Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70

    Ik ben reeds een tijdje aan het twijfelen over verschillende 2dehandstoestellen, zoals u op het forum hebt kunnen volgen.

    Nu heb ik een D70 te koop zien staan. Body (slechts 3000 clicks) + lens 18-55 f/3.5-5.6G ED voor 375€.

    Zou dit geen betere aankoop zijn dan een tweedehands EOS 400d of een Nikon D50, voor ongeveer dezelfde prijs?
    Ook de Olympus E-400 double zoom kit behoorde tot de kanshebbers, maar die is ondertussen zo goed als zeker afgevallen omwille van reden in desbetreffende forumonderwerp.

    Alvast bedankt voor de tips!
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Nikon D70

    Waarom een tweede hands toestel kopen van ongeveer 4 jaar oud ,ik heb ook de Nikon D70 gekocht in 2004 , geeft vanaf ISO 400 al ruis en ook de miserie met het stof op de sensor . Daarom ben ik overgestapt Naar Olympus . Bij Konijnenberg in Turnhout is er al een Olympus E410 met lens  14-42 te koop voor 395 EURO . Met de  2 Lenzen 14-42 , 40-150 446 EURO  Groetjes Albert

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70

      M'n 'oude' D70 doe ik zelf niet weg, die heeft z'n vaste plaats in huis. Digitale notalgie met 6Mp en 1/500e fsync, dat kon met die sluiter.

      M'n D80 wel (te kleine body voor m'n handen) ging naar m'n dochter. Tegenwoordig gebruik ik een D300.
      Die lens is heel goed voor z'n soort. 1e keus.
      Let op de firmware: er is een update geweest oen de D70S uitkwam, als die er niet op zit zou ik aanbevelen die te updaten.

      Succes!,
      karel

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70

        Hoewel ik de D70 niet zelf heb, kan ik je gerust stellen. Ook met dit toestel ga je een goed toestel in huis halen. Het gaat er eigenlijk om wat jij belangrijk vindt. De Canon en de Nikon hebben allebei hun eigen menusysteem en ze zullen ook anders aanvoelen in de handen. Dat was in ieder geval wel bij mij het geval toen ik ze ging proberen in de winkel. Dat wat bij jou het lekkerste in de hand ligt, wordt dan jouw toestel. Je moet dan natuurlijk wel eerst bij de aanbieder gaan kijken. Je bent echter een serieuze koper, dus een verkoper zal je ook serieus nemen en jou die kans geven. Alleen op dit forum al zijn er zoveel mensen die tevreden zijn over de D70 en de 400D. Dat moet je toch gerust stellen.

        Veel plezier met de aanschaf en daarna met fotograferen.

        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70

          Als ik mij niet vergis zijn de d100 en de d50 beter in ruis als de d70.
          Kijk ook eens naar canon die heeft een mooi lenzenaanbod.

          Voor de lenzenaanbod ben ik niet naar olympus, samsung, ... gegaan
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70

            Overtuig je ervan dat hij al een reparatie heeft gehad voor een BGLOD, want anders komt dat waarschijnlijk nog. Wordt gerepareerd door Nikon, gratis maar hoelang nog. D70s heeft daar geen last van

            D50 ruist minder, maar ik vermoed dat dit alleen softwarematig minder is. Ik heb één weekend de D100 gebruikt en volgens mij ruiste die beduidend meer.

            Stof op het laagdoorlaatfilter(en nooit op de sensor) kan je gemakkelijk verwijderen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70

              D70 is een echt ruisbeest...als je hem slecht instelt
              Met een correcte/aangepaste belichting valt de ruis best mee, zelfs op ISO1600

              Een voorbeeldje http://farm2.static.flickr.com/1402/...a78b6b84_o.jpg
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment

              Working...
              X