Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

    Hoi iedereen,

    Ik ben in bezit van een Panasonic fz18 en onlangs ook een Canon 400D gekocht...

    Ben zeer tevreden van alle twee...al vind ik de 400 van canon een zeer goed toestel...amai wat een mogelijkheden en mooi foto's...zeker qua ruis een stuk beter tegen de pana.

    Ik vroeg me af wat we in de toekomst eigenlijk nog mogen verwachten??
    De apparaten zijn nu al top...wat gaat er dan nog beter worden ,in de pak weg toestellen van binnen twee jaar ofzo?

    Nog betere lensen,sensors enz...

    Groeten Dirk (een tevreden bezitter van de twee toestellen die ik heb)
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

    de volgende stap: spreek in je toestel in welke en hoe je de opname je wil, het toestel doet de rest.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

      Misschien dat ik men draadontspanner van in de jaren 80 zou kunnen gebruiken.
      Een betaalbare ff.
      iso 25
      Dat ik stof van mijn sensor kan verwijderen met een gewoon blaaskwastje met borstel zonder schrik voor schade.
      Scherpstellen op je onderwerp via het oog dat door de zoeker kijkt zou ook wel leuk zijn.
      Ik denk dat de ontwerpers nog belange niet aan het eind van hun latijn zitten.

      Groetjes.
      lucv.be - instagram - facebook

      Comment


      • #4
        Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

        Als je de ontwikkelingen een beetje volgt, zul je merken dat ieder merk dat zichzelf serieus neemt elk jaar met 3, 4 modellen uitkomt (kijk maar naar Panasonic). Dat heb je met alles in de elektronica.
        Wil je in de fotografie bijblijven dan moet je flink sparen. Voor verbeteringen c.q. vooruitgang moet je nu eenmaal betalen.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

          Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
          Misschien dat ik men draadontspanner van in de jaren 80 zou kunnen gebruiken.
          Dat kan nog steeds met erg uitgebreide constructies

          Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
          Dat ik stof van mijn sensor kan verwijderen met een gewoon blaaskwastje met borstel zonder schrik voor schade.
          Ik heb leiver iets dat ervoor zorgt dat er geen stof op het laagdoorlaatfilter komt, ik zie ook niet wat je met een blaaskwat en borstel voor schade kan aanrichten.
          Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
          Scherpstellen op je onderwerp via het oog dat door de zoeker kijkt zou ook wel leuk zijn.
          En als je dan even je compo controleert gaat heel de scherpstelling weg?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Hoi iedereen,

            Ik ben in bezit van een Panasonic fz18 en onlangs ook een Canon 400D gekocht...

            Ben zeer tevreden van alle twee...al vind ik de 400 van canon een zeer goed toestel...amai wat een mogelijkheden en mooi foto's...zeker qua ruis een stuk beter tegen de pana.

            Ik vroeg me af wat we in de toekomst eigenlijk nog mogen verwachten??
            De apparaten zijn nu al top...wat gaat er dan nog beter worden ,in de pak weg toestellen van binnen twee jaar ofzo?

            Nog betere lensen,sensors enz...

            Groeten Dirk (een tevreden bezitter van de twee toestellen die ik heb)




            Ik denk dat het dynamisch bereik steeds beter zal worden,ooit gaan we de dag beleven dat uitgebrande lichten tot het verleden behoren.Ook op het vlak van ruis gaan nog vorderingen gemaakt worden.En de megapixelrace duurt nog eventjes voort,de Canon 1Ds MIII nu met 21MP,binnen 5 jaar kan een instap dslr zoiets bieden.Je zal er alleen iets mee kunnen doen met de allerbeste lenzen.En persoonlijk blijf ik hopen op de ontwikkeling van een high end electronische viewfinder,met pakweg 5MP.Gedaan met dat geklikklak,gedaan met cameratrillingen veroorzaakt door opklappende spiegels.



            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

              sensor met groter gecombineerd bereik? (geen HDR meer nodig)
              uitklapbaar en volledig kantelbaar liveview scherm op DSLR bij Canon en Nikon?

              Comment


              • #8
                Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

                Geluidloze DSLR

                Comment


                • #9
                  Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

                  Menselijk oog proberen te evenaren. Wat ik met mijn blote oog nog goed kan zien met slecht licht, komt vaak nog donker op de foto zonder flitser. Met welke camera dan ook. Voorbeeld: Binnen in de schemering zie ik heel duidelijk een kwartje liggen. Probeer deze maar duidelijk en scherp te fotograferen zonder flitser.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

                    Te verwachten: Waarschijnlijk nog meer pixels op te kleine sensoren en een hoop functies die onze toestellen nog complexer maken (bv. filmen) en waar de meesten onder ons toch niet op zitten te wachten.

                    Te hopen: De nieuwe generatie foveon-achtige sensoren ter vervanging van de huidige bayer sensoren. Maar dan moeten die wel even goed zijn op gebied van ruis en DR.

                    Voor mezelf: Hopelijk vlug een betaalbare Nikon 24mp+ FF Mijn objectieven zijn er klaar voor!

                    MVG,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

                      Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
                      Scherpstellen op je onderwerp via het oog dat door de zoeker kijkt zou ook wel leuk zijn.
                      Waar kom jij nog mee af??? Canon had dat 12 jaar geleden al op zijn analoog toestel. De EOS 5 namelijk. Het is echter geen groot succes geworden. Sommige dingen lijken leuk, maar in de praktijk niet zo vanzelfsprekend om mee te werken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat moois gaan we nog mogen verwachten???

                        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        Waar kom jij nog mee af??? Canon had dat 12 jaar geleden al op zijn analoog toestel. De EOS 5 namelijk. Het is echter geen groot succes geworden. Sommige dingen lijken leuk, maar in de praktijk niet zo vanzelfsprekend om mee te werken.
                        Wist ik dat het reeds gebruikt was.
                        Zopas hebben ze ook een zoeker ontdekt die 100% van het beeld laat zien.(D300 / D3).
                        Nochtans bestond dit vroeger ook al in den analoge tijd.
                        Een draadonstpanner bestond toen ook al.

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        ik zie ook niet wat je met een blaaskwat en borstel voor schade kan aanrichten.
                        De enige borstel die aan de sensor van mijn toestel mag komen is zo ene.
                        lucv.be - instagram - facebook

                        Comment

                        Working...
                        X