Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

    Recent canon 40d met 17-55 2.8 is en 70-200 4.0 is aangeschaft ; foto's van volleybal in vrij lichtarme sporthal
    met 17-55 , vooral op diafragma 2.8 en iso op 1600
    Wou toch nog wel iets lichtsterker gaan om snellere sluitertijd te krijgen . Wat kunnen jullie me aanraden ?
    Wat is het beste om zo weinig mogelijk ruis te hebben ?
    Iso verhogen naar 3200
    Of iso 800 gebruiken , twee diafragma's onderbelichten en erna corrigeren in raw programma
    Of toch maar lichtsterkere lens, vb canon 100 mm 2.0


  • #2
    Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

    Oorspronkelijk geplaatst door lorens Bekijk bericht
    Recent canon 40d met 17-55 2.8 is en 70-200 4.0 is aangeschaft ; foto's van volleybal in vrij lichtarme sporthal
    met 17-55 , vooral op diafragma 2.8 en iso op 1600
    Wou toch nog wel iets lichtsterker gaan om snellere sluitertijd te krijgen . Wat kunnen jullie me aanraden ?
    Wat is het beste om zo weinig mogelijk ruis te hebben ?
    Iso verhogen naar 3200
    Of iso 800 gebruiken , twee diafragma's onderbelichten en erna corrigeren in raw programma
    Of toch maar lichtsterkere lens, vb canon 100 mm 2.0

    Ik heb dit onlangs ook mogen ervaren en had hetzelfde probleem.

    Ik ben begonnen met een 24-70 f/2.8 op 3200 iso en met sluitertijdvoorkeuze op 1/200 sec. Diafragma schommelde tussen de 2.8 en 4 soms ook knipperend aanwezig maar dit heb ik rechtgetrokken bij de raw conversie.
    Wetende dat hier ruis ontstaat, heb ik de ruisreductie in de camera aangezet.
    Resultaten waren hier dik in orde. Tegen het einde aan heb ik de 70-200 f/4 IS erop geschroeft om wat meer close-up opnamen te maken, dit op 3200 iso.
    En deze na omzetting door imagenomic noiseware gehaald. Resultaten zagen er goed uit. De fotos worden binnenkort op hun website gepubliceerd.

    Ik zal eenz zien of ik wat fotokes kan tonen hier.
    Last edited by powerkiller; 18 maart 2008, 20:38.

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

      Ik zal eens zien of ik wat fotokes kan tonen hier.


      exif : 30mm, 1/200s, F2.8, iso 3200. Imagenomic noiseware op default bewerking.

      Comment


      • #4
        Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

        off topic mode
        ik zou zeggen te vroeg geblokt. Vobog? ploeg?
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • #5
          Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

          Wel niet slecht eigenlijk voor 3200dpi.

          ik moet binnenkort ook opnames maken in vrij lichtarme omstandigheden en vroeger met mijn 10D was dat niet te doen vanwege de ruis.
          Met de 40D ziet het er gelukkig al een stuk beter uit
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

          Bezoek mijn foto's online

          Comment


          • #6
            Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

            Ik heb onlangs hetzelfde mogen meemaken. Ik had de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 bij me. Ik moet zeggen dat ik ferm tegenviel, 2.8 op 1/125, 1600 iso. De bovenstande foto is zeker niet slecht gezien de omstandigheden. Toch vind ik het resultaat niet goed genoeg voor een mooie foto.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht


              exif : 30mm, 1/200s, F2.8, iso 3200. Imagenomic noiseware op default bewerking.
              Die sporthal komt me precies bekend voor... Ik neem daar vrijwel al mijn basketbal foto's.
              Panasonic G1

              Comment


              • #8
                Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

                Eerder de ISO naar 3200 brengen dan achteraf oplichten. Als je onderbelicht krijg je meer ruis ook op ISO800.

                Als lens zou ik eventueel nog de 85mm F/1.8 overwegen.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

                  Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                  off topic mode
                  ik zou zeggen te vroeg geblokt. Vobog? ploeg?
                  Die sporthal komt me precies bekend voor... Ik neem daar vrijwel al mijn basketbal foto's.
                  smash bertem recreatie. Deze opname is gemaakt op verzoek van de secretaris. Ik wou gewoon wat uit proberen die dag.

                  Wel niet slecht eigenlijk voor 3200dpi.

                  ik moet binnenkort ook opnames maken in vrij lichtarme omstandigheden en vroeger met mijn 10D was dat niet te doen vanwege de ruis.
                  Met de 40D ziet het er gelukkig al een stuk beter uit
                  Noise bewerking is zeker toegepast op deze reeks van fotos. Vergeet dat niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                  Ik heb onlangs hetzelfde mogen meemaken. Ik had de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 bij me. Ik moet zeggen dat ik ferm tegenviel, 2.8 op 1/125, 1600 iso. De bovenstande foto is zeker niet slecht gezien de omstandigheden. Toch vind ik het resultaat niet goed genoeg voor een mooie foto.
                  Het is niet de bedoeling om op mijn kunnen beoordeeld te worden. Ik heb de TS enkel willen laten zien wat de mogelijkheden zijn bij slechte omstandigheden.
                  Last edited by powerkiller; 19 maart 2008, 17:07.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                    De bovenstande foto is zeker niet slecht gezien de omstandigheden. Toch vind ik het resultaat niet goed genoeg voor een mooie foto.

                    Allez gij, ik nochthans wel...

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Allez gij, ik nochthans wel...
                      awel ik nie
                      Groetjes Steco

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 40d gebruik in lichtarme sporthal

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Het is niet de bedoeling om op mijn kunnen beoordeeld te worden. Ik heb de TS enkel willen laten zien wat de mogelijkheden zijn bij slechte omstandigheden.

                        Het is niet zo bedoeld hoor. Ik vind het eigenlijk al een heel goeie prestatie want de mijne trokken op gene bal.
                        Groetjes Steco

                        Comment

                        Working...
                        X