Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 40D in Amerika kopen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 40D in Amerika kopen??

    Beste allemaal,

    Ik ben helaas wegens tijdgebrek nooit zo actief op dit forum, echter zit ik nu met een vraagje, die wellicht voor jullie ook interessant kan zijn.

    Momenteel bezit ik een Eos 400D, maar wil graag overstappen naar de 40D.

    Omdat ik nog student ben (ja daar staan ze om bekend,) ben ik altijd op zoek naar goedkope oplossingen.

    Nadat ik gisteren met een familielid heb gesproken die op bezoek was uit Amerika, kwam het prijsverschil in euro's / dollars ter sprake.

    Nou heb ik zojuist eens even opgezocht wat een Eos 40D body kost in de US, deze kon ik even snel het goedkoopste vinden voor 1017 dollar US. Omgerekend is dit echter maar +- 650 euro !!

    Nou wil ik van jullie vragen, wat denken jullie hiervan?
    - Is dit prijsverschil het risico waard?
    - Loop je het risico dat je nog invoerrechten moet betalen?
    - Zit er standaard alleen maar de Engelse taal op het toestel?

    Kortom, zien jullie hier mogelijkheden of juist (wellicht nog extra) drempels??

    Alvast bedankt voor de informatie !!

    Mvg, Mark

  • #2
    Re: Eos 40D in Amerika kopen??

    Je moet gegarandeerd invoerrechten betalen, is ongeveer 35% dacht ik (650 + 35% = 877,5 euro).

    De taal zal wel in orde zijn.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

    Comment


    • #3
      Re: Eos 40D in Amerika kopen??

      Wat sommigen doen is het toestel uit de verpakking halen en er enkele vakantieopnames opzetten. Het factuur sturen ze via een brief naar huis.
      Op deze manier omzeilen ze de invoertaksen. Maar het is officieel wel smokkelen hé.

      Nadeel van de operatie is dat je hier geen garantie krijgt op zo'n toestel. Dus moet het terug mee met iemand naar ginder als er iets mis mee is. En als je het laat meebrengen, dan kan je zelf niet testen of alles in orde is.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Eos 40D in Amerika kopen??

        Kijk hier even, http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=204507, ik heb er dezelfde vraag gesteld

        Wat ik er kan uit afleiden is dat het niet echt interessant is hoor, één van de belangrijkste minpunten is dat je geen garantie hebt, da's toch wel belangrijk.
        Grtz

        Comment


        • #5
          Re: Eos 40D in Amerika kopen??

          Waarom in Amerika ? Hier kost hij slechts €954 - €150 cashback = €804
          €150 goedkoper dus in USA, maar hier heb je wel nog je garantie (wat ik toch wel belangrijk vind voor elk toestel + €500).

          Comment


          • #6
            Re: Eos 40D in Amerika kopen??

            Bedankt voor jullie info !!

            Heb inmiddels een leuk tweedehandsje gevonden die ik volgende week kan ophalen

            Comment


            • #7
              Re: Eos 40D in Amerika kopen??

              Aaah, de voordelen van in een multinational te werken. Zo heb ik deze week een canon EF 70-200 F2.8 L IS USM besteld bij amazon, in ons kantoor in houston laten aankomen waar hij volgend week door een collega canon-bezitter opgepikt wordt. 1.085 €
              Zou ik de cash-back durven vragen?
              http://www.dannydemeyer.be

              Comment


              • #8
                Re: Eos 40D in Amerika kopen??

                Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                Aaah, de voordelen van in een multinational te werken. Zo heb ik deze week een canon EF 70-200 F2.8 L IS USM besteld bij amazon, in ons kantoor in houston laten aankomen waar hij volgend week door een collega canon-bezitter opgepikt wordt. 1.085 €
                Zou ik de cash-back durven vragen?
                Als ze die geven in de USA
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Eos 40D in Amerika kopen??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Als ze die geven in de USA
                  Goh, 't klinkt raar maar op die 100 € ga 'k nu eigenlijk niet vitten , heb zo al 600 € korting. Ga toch proberen, niet geschoten is altijd een mislukte foto.
                  http://www.dannydemeyer.be

                  Comment

                  Working...
                  X