Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera

    Hey,

    ik overweeg om een camera te kopen, maar ben een complete leek op dit gebied.
    Welke camera, ook occasie, is een degelijk, goed instapmodel voor gewoon huis, tuin, keukengebruik waar je toch even mee voort kan moest het fotograferen mij liggen?

    alvast bedankt
    Yad

  • #2
    Re: welke camera

    Je vergeet iets belangrijks te vertellen

    hoeveel wil je uitgeven
    wil je een compact? bridge? of dslr?

    Ik zou zeggen dat een bridge toestel zeer goed is om mee te beginnen
    bv de panasonic fz50 is zeer goed (nieuw kost die iets minder dan 400 euro)

    je kan manueel scherpstellen en zoomen wat heel handig en veel vlugger en nauwkeuriger is dan de knopkes.
    Je hebt genoeg tele 420mm, je hebt VR en lichtsterk leica glas.

    de fz18 is ook goed maar met dit toestel heb je minder het dslr gevoel.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: welke camera

      Tja, hoeveel wil ik uitgeven? Ik heb er echt geen verstand van hoor. Ik dacht aan maximum 500€.

      Comment


      • #4
        Re: welke camera

        Voor 500 euro kan je wel een instap-dslr + kitlens kopen, maar dan begin je pas. Meestal komen er dan nog lenzen en andere accessoires bij, en voor je het weet zit je aan een veelvoud van die 500 euro.
        Om uit een DSLR het beste te halen is het ook best dat je weet waarmee je bezig bent, een basiscursus fotografie kan dan zeker interessant zijn (of minstens een goed boek over fotografie).

        Ik denk dat je eerder een toestel zoekt zoals bijvoorbeeld de Canon S5 IS of een Panasonic FZ 18, dan heb je voor minder dan 500 euro een toestel waarmee je alle "huis-tuin en keukenfoto's" wel kan maken.

        (Ik geef maar twee voorbeelden, er zijn nog meer merken die in die klasse goede toestellen maken.)

        Je kan natuurlijk ook kiezen voor een echte compact, of zelfs super-compact (zoals bijvoorbeeld de "IXUS" reeks van Canon).
        De gewone compactjes zijn doorgaans wel goedkoper dan de super-compacte toestellen, en de lensjes van de gewone compactjes zijn in sommige gevallen ook beter. Zo'n super-compact is eigenlijk alleen aan te raden als je echt geen toestel kan meenemen met iets grotere afmetingen, je krijgt over het algemeen een betere prijs/kwaliteit verhouding met een gewoon compactje in plaats van een super-compactje.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X