Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact of prosumer met filmoptie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact of prosumer met filmoptie?

    Ik wil een extra camera voor het vastleggen van onze eerste spruit die ergens begin juni het levenslicht zal zien.
    Naast leuke kiekjes maken wil ik graag ook een deftigere filmfunctie aan boord van het toestel.

    Ik was best tevreden van de DSC-H5 van sony. Naast vrij goede foto's
    had ie ook een leuke filmfunctie. Maar die moest baan ruimen voor mijne Sony alpha 100

    Gezien mijn vrouw een dslr niet echt ziet zitten om mee te werken ben ik dus op zoek naar een compact of een prosumer die deftige resultaten kan leveren.

    Ik zit wat te twijfelen tussen een Lumix DMC-TZ3, een sony DSC-H3.
    Ergens zou ik liever wel een prosumer hebben, maar die is weer ietsje groter
    om mee te nemen... Dan zou ik twijfelen tussen de DMC FZ18 en de DSC H9...

    Iemand ervaring met de hier vernoemde toestellen?
    En op de 8ste dag schiep God...de dslr...en Hij zag dat het goed was!

  • #2
    Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

    hier veel succes met de Fuji 7000, tis al een oudere maar bevalt prima.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

      Ik gebruik de sanyo xacti hd100, is eigenlijk een video camera maar neemt goede foto's ook. Het leuke is dat je tijdens het filmen 2Mp foto's kan maken.
      Het is een goede combinatie van fototoestel en videocamera en is compact.
      Je moet maar is googelen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

        Misschien nog een mogelijkheid:

        http://www.letsgodigital.org/nl/1822...nic-lumix-tz5/

        en meer bepaald dit stukje:

        Panasonic TZ5 - Bewegende beelden vastleggen in HD
        De nieuwe DMC-TZ5 heeft als nieuwe functie de mogelijkheid om bewegende beelden vast te leggen in 720 p HD (high-definition) en om deze direct weer te kunnen geven. De gebruikers kunnen dus zowel foto’s als bewegende beelden in indrukwekkende HD-kwaliteit bekijken op een grootbeeld HDTV via een optionele verbindingskabel.
        Ik heb de Panasonic TZ5 reeds een 2-tal weken geleden in voorbestelling geplaatst bij www.top-foto.de en ze zouden deze week geleverd worden heb ik van hen vandaag vernomen. Met verzending, lederen tasje (van Panasonic) & 4Gb SDHC kaartje kwam dit op €410. Het toestel alleen kost €349,90.

        Greetz,
        Cuba.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

          Ter info, bij de meeste Samsung & Kodak compactjes worden de filmpjes in de camera
          tot DivX/mpeg4-formaat gecomprimeerd... (5x kleinere bestanden)

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

            Ik heb de Panasonic TZ5 reeds een 2-tal weken geleden in voorbestelling geplaatst bij www.top-foto.de en ze zouden deze week geleverd worden heb ik van hen vandaag vernomen. Met verzending, lederen tasje (van Panasonic) & 4Gb SDHC kaartje kwam dit op €410. Het toestel alleen kost €349,90.

            Greetz,
            Cuba.
            Aan Cuba,

            Krijg je bij deze shop dan een Nederlandstalige handleiding ? Hoe zit het met garantie ?

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

              Thanks allen voor het advies :-)

              Ondertussen heb ik me voor een kleine 230 euro
              een Lumix TZ3 aangeschaft, incl.New 4GB SD kaartje, extra high capacity li-ion batterij, card Reader, tas, en mini tripod.

              Ik zag het niet zitten om te wachten op de TZ5,hoewel die toch wel zeer aanlokkelijk lijkt...
              En op de 8ste dag schiep God...de dslr...en Hij zag dat het goed was!

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

                @ Keonies

                Ik koop bijna al mijn camera's bij www.top-foto.de en ik ben zoals altijd heel tevreden. Meestal is er geen Nederlandstalige handleiding bij (geprint dan) dacht ik maar die haal ik ofwel van de CD die erbij zit ofwel van het internet. De garantie is ook geldig in België hoor, of je kan altijd bij hem terecht voor advies of garantie-gevallen (weet ik uit eigen ervaring). En euh...hij spreekt gewoon Nederlands hoor, bijna zonder accent

                Greetz,
                Cuba.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact of prosumer met filmoptie?

                  Panasonic HDC-SD5 of SD7 (videocam met zeer goede fotofunctie)

                  Comment

                  Working...
                  X