Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met foto maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met foto maken

    Beste BD'rs

    Ik heb al een paar keren voorgehad dat wanneer ik wil afdrukken om een foto te nemen dat er niets gebeurt .Hij stelt wel scherp maar de rode lichtjes gaan niet aan .
    ff meedelen dat alles aan staat .
    Ik heb dit al een paar keer voorgehad vandaag .
    Ik was aan het werk met mijn 400 D met een Canon 70-200 L 2.8 IS .
    Komt dit vaker voor ? , of wat doe ik verkeerd ?.
    Ik ben aan het opzoeken in mijn handleiding , maar vindt het niet voor het moment .
    Wachtend op een bruikbare reactie .

    Groeten ,

    Rohnny
    Groeten , VDSDigit@l

  • #2
    Re: Probleem met foto maken

    Mijn eerste gedacht is dat je te dicht bij je onderwerp staat. Dan kan de lens niet exact scherpstellen en krijg je ook geen rode lichtjes. Probeer eens om verder van het onderwerp te gaan staan. Veel lenzen hebben een minimum scherpstelafstand van rond 1 m. Dichterbij kom je in de problemen.

    Bij de 70-200 f2.8 IS is de kortste scherpstelafstand 140 cm.

    Lenzen met macro aanduiding kunnen dichterbij scherpstellen.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met foto maken

      Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
      Beste BD'rs

      Ik heb al een paar keren voorgehad dat wanneer ik wil afdrukken om een foto te nemen dat er niets gebeurt .Hij stelt wel scherp maar de rode lichtjes gaan niet aan .
      ff meedelen dat alles aan staat .
      Ik heb dit al een paar keer voorgehad vandaag .
      Ik was aan het werk met mijn 400 D met een Canon 70-200 L 2.8 IS .
      Komt dit vaker voor ? , of wat doe ik verkeerd ?.
      Ik ben aan het opzoeken in mijn handleiding , maar vindt het niet voor het moment .
      Wachtend op een bruikbare reactie .

      Groeten ,

      Rohnny
      in welke omstandigheden was je foto's aan het nemen?


      zoals omag reeds zei kan het zijn dat je te dicht bij je onderwerp zit (1.5m bij de 70-200 zeker?)
      maar het kan ook zijn dat je probeert scherp te stellen op een vlak met te weinig contrast,waardoor de camera gewoonweg niet kan scherpstellen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met foto maken

        Zoals mijn voorganger reeds zei...misschien wil je scherpstellen op een onderwerp wat dichter ligt dan de kortste scherpstelafstand van je objectief.....ofwel probeer je scherp te stellen op een oppervlakte waar te weinig detail inzit om de autofocus zijn werk te laten doen(wit effen vlak,grijze lucht,zwarte effen vlakken enz)


        Oeps...Matthias is mij reeds voor zie ik
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met foto maken

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          in welke omstandigheden was je foto's aan het nemen?


          zoals omag reeds zei kan het zijn dat je te dicht bij je onderwerp zit (1.5m bij de 70-200 zeker?)
          maar het kan ook zijn dat je probeert scherp te stellen op een vlak met te weinig contrast,waardoor de camera gewoonweg niet kan scherpstellen
          Ik stond er zeer ver vanaf met mijn instelling op 2.5 meter , maar dat van dat contrast , daar zie ik wel iets in . Want als ik naar de grond voor het onderwerp ( auto ) keek , kreeg ik wel de rode lichtjes

          Groeten Rohnny
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met foto maken

            Zoals op de pc als opeens een stuk hardware of software niet meer werkt is 9/10 kansen herinstalleren of drivers updaten de oplossing.

            In uw geval zou ik eens een firmware-update aanbevelen.
            Mogelijk zit er een fout in, alles wordt dan gereset en mogelijke softwarefouten hersteld.



            Als uw versie dezelfde is, geen probleem, alles wordt dan ook eens gereset, als het een oudere firmware is, des te beter, fouten in uw cam worden hersteld.

            Succes,
            Innovator

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met foto maken

              Dit lijkt eerder een camera probleem dan een lensprobleem, daarom verplaatst van objectieven naar camera's.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment

              Working...
              X