Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagske

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagske

    Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D50, maar ben van plan om me een nieuw en meer professioneler toestel aan te schaffen.
    Maar ik weet niet goed tussen welke modellen van Nikon ik moet kiezen.
    Geheugenkaarten aanschaffen zal ik sowieso moeten doen (nu heb ik SD), maar ik zoek vooral een camera waar ik mijn huidige lenzen ook op kan gebruiken. Het zou zonde zijn om een reeks nieuwe lenzen te moeten aanschaffen.

    Reden van verandering is vooral dat ik me meer wil richten op studiowerk en mijn D50 stilaan begint te slijten (doordat ik ook rallyfoto's maak, komt hij in nogal wat stoffige, natte,.... stituaties terecht).

    Graag jullie mening aub
    Mvg Jurgen
    www.everyoneweb.com/TiponiDigitalPhotography

    Nikon D50, en enkele lenzen en filters + flits SB22

  • #2
    Re: vraagske

    Oorspronkelijk geplaatst door TiponiDP Bekijk bericht
    Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D50, maar ben van plan om me een nieuw en meer professioneler toestel aan te schaffen.
    Maar ik weet niet goed tussen welke modellen van Nikon ik moet kiezen.
    Geheugenkaarten aanschaffen zal ik sowieso moeten doen (nu heb ik SD), maar ik zoek vooral een camera waar ik mijn huidige lenzen ook op kan gebruiken. Het zou zonde zijn om een reeks nieuwe lenzen te moeten aanschaffen.

    Reden van verandering is vooral dat ik me meer wil richten op studiowerk en mijn D50 stilaan begint te slijten (doordat ik ook rallyfoto's maak, komt hij in nogal wat stoffige, natte,.... stituaties terecht).

    Graag jullie mening aub
    Mvg Jurgen
    Hallo Jurgen,

    Als je Nikon lenzen gebruikt heb je het geluk dat ook een camera van een ander merk die gebruikt, namelijk de FUJI camera's.
    Keuzemogelijkheden genoeg dus, bij Nikon bvb de D80, de D200 of de D300, FUJI beschikt over de oudere Fuji S3 Pro en de nieuwere Fuji S5 Pro.
    De S3 kostte nieuw toen hij uitkwam bijna 2500€, nu vind je hem al dikwijls voor 350 à 400€ ( soms maar een jaar oud ) De nieuwere S5 gaat nu rond de 1300€ dacht ik.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: vraagske

      ik ben wel geïnteresseerd in de Nikon D300, maar ik wil mezelf niet overschatten aangezien ik nog maar in m'n startschoenen zit.
      Ik doe pas aan serieuze fotografie van 2005, maar wel met passie.

      Daarom dat ik eerst de verschillende mogelijkheden wil bekijken. 'k zou wel bij Nikon Blijven, aangezien ik me goedvoel met hun interface en materiaal.
      www.everyoneweb.com/TiponiDigitalPhotography

      Nikon D50, en enkele lenzen en filters + flits SB22

      Comment


      • #4
        Re: vraagske

        Hi

        Als het buget je het toelaat zou ik voor de D300 gaan?
        Kom zelf van een D70s en zou het zeker overdoen.
        De mogelijkheden zijn veeeeeeeel uitgebreider dan je D50
        Maar dat hoeft geen drempel te zijn, al gebrukend kun je verkennen
        En je zal zien: je zal het toestel beetje bij beetje onder de knie hebben.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: vraagske

          Vraag je eens af: heb ik in de studio een geavanceerd AF systeem nodig, heb ik hoge isoos nodig, heb ik een geavanceerde focustracking nodig, heb ik LV nodig.....of kies ik een D200 of D80.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X