Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart vlak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart vlak

    Hallo
    gisteravond probeerde ik foto's te nemen, drie foto's lukten en nadien werd elke foto een zwart vlak, volledig zwart...het histogram geeft ook volledig links weer.

    eerst gaf de camera nog een foutmelding CHAR wat wil zeggen dat het kaartje niet werkt....klopt niet, in andere camera werkt het wel en een ander kaartje heeft hetzelfde resultaat...

    Ja, mijn dopje is afgenomen
    Ja, mijn instellingen staan juist

    ik vrees voor de sensor...waarom weet ik niet...ik ga af op mijn gevoel. Kan men nog foto's nemen als de sensor kapot is? zijn dan de foto's zwart? kan men een sensor vervangen en hoeveel kost dat ongeveer? Kan het ook nog wat anders zijn?

    ik hoop dat het een kleinigheid is, want ik ben eigenlijk wel zeer gehecht aan mijn D70...kreeg hem kadoo bij 50e verjaardag...


    hartelijke dank
    Annie

  • #2
    Re: zwart vlak

    Ik zeg zomaar wat. Misschien sluiter kapot of klapt de spiegel niet meer omhoog.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

    Comment


    • #3
      Re: zwart vlak

      Hoor je ook ander geluid? Opklappen spiegel moet je horen; klik van de sluiter ook.
      Als je zoeker even "zwart" wordt bij t afdrukken zal de spiegel opklappen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: zwart vlak

        Kijk eens goed in het kaartslot, of daar geen pinnetje verplooid is, D70 is daar nogal gevoelig aan, hier is iemand geweest en het was ook van dat, ik heb het gelukkig nog kunnen rechten, en de vrouw ook terug tevreden.

        Comment


        • #5
          Re: zwart vlak

          Foto's met flits genomen? Kan ook dat je boven je sync-snelheid zit he?

          Comment


          • #6
            Re: zwart vlak

            Probeer eens een andere batterij.? Je batterij levert nog wel stroom maar niet voldoende en zal waarschijnlijk te oud zijn, dus batterij vervangen .


            origineel gepost door: Lennert :Foto's met flits genomen? Kan ook dat je boven je sync-snelheid zit he?
            Maar dan krijg je nog steeds een belichte strook .

            Comment


            • #7
              Re: zwart vlak

              Bedankt voor de reakties
              aan de batterij heb ik nog niet gedacht....het is nog altijd de eerste, dus misschien is dat ook mogelijk
              het geluid is nog altijd hetzelfde, dus denk ik wel dat spiegel en sluiter nog functioneren
              een slecht contact met het kaartje zou het zeker kunnen zijn...
              heb gisteravond de fotograaf gezien bij wie ik hem heb gekocht en we hebben afgesproken dat ik de camera vandaag of morgen binnen doe....

              ik laat het resultaat als ik het heb, weten....ik ben al blij dat niet iedereeen schrijft: "Oh, dat wordt zeker een nieuwe kopen!"

              annie

              Comment


              • #8
                Re: zwart vlak

                als het de batterij is, geeft het toestel daar een indicatie van. Als uw toestel nog een klik geeft, dus gaat de sluiter af, of probeert toch, dan is de batterij nog ok.

                staat er iets op de kaart??
                Het kan de sluiter zijn, de sensor of het display. In elk geval ik zie er niet veel goed in, spijtig.

                Comment

                Working...
                X