Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor autosport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor autosport

    Beste,

    Ik ben nieuw in deze wereld dus had ik graag wat info gehad van jullie.

    Ik ben sinds lang een liefhebber van auto's en fotografie, maar heb er nooit echt tijd voor kunnen vrijmaken.

    Ik ben dus op zoek naar een camera en lens, die het mogelijk maakt, eenerzijds sportfoto's te maken, en anderszijds de gewone dingen des levens te fotograferen.

    Nu ben ik al bij verschillende multimediawinkels te rade gegaan, wat me tot de volgende 'wijsheid' heeft gebracht.

    Een Canon EOS 400D zou te traag zijn om mooie sportfoto's te maken, een 40D is het ideale toestel, in de winkels wisten ze me te vertellen dat er bij canon een soort allround lens bestaat...

    De 40D zou 6.5bps aankunnen, de 400D 'maar' 3bps.
    Is dit de moeite voor het toch wel vrij grote prijsverschil.
    Ook is d 40D steviger, robuuster,.. Komt dit ten goede van de foto's?

    Nu had ik graag jullie raad gehad, of eventuele voorstellen van andere toestellen, merken, lenzen...

    Gelieve er rekening mee te houden dat bij Canon momenteel de CashBack actie loopt die ervoor zorgt dat er bij de 40D body 150€ van de prijs afgaat.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Camera voor autosport

    Ben je van plan om een reeks opname te maken waarin er Bijv. een ralleywagen door de bocht scheert, of een enkele opname op het juiste moment afgedrukt van die passerende wagen. Voor de eerste reeks neem je een 40D. Voor de gewone opname een 400 (450D). Een all-round lens bestaat bij ieder merk, maar word afgeraden omwille van de kwaliteit. De nieuwe EF-S 55-250 zou dan wel een goede zoom zijn (260euro).

    Voor de overige objectieven neem dit forum even door
    http://www.fredmiranda.com/reviews/

    Comment

    Working...
    X