijs een D40X of D60 met 18-200 VR zal kunnen bemachtigen en dat die combinatie toch krachtiger is.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Ik denk dat je voor een vergelijkbare prijs een D40X of D60 met 18-200 VR zal kunnen bemachtigen en dat die combinatie toch krachtiger is.

            Hubert
            Hoeveel kost een nikon D60 en 18-200 VR gemiddeld??


            Stijn

            Comment


            • #7
              Re: Nikon

              Bij konijn:
              body < € 500,- http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...roduct=1320853
              18-200 > body ( € 575,- ) http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=13684
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Nikon

                Merci !!

                Zijn er eigenlyk veel verschillen tussen de D60 en D80 ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door StijnMarcelis Bekijk bericht
                  Merci !!

                  Zijn er eigenlyk veel verschillen tussen de D60 en D80 ?
                  D60, zonder AF motor in boddy, waardoor alleen AFS lenzen bruikbaar zijn,
                  D80, met motor in boddy, waardoor ook AF en AF-D objectieven bruikbaar zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    D60, zonder AF motor in boddy, waardoor alleen AFS lenzen bruikbaar zijn,
                    D80, met motor in boddy, waardoor ook AF en AF-D objectieven bruikbaar zijn.
                    D60 heeft ook de nieuwe technologie aan boord(EXPEED processor), ook stofverwijderaar.
                    Ze staan hier alle drie naast elkaar(D60,D80,D40X)

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon

                      Hallo Stijn,

                      Ik zou ook het onderdeel 'aangeboden & gezocht' van dit forum in de gaten houden.
                      Je kan er regelmatig interessante aanbiedingen vinden...

                      Mvg,

                      Dirk.
                      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
                        Hallo Stijn,

                        Ik zou ook het onderdeel 'aangeboden & gezocht' van dit forum in de gaten houden.
                        Je kan er regelmatig interessante aanbiedingen vinden...

                        Mvg,

                        Dirk.
                        Helemaal mee eens, als je je eerste DSLR wilt aankopen dan kun je 2dehands een hele goeie zaak doen. Misschien kun je zelfs een D200 op te kop tikken, maar misschien is dit al iets te professioneel als eerste aankoop. Ik zou opteren voor de D80 of misschien de D60 geheel eigen keuze eigenlijk
                        Nikon D700 en veel te duur glas
                        "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                        my flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
                          Helemaal mee eens, als je je eerste DSLR wilt aankopen dan kun je 2dehands een hele goeie zaak doen. Misschien kun je zelfs een D200 op te kop tikken, maar misschien is dit al iets te professioneel als eerste aankoop. Ik zou opteren voor de D80 of misschien de D60 geheel eigen keuze eigenlijk
                          Als jullie dat zeggen zal dat wel zo zijn !! Maar ik hou het liefst bij een nieuwe, ik ben ook nog maar 14 jaar en moet dus ook nog veel sparen maar dat heb ik er wel voor over!! In ieder geval bedankt voor jullie leuke tips ! ik zal er zeker rekening mee houden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon

                            Welke body raden jullie mij aan ?
                            De D60 of de D80 ??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon

                              en waarom geen D70(s) of D50 waar je dan een goeie snelle lichtsterke lens op zet ? Ze hebben beiden een interne scherpstelmotor en zijn heden ten dage te vinden vr een prikje.

                              Op die manier kan je investeren in goeie lenzen, en als je later wil upgraden, dan heb je je lens.

                              Vgl mij haal je meer kwaliteit in huis dr een goeie lens te kopen hoor.
                              trouwens de D50 en D70 zijn body's.
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

                              Comment

                              Working...
                              X