Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha, maar welke?

    Eerst en vooral, de 700 is budgetair niet haalbaar.
    Maar de 200, 300 , 350 lijken wel haalbaar.
    Ik wil enkel de body kopen.
    Maar welke? Als ik ze vergelijk op de Sony site, dan zijn de verschillen miniem, MP nietmeegerekend. De prijsverschillen zijn ook niet zo groot, maar toch...
    Ik heb nu een bridge, maar fotografeer toch altijd via de zoeker, dus enkel voor de live view hoef ik het niet te doen. Is er een groot verschil in technologie?
    Ik vind het echt niet makkelijk, en vraag me zelfs af, of een tweedehands A100 niet een nog betere keuze zou zijn, want ik ben niet iemand die iets koopt om het laatste nieuwe te hebben, wel eerder om beste prijs kwaliteit te verkrijgen.
    Iemand een opinie?
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

  • #2
    Re: Sony Alpha, maar welke?

    Tja, die modellen staan idd nogal dicht bij elkaar. Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen die drie, dan zou'k de A200 nemen. Live-view heb'k absoluut niet nodig, en jij blijkbaar ook niet.

    PS: ik heb hier mogelijks een tweedehandse A100 te koop, als m'n vriend die niet overneemt, ter informatie
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha, maar welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
      Eerst en vooral, de 700 is budgetair niet haalbaar.
      Maar de 200, 300 , 350 lijken wel haalbaar.
      Ik wil enkel de body kopen.
      Maar welke? Als ik ze vergelijk op de Sony site, dan zijn de verschillen miniem, MP nietmeegerekend. Iemand een opinie?

      Wel...ik zou je toch wel de 350 kunnen aanraden of binnenkort de 300.
      Ik had een 100, waar ik heel tevreden van was, maar nu ik mijn 350 heb...waw... Ik had aanvankelijk mijn 100 verkocht om mijn vrouw een eenvoudigere compact te kopen als onze eerste spruit komt, maar na een paar dagen zonder dslr pffff...neen, ik miste dat ding, het klappen van het spiegeltje, enz... Dus heb ik toch de drang niet kunnen weerstaan om een nieuwe dslr te kopen en het werd de 350... Man man, wat een lekker ding is me dat en geloof me, die live view is voor mij ook niet echt een noodzaak, maar om eerlijk te zijn...I can get used to it.
      In sommige gevallen is het echt héél handig. Je kan nu bv in het geniep vanaf buikhoogte trekken of heel laag bij de grond zonder dat je languit met je smikkel op de grond hoeft te liggen. De kwaliteit is echt aanzienlijk wat beter dan de 100. Er zijn nu al enkele tests op het net te vinden in deze maand ook in Focus en die zijn toch wel zeer positief.
      Dus ga er maar voor!
      En op de 8ste dag schiep God...de dslr...en Hij zag dat het goed was!

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha, maar welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
        Eerst en vooral, de 700 is budgetair niet haalbaar.
        Maar de 200, 300 , 350 lijken wel haalbaar.
        Ik wil enkel de body kopen.
        Maar welke? Als ik ze vergelijk op de Sony site, dan zijn de verschillen miniem, MP nietmeegerekend. De prijsverschillen zijn ook niet zo groot, maar toch...
        Ik heb nu een bridge, maar fotografeer toch altijd via de zoeker, dus enkel voor de live view hoef ik het niet te doen. Is er een groot verschil in technologie?
        Ik vind het echt niet makkelijk, en vraag me zelfs af, of een tweedehands A100 niet een nog betere keuze zou zijn, want ik ben niet iemand die iets koopt om het laatste nieuwe te hebben, wel eerder om beste prijs kwaliteit te verkrijgen.
        Iemand een opinie?
        Moet het een Sony zijn om een welbepaalde reden? Welke onderwerpen ga je fotograferen?

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha, maar welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Moet het een Sony zijn om een welbepaalde reden? Welke onderwerpen ga je fotograferen?

          MVG,

          Wel, de lenzen die ik al heb. En eerlijk gezegd, na alles wat ik al heb gelezen, kan niemand er omheen, dat wat Sony op de markt brengt in dit segment echt wel goede prijs kwaliteit lijkt te zijn. Ik ben geen fanboy van het ene of het andere merk, maar Sony spreekt me wel aan. Ik heb net een A200 in m'n handen gehad in MM te Roeselare, en het toestel ligt me oojk wel goed in de hand. En qua onderwerpen? Wel, ik kan enkel zeggen dat ik mezelf in de eerste jaren geen studio werk zie doen. Wel landschap en architectuur, natuur,... Ik wil dus een goede allround body, en lenzen naar wat de ervaring vraagt.
          Last edited by Mountainhunter; 22 maart 2008, 12:54.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha, maar welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
            Wel, de lenzen die ik al heb. En eerlijk gezegd, na alles wat ik al heb gelezen, kan niemand er omheen, dat wat Sony op de markt brengt in dit segment echt wel goede prijs kwaliteit lijkt te zijn. Ik ben geen fanboy van het ene of het andere merk, maar Sony spreekt me wel aan. Ik heb net een A200 in m'n handen gehad in MM te Roeselare, en het toestel ligt me oojk wel goed in de hand.
            Ah OK

            Ik vind ook dat Sony absoluut goed bezig is met hun nieuwe modellen En op het eerste zicht blijkt de A350 zeer veel te bieden.

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha, maar welke?

              Als je dan toch voor tweedehands gaat, dan zou ik de KonicaMinolta 7D verkiezen boven de A100. Wel iets zwaarder maar veel meer instellingen met knoppen,zonder dat je in menu's moet gaan zoeken. De 7D heeft een echt prisma waardoor het zoekerbeeld zeer helder is tegenover de A100. De A200,A300 en A350 hebben dezelfde zoeker als de A100. Momenteel worden die 7D's massaal aangeboden door amateurs die naar de A200,A350 of A700 overschakelen. Ikzelf heb er net een verkocht voor 375€ inclusief kitlens 18-70mm.
              Ik heb nu ook een A700 en moet vaststellen dat ik op A4-formaat geen verschil zie tussen testopnames met de 7D en de A700 (met zelfde lens en beide op 200ASA, DRO uitgeschakeld op A700, jpg extra fine)

              Comment

              Working...
              X