Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke body??

    Ik fotografeer nu met een Nikon D70. Ben eigenlijk al wat aan het sparen voor een nieuwe body. Deze zal ik vast ergens bij oudejaar kopen (mag 2dehands zijn) en zou niet meer dan 1500 willen uitgeven. Het liefst wil ik met Nikon Verderwerken. Qua beeldgrootte wil ik boven de 6 MP blijven.

    Ik fotografeer treinen (overdag, ISO 200) en optredens (zeer donkere omstandigheden).

    Op ISO 200 presteerd mijn D70 goed maar op hogere ISO's, zoals savonds, dan komt ruis optreden, wat niet de bedoeling zou zijn.

    Ik dacht aan de nieuwe D300 van Nikon. Die kan er budgetair nog net door. Bij hogere ISO's presteerd die super heb ik gehoord, al is hij bij lagere ISO's niet meer zo super (ruisvorming bij lage iso).

    Klopt dit?? ofwel: Welke body raden jullie me aan voor mijn toepassingen??
    Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

  • #2
    Re: Welke body??

    Voor optredens zou ik ook voor de D300 gaan.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Welke body??

      ik zou ook voor de D300 gaan!
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Welke body??

        Zeker D300 als je bij Nikon blijft

        Bij Canon staat de 5D wel zéér laag qua prijs, FF!!! Natuurlijk dan moet je ook wat nieuwe lenzen aanschaffen, dat zal buiten je budget vallen misschien
        Huur mijn fotostudio
        Jan Cornelis Photography

        Comment


        • #5
          Re: Welke body??

          Als je bij Nikon en APS-C wilt blijven dan zeker de D300

          Grtz

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: Welke body??

            Bedankt voor jullie antwoorden!

            De D300 had ik al in gedachten en het wordt dan vast ook deze camera
            Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

            Comment


            • #7
              Re: Welke body??

              Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht
              Bij hogere ISO's presteerd die super heb ik gehoord

              Toch even nuanceren : ik heb eergisteren een optreden gefotografeerd in bar slechte lichtomstandigheden* en de ruis was uiteindelijk zo erg dat ik er geen enkel treffelijk plaatje aan over heb gehouden

              *Toegegeven, als je niet meer ziet of je al dan niet juist aan het focussen bent (manueel) en je hierop moet gokken zijn dit extreme toestanden
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: Welke body??

                Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht
                Bedankt voor jullie antwoorden!

                De D300 had ik al in gedachten en het wordt dan vast ook deze camera
                Ik heb geen antwoord gezien op je concrete vraag.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke body??

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  T
                  *Toegegeven, als je niet meer ziet of je al dan niet juist aan het focussen bent (manueel) en je hierop moet gokken zijn dit extreme toestanden
                  Lijkt me wel
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke body??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Lijkt me wel
                    al is hij bij lagere ISO's niet meer zo super (ruisvorming bij lage iso).

                    Klopt dit??
                    Deze concrete vraag is nogniet beantwoord volgens mij.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke body??

                      Als je die D300 kan permiteren maak je een enorme stap vooruit.
                      En dat die D300 meer ruist bij lage ISO's kan ik niet geloven, dit zal wel ergens een kwakkel zijn.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke body??

                        ben zelf over gestapt van de D70 naar de D300 en is een super cameratje imo, en toch erg gebruiksvriendelijk ook
                        D7000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke body??

                          De d300 zal zeker geen miskoop zijn, prima camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke body??

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Als je die D300 kan permiteren maak je een enorme stap vooruit.
                            En dat die D300 meer ruist bij lage ISO's kan ik niet geloven, dit zal wel ergens een kwakkel zijn.
                            Bij de D300 is ISO 200 de laagste standaard, wil je ISO 100 dan moet je naar de LO settings ISO -1EV = ISO100.

                            Dit heeft men niet voor niets gedaan he
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke body??

                              Al eens gedacht aan een D200 (tweedehands) en een goede lichtsterke lens?

                              D200 en 17-55 2.8 zouden nog in budget moeten zitten. Of een 50mm 1.8 en 85mm 1.8 in plaats van de D200?

                              Zelf gebruik ik een D50 en D200 icm de 50mm 1.8 voor donkere omstandigheden, en het resultaat is meestal toch wel goed bruikbaar...

                              Comment

                              Working...
                              X