Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

    Ik heb een Nikon D200 en wil in de zomer een tweede body bijkopen.
    Moet ik de D300 van Nikon of de Fuji S5Pro kopen?
    Mijn voorkeur gaat uit naar de D300, die mocht ik voor een week testen voor de importeur en mijn ervaringen zijn heel erg goed over deze toestel. Nu hoorde ik iemand over de Fuji praten en wil ik ook de Fuji als optie bekijken, maar nogmaals, de D300 is een fantastische toestel en mijn voorkeur gaat nar deze camera uit. Maar alle bevindeng zijn van harte welkom.
    gr. Kati

  • #2
    Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

    Koop dan de D300 Kati, ten eerste is het een prima toestel op allerlei vlak, maar dat moet ik je niet meer vertellen, maar ik vrees ervoor of Fuji nog wel veel interesse heeft in DSLR camera's, ze zijn toch een beetje blijven steken op gebied van nieuwe ontwikkelingen, ik kan het ook mis hebben natuurlijk, maar Fuji is in dat segment steeds afhankelijk geweest van Nikon, en wij weten ook niet wat ze daar achter de schermen afspreken.
    Hun S5 is een prima toestel natuurlijk, maar of deze nog zoveel beter is dan de D300 mischien wel op één bepaald vlak
    Ik denk ook, als je wat voorhebt, dat je nog steeds beter af bent bij de grote merken zoals Nikon/Canon die masaal toestellen produceren, hetzelfde met eventuele firmware updates.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

      Ik kan slechts een vergelijkking maken met de d200. Fuji is minder snel maar voor de kleuren geef ik de voorkeur aan Fuji. Ruis Fuji is ook beter dan de d200 maar blijkbaar is de kwaliteit op dit vlak van de d300 ook al een hele stap voorwaarts gegaan.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

        Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
        Ik heb een Nikon D200 en wil in de zomer een tweede body bijkopen.
        Moet ik de D300 van Nikon of de Fuji S5Pro kopen?
        Mijn voorkeur gaat uit naar de D300, die mocht ik voor een week testen voor de importeur en mijn ervaringen zijn heel erg goed over deze toestel. Nu hoorde ik iemand over de Fuji praten en wil ik ook de Fuji als optie bekijken, maar nogmaals, de D300 is een fantastische toestel en mijn voorkeur gaat nar deze camera uit. Maar alle bevindeng zijn van harte welkom.
        gr. Kati
        D300 tenzij je exclusief aan portretfotografie doet. S5Pro is, als ik het zo mag zeggen, als een slak in de bocht. Uit de tijd van de D200 dus ook niet het laatste nieuws.
        Skintones uit de D300 zijn super indien daarvoor ingesteld.

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

          Dag Kati,

          Ik heb de Fuji S5 pro, ben er SUPERcontent van, maar toch "jeukt" het om de D300 eens te testen.

          Ik heb al verschillende reviews gelezen en heb dit ervan opgemaakt;

          Pro D300
          - Resolutie; 12 "echte" MB
          - snelheid (in shots/sec + in wegschrijven data)
          - Hoge werkbare ISO
          - niet te vergeten; huidige prijs: cashback
          - Nederlandstalige menu's
          - Software van het huis is beter dan van Fuji


          Pro Fuji S5
          - Dynamisch bereik; dr de verdeling van de sensoren een betere behandeling van de "hoge lichten"
          - ook Hoge werkbare ISO's; zou nog iets beter zijn dan de D300 (don't shoot the pianist!)
          - Bij JPEG; kleuren zijn onovertroffen
          - Huidige prijs is wel interessant ten opzicht van de D200, een stuk minder dan een D300, maar de meesten gaan nu zeggen; vergelijk geen appelen en peren.

          Ik ben zeer nieuwsgierig nr de D300, maar heb moeite met een camera weg te doen waarvan ik eigenlijk zeer tevreden van ben.

          Ik wil nog 1 iets zeggen; sommigen beweren blijkbaar dat scherpte een probleem zou zijn met de fuji, dat wil ik als gebruiker volledig tegenspreken ! De fuji levert vlijmscherpe beelden.

          Veel succes in je keuze
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            D300 tenzij je exclusief aan portretfotografie doet. S5Pro is, als ik het zo mag zeggen, als een slak in de bocht. Uit de tijd van de D200 dus ook niet het laatste nieuws.
            Skintones uit de D300 zijn super indien daarvoor ingesteld.

            Karel
            met alle respect; maar gebruikservaring?
            Eerlijk gezegd ervaar ik de snelheid totaal niet als een "probleem"; mijn mening
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd ervaar ik de snelheid totaal niet als een "probleem"; mijn mening
              Hangt er natuurlijk vanaf wat je wil fotograferen. Voor sport en podium is de pro5 vaak niet snel genoeg. Voor "stilstaande fases", een zeer goed toestel.Dit is mijn gedacht natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Hangt er natuurlijk vanaf wat je wil fotograferen. Voor sport en podium is de pro5 vaak niet snel genoeg. Voor "stilstaande fases", een zeer goed toestel.Dit is mijn gedacht natuurlijk.
                Focust de D300 dan sneller in combinatie met dezelfde lens uiteraard?
                Vgls mij zijn het shots/sec sneller+ wegschrijven, maar hoe zit het dan met de FOCUS, want daar gaat het toch om bij beweging?
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

                  Je zegt dat je de D200 hebt en - neem ik aan - goede ervaring mee hebt. Waarom niet bij NIKON blijven en de D300 tot "hoofd camera" bombarderen en de D200 als bij camera? De D300 heeft van de vakbladen en de gebruikers een goede pers gekregen.
                  Succes met je keuze!
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                    Focust de D300 dan sneller in combinatie met dezelfde lens uiteraard?
                    Vgls mij zijn het shots/sec sneller+ wegschrijven, maar hoe zit het dan met de FOCUS, want daar gaat het toch om bij beweging?
                    Ik heb het niet over vb focussen dit is het probleem niet. Het aantal beelden per seconde dat het toestel kan maken verschilt enorm tussen beide toestellen. En bij sport en podium is het al eens zeer interessant als je in plaats van 2 zoals bij de pro5 , 4à5 opnames kan maken per seconde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Ik heb het niet over vb focussen dit is het probleem niet. Het aantal beelden per seconde dat het toestel kan maken verschilt enorm tussen beide toestellen. En bij sport en podium is het al eens zeer interessant als je in plaats van 2 zoals bij de pro5 , 4à5 opnames kan maken per seconde.
                      of je moet bij de fuji "meer geluk" hebben
                      neen serieus, dus is de D300 niet "sneller", wel meer shots/sec !

                      Dan ga je voor beweging bij de D300 "meer kans" hebben op goeie foto's door het aantal shots.

                      is toch een belangrijke verduidelijking dacht ik.
                      Photography helps people to see
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300 of Fuji S5 Pro?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                        neen serieus, dus is de D300 niet "sneller", wel meer shots/sec !
                        Ik kan alleen maar de vergelijking maken pro5 - d200.

                        Comment

                        Working...
                        X