Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10d > 5d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10d > 5d?

    even polsen ...

    ik overweeg stilaan mijn 10D door te geven.
    als vervanger zal allicht een 5D in de plaats komen.

    heeft iemand een idee van wat momenteel de gangbare 2dehandsprijs
    van een bruikbare 5D is? (nieuw met Cb nu ongeveer €1500).

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: 10d > 5d?

    Hier werd nog één te koop gesteld aan 1400 EUR maar ik vermoed dat dit nogal aan de hoge kant is

    Afhankelijk van het aantal clicks en de staat ergens tussen de 50% en de 80% van de nieuwprijs maar da's een nogal brede prijs-vork zeker?
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: 10d > 5d?

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      even polsen ...

      ik overweeg stilaan mijn 10D door te geven.
      als vervanger zal allicht een 5D in de plaats komen.

      heeft iemand een idee van wat momenteel de gangbare 2dehandsprijs
      van een bruikbare 5D is? (nieuw met Cb nu ongeveer €1500).

      mm
      Ik heb sterke vermoedens dat je weinig tweedehandse 5D's gaat vinden onder de prijs van de huidige nieuwere versies. Als je er tweedehands ééntje op de kop kunt tikken aan een lagere prijs dan is het prijsverschil heel waarschijnlijk zo miniem dat je beter een nieuw exemplaar koopt met twee jaar garantie.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: 10d > 5d?

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Als je er tweedehands ééntje op de kop kunt tikken aan een lagere prijs dan is het prijsverschil heel waarschijnlijk zo miniem dat je beter een nieuw exemplaar koopt met twee jaar garantie.
        Inderdaad, je moet al gek zijn om zo'n kanjer van een toestel tweedehands voor een appel en een ei te verkopen

        Comment


        • #5
          Re: 10d > 5d?

          Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nu een 350D en een 40D, ik overweeg om een 2e 40D te kopen en de 350D weg te doen, maar een FF lijkt me ook wel mooi, als ik de foto's zie die daarmee gemaakt zijn

          Het enige wat me een beetje afschrikt is het feit dat ik vooral auto's fotografeer, en de 5D heeft maar 3fps ... maar ik heb natuurlijk nog altijd de 40D met zijn 6fps (ongeveer toch)

          Goede raad is welkom, ik kan een 5D nieuw kopen aan een kleine 1500 Euro (CB moet er dan nog af gaan), bijgevolg 1300 Euro vind ik wel héél aantrekkelijk voor zo'n body, maar 't is nog altijd 500 Euro meer dan een 2e 40D .

          Heb net een 24-105 IS besteld, en heb al een 70-200 IS 2.8, mijn EF-S17-55 en EF-S 10-22 zal ik dan wel op mijn 40D houden ...

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment

          Working...
          X