Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

    Hallo,

    Ik ben van plan een Canon body aan te kopen in de VS ( gezien de gunstige stand van de Dollar tegenover de Euro ).
    Maar ik vraag me af wat de eventuele nadelen zijn die hieraan verbonden zijn?
    Bvb hoe zit het met de garantie?
    Zit er een normale kabel bij de batterijlader?
    Is de body dezelfde als een body die je hier aankoopt, of zijn er bepaalde onderdelen die anders werken, etc.
    Als iemand hier tips over kan verschaffen,
    Alvast bedankt, alle info is welkom!

  • #2
    Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

    Ik denk dat je een Amerikaanse stekker zal krijgen bij de oplader van de batterijen. Maar dit is gemakkelijk op te lossen door zo'n tussenstuk om van Amerikaanse naar Europese stopcontacten te gaan.
    My Flickr page!

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

      Een gezamelijke inkoop is mijn tip.
      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

        Als je de body laat opsturen via de post, dan moet je zeker niet vergeten de importheffing in te calculeren. Deze heffing bedraagt vaak zo'n 30%.

        Groeten
        Jeroen
        http://www.jvermeulen.be

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

          De meeste laders van Canon hebben een voedingskabel die met een stekkertje op de lader aangesloten is. Die voedingskabel kan je dan probleemloos vervangen door zo'n voedingskabel die bijna voor alle apparaten gebruikt wordt (elke draagbare radio heeft dezelfde kabel, en die kan je ook apart kopen).
          Als er een vaste draad aan de lader zit, dan knip je er gewoon de amerikaanse stekker af, en zet je er een andere aan.
          De meeste laders zijn zo gemaakt dat ze automatisch op 100-230V werken, en op 50 + 60HZ (in de VS werkt alles op 60HZ, hier is het 50Hz).

          Als er toch een lader bijgeleverd wordt met een vaste stekker (zo'n compact model dat je direkt in het stopkontakt moet steken) dan zal je een adapter moeten zoeken.

          Maar je kan ook altijd hier een lader bestellen (dan ben je wel een groot deel van je prijsvoordeel kwijt).

          De garantie, dat is een andere zaak, ik ken iemand die een compacte van Nikon terug naar de VS moest sturen voor reparatie, omdat de garantie hier niet geldig was...

          De camera werkt net hetzelfde als de camera's die je hier koopt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

            voorbeeld ... Eos 5D ... courante prijs 2200$: omgerekend aan 1.55 ( kan zelfs richting 1.50 zijn ) geeft 1420 Euro ... er komen btw 21%, inklaringkosten, invoerrechten en verzendingskosten (verzekerd) bij ... minstens 25, eerder 30 % bij en die 1422 Euro waren al te duur want is eigenlijk een prijs zonder btw ( binnen de VS bestaan er ook taksen en dat is pas een soep ... in wikipedia kan je je licht op steken over de sales en use tax http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_t..._United_States
            de kitprijs is wel leuk ... Eos 5D+24-105 aan +- 2800$ .... 600$ meerprijs ... minder dan 400 Euro voor een 24-105 erbij maar zelfs dan is zo'n set oninteressant
            Ik heb de mogelijkheid een Eos 5D+24-105 te laten meekomen met een Amerikaan die naar hier komt en ik ga het niet doen ... prijs niet goed genoeg tov prijs hier excl. btw en geen garantie hier (voor mij als Belg).
            Last edited by Silver Roller; 17 maart 2008, 19:45.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

              Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
              Als je de body laat opsturen via de post, dan moet je zeker niet vergeten de importheffing in te calculeren. Deze heffing bedraagt vaak zo'n 30%.

              Groeten
              Jeroen
              De body zou worden meegebracht door iemand, dus dat probleem heb ik al niet.

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De meeste laders van Canon hebben een voedingskabel die met een stekkertje op de lader aangesloten is. Die voedingskabel kan je dan probleemloos vervangen door zo'n voedingskabel die bijna voor alle apparaten gebruikt wordt (elke draagbare radio heeft dezelfde kabel, en die kan je ook apart kopen).
              Als er een vaste draad aan de lader zit, dan knip je er gewoon de amerikaanse stekker af, en zet je er een andere aan.
              De meeste laders zijn zo gemaakt dat ze automatisch op 100-230V werken, en op 50 + 60HZ (in de VS werkt alles op 60HZ, hier is het 50Hz).

