Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

    Nogal wat mensen zijn hier in de wolken over Konijnenberg maar ik moet zeggen dat mijn ervaringen alvast anders zijn :

    - bestelling gedaan op internet
    - men brengt mij op de hoogte dat lens niet binnen is, terwijl status op site wel degelijk aangaf dat er in Nederland voorraad was
    - ik stel voor om vanuit België de lens op te sturen (waar die wel op stock was) maar daar reageerde men zelfs niet op
    - tenslotte is zonder bericht opgestuurd wat binnen was, terwijl ik niets ben met toestel zonder lens en moet ik opdraaien voor de kosten van de tweede zending
    - per telefoon zijn ze haast niet bereikbaar, telkens na tijd wachtmuziek plots afgesloten
    - antwoord op mail duurt verschillende dagen
    - ik krijg factuur uit Nederland met 21 % BTW, dat kan volgens mij al niet
    - als ik factuur vraag van Konijnenberg België reageert men niet, maar met de Nederlandse factuur kan ik BTW niet in mindering brengen
    ...

    Tenzij het plots veel beter zou gaan koop ik in elk geval niet meer bij KB. Iedereen is vol lof over de service maar bellen jullie dan nooit of zo ???
    Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

  • #2
    Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

    gebruik eens de zoekfunctie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

      Waarom ga je iets bestellen op een NLse website als je een Belgische factuur wil en het product in Belgie voorradig is?
      *Blond*
      Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

      Comment


      • #4
        Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

        De voorraadaanduidingen België of Nederland slaan op de winkels. Van daaruit wordt niets verzonden. Voor bestelling via internet geldt het derde icoontje (vrachtwagen). Waarschijnlijk was het daar (centraal depot voor internetbesteliingen) niet voorradig.

        Comment


        • #5
          Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

          Geef mij maar een belgische factuur
          Dan heb je wél 2 jaar garantie.
          En dat voor 2%
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

            Oorspronkelijk geplaatst door lenore Bekijk bericht
            Waarom ga je iets bestellen op een NLse website als je een Belgische factuur wil en het product in Belgie voorradig is?
            *Blond*
            Blijkbaar wordt alles centraal verstuurd, ook al ga je via de Belgische website.

            Zo dom ben ik nu ook weer niet hoor...
            Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

            Comment


            • #7
              Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Geef mij maar een belgische factuur
              Dan heb je wél 2 jaar garantie.
              En dat voor 2%
              Nog een reden, vind het een bedenkelijke werkwijze van KB...
              Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

              Comment


              • #8
                Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                Waarom?
                Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

                Comment


                • #9
                  Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                  Nog een reden, vind het een bedenkelijke werkwijze van KB...
                  Dat heeft puur te maken met wetgeving. In België zijn ze verplicht om 2 jaar garantie te geven. In Nederland geldt er helaas maar een verplichting voor 1 jaar.....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Geef mij maar een belgische factuur
                    Dan heb je wél 2 jaar garantie.
                    En dat voor 2%
                    Als particulier ja, niet als je de btw in mindering brengt
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                      Heb er ook eens navraag over gedaan bij de firma zelf.

                      Alles wat via de website wordt besteld, wordt gecoordineerd en is afkomstig van een centraal depot in Nederland.
                      Als het daar NIET voorradig is, kan je het bijvoorbeerld ook niet zelf gaan afhalen in Belgie als het daar wel in stock zou zijn.

                      Ze werken daar met dezelfde software maar is strikt gescheiden, een bestellin op de B website, en enkele minuten later op de NL website, worden NIET gecombineerd.


                      Wat de garantie betreft, heeft men mij ook niet kunnen antwoorden :
                      Mijn vraag was : je plaatst een online bestelling via konijnenberg.be en je ziet je produkt in het winkelmandje. Op dit produkt zou ik TWEE jaar garantie moeten krijgen ? antwoord : NEEN want het wordt verstuurd vanaf onze Nederlandse locatie.


                      De Twee jaar garantie zal geldig zijn als je een bestelling intikt op de Belgische of Nederlandse website en als keuze :
                      Zelf afhalen in de winkel in Turnhout (betalen) Aan de kassa in Turnhout De website wordt dan gebruikt als RESERVATIE systeem.

                      Wel even het factuur nakijken (adres winkel, etc.) en ze kunnen je de TWEE jaar NIET afpakken.
                      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                        Heb er ook eens navraag over gedaan bij de firma zelf.

                        Alles wat via de website wordt besteld, wordt gecoordineerd en is afkomstig van een centraal depot in Nederland.
                        Als het daar NIET voorradig is, kan je het bijvoorbeerld ook niet zelf gaan afhalen in Belgie als het daar wel in stock zou zijn.

                        Ze werken daar met dezelfde software maar is strikt gescheiden, een bestellin op de B website, en enkele minuten later op de NL website, worden NIET gecombineerd.


                        Wat de garantie betreft, heeft men mij ook niet kunnen antwoorden :
                        Mijn vraag was : je plaatst een online bestelling via konijnenberg.be en je ziet je produkt in het winkelmandje. Op dit produkt zou ik TWEE jaar garantie moeten krijgen ? antwoord : NEEN want het wordt verstuurd vanaf onze Nederlandse locatie.


                        De Twee jaar garantie zal geldig zijn als je een bestelling intikt op de Belgische of Nederlandse website en als keuze :
                        Zelf afhalen in de winkel in Turnhout (betalen) Aan de kassa in Turnhout De website wordt dan gebruikt als RESERVATIE systeem.

                        Wel even het factuur nakijken (adres winkel, etc.) en ze kunnen je de TWEE jaar NIET afpakken.
                        van het ogenblik dat je een overschrijving doet op hun belgische bankrekeningsnummer dan zitten ze ook vast aan de 2jaar waarborg
                        want dan wordt het aanzien dat je het item in België hebt gekocht

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                          Iedereen is vol lof over de service maar bellen jullie dan nooit of zo ???
                          Ik hou nog van de oude methode en zie graag wat ik koop en wil het ook altijd eens vasthouden en uit testen. Tja, de oude stempel zeker of minder gemakzuchtig
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                            Ik moet 165 km heen en terug naar Turnhout, noem mij dan maar gerust gemakzuchtig...

                            Als je idd in de FAQ gaat gaan zoeken vind je idd de antwoorden op de vragen, maar toch vind ik het een beetje boerenbedrog zoals wij dat noemen : je gaat via Belgische site in de overtuiging dat je in België koopt maar achteraf blijkt dat je in Nederland koopt met als gevolg dat je maar half zoveel garantie hebt... De vragen komen meestal maar achteraf natuurlijk, waardoor je pas na je aankoop op FAQ uitkomt...

                            Als ik nu achteraf de mails terug zoek merk ik idd dat de bevestiging van de registratie vanuit Nederland gebeurt.

                            Het is me trouwens een raadsel of ik ooit de BTW nog zal kunnen terugvorderen. Toch ook al mooie som van 370 €... Een simpel vakje om aan te vinken dat je factuur zonder btw wil, samen met opgave van je btw nr zou deze problemen al uit de wereld kunnen helpen.

                            Trouwens jammer dat ik alles al uit verpakking heb gehaald, anders had ik het boeltje terug gestuurd en opgehaald in Turnhout om van mijn volle garantie te genieten.

                            Conclusie is vrij simpel :
                            Ga naar de winkel van KB en NIET via de site als niet de helft van je waarborg wil kwijt spelen...
                            Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

                              @No Limit W-tec: We lezen hetzelfde als je minder luid roept.

                              Comment

                              Working...
                              X