              Als er toch een lader bijgeleverd wordt met een vaste stekker (zo'n compact model dat je direkt in het stopkontakt moet steken) dan zal je een adapter moeten zoeken.

              Maar je kan ook altijd hier een lader bestellen (dan ben je wel een groot deel van je prijsvoordeel kwijt).

              De garantie, dat is een andere zaak, ik ken iemand die een compacte van Nikon terug naar de VS moest sturen voor reparatie, omdat de garantie hier niet geldig was...

              De camera werkt net hetzelfde als de camera's die je hier koopt.
              Ok, bedankt voor de nuttige uitleg, ik zal eens vragen dat ze ginder eens in een winkel binnenspringen en dat eens bekijken
              Grtz

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                Volgens Cano
                Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:43.

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                  En als je op zaventem binnenkomt kan je ook door de douane gecontroleerd worden. Als je het dan niet hebt aangegeven krijg je nog een serieuze boete.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
                    En als je op zaventem binnenkomt kan je ook door de douane gecontroleerd worden. Als je het dan niet hebt aangegeven krijg je nog een serieuze boete.
                    als dit een Amerikaan is, is de kans kleiner en hij maar één camera met lens bijheeft dan moet dit wel lukken ... ik weet niet of ze het nu nog doen maar vroeger kon het zijn dat je een borg moest betalen op je videoapparatuur wanneer je een bepaald land binnenkwam en die kreeg je dan terug aan de grens wanneer je het land terug verliet ... zo was de kans klein dat het 'onderweg' verdween

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Volgens Canon kunt ge hier fluiten naar uw garantie op een camera gekocht in de US ... dixit Canon zelf ..
                      Ik meende in een andere post gelezen te hebben dat een body worldwide garantie heeft, in tegenstelling tot lensen, die enkel in het land van aankoop gegarandeerd zijn.
                      Maar ik kan me vergissen...

                      EDIT: volgens DEZE POST is er een verschil tussen een US guarantee only en een international guarantee.
                      Last edited by LesC; 18 maart 2008, 10:45. Reden: zin toegevoegd onderaan
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                        nee juist omgekeerd
                        lenzen zijn worldwide
                        bodies zijn per regio
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                          voorbeeld ... Eos 5D ... courante prijs 2200$: omgerekend aan 1.55 ( kan zelfs richting 1.50 zijn ) geeft 1420 Euro ... er komen btw 21%, inklaringkosten, invoerrechten en verzendingskosten (verzekerd) bij ... minstens 25, eerder 30 % bij en die 1422 Euro waren al te duur want is eigenlijk een prijs zonder btw ( binnen de VS bestaan er ook taksen en dat is pas een soep ... in wikipedia kan je je licht op steken over de sales en use tax http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_t..._United_States
                          de kitprijs is wel leuk ... Eos 5D+24-105 aan +- 2800$ .... 600$ meerprijs ... minder dan 400 Euro voor een 24-105 erbij maar zelfs dan is zo'n set oninteressant
                          Ik heb de mogelijkheid een Eos 5D+24-105 te laten meekomen met een Amerikaan die naar hier komt en ik ga het niet doen ... prijs niet goed genoeg tov prijs hier excl. btw en geen garantie hier (voor mij als Belg).
                          Ik heb ook al gehoord dat in de VS de getoonde prijs vaak zonder BTW is, maar ik vraag me af hoe dat zit met winkels die een online site hebben zoals bvb Walmart etc.
                          Ik kan daar ook niet direct iets over terug vinden op hun site zelf.
                          Misschien moet ik wat beter zoeken

                          Ik denk dat ik best aan de persoon die ginder woont kan vragen eens een kijkje te gaan nemen in de winkel, op die manier ben ik zeker.

                          Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over een Canon 40D body. Na een beetje zoeken in de buurt van de woonplaats ginder, heb ik er één gevonden die omgerekend op 720 euro komt.
                          Zelfs met de huidige casback actie hier is er toch nog een 100 euro verschil
                          Dus dat is wel interessant, maar goed ik ben nog niet 100% zeker van hoe dat zit met de btw enz, dus ik bekijk dat nog even.
                          De dollar is ook verre van standvastig dus misschien zakt hij wel nog een beetje
                          Grtz

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                            Deze al eens gelezen?

                            topic US aankopen
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje ivm de aankoop van een body in de VS

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Deze al eens gelezen?

                              topic US aankopen
                              Ja ik heb het net gezien, toch bedankt
                              Grtz

                              Comment

                              Working...
                              X