Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

    Hallo

    Sinds een paar weken ben ik nu op zoek naar een nieuwe digitale camera, omdat mijn vorige het lootje heeft gelegd. Ik heb besloten dat ik voor een compact-camera wil gaan, maar dan wel eentje voor 'gevorderd gebruik'. Ik hecht veel belang aan de snelheid van de camera (afdrukvertraging!) en de kleurechtheid. Wegens budgetaire redenen (tot 400 euro) is het voor mij onmogelijk om voor een spiegelreflex te gaan.
    Dankzij de consumentenbond heb ik nu een aantal camera's geselecteerd, maar ik weet niet of de beste voor mij er al bij zit:
    Panasonic Lumix DMC-FZ18, DMC-FZ8 of DMC-FZ50
    Canon Powershot S51S
    Sony Cybershot-H9
    MIjn vraag aan u is nu: kent u nog bepaalde camera's die in dit profiel passen en ik zeker nog moet bekijken, en/of heeft u nog op- of aanmerkingen omtrent deze camera's?

    Alvast hartelijk bedankt voor uw eventuele advies, ik heb het nodig!

    Groeten,
    Aafke.

  • #2
    Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

    Hallo,

    Ik had de Canon Powershot S3 IS.
    Maar compactcamera's hebben teveel ruis, ben overgestapt naar een spiegelreflex 40D.

    Dacht dat een FUJIFILM de 'master' van het minste ruis was
    (vergelijke eens ruiswaarden in de reviews). Zou deze met minste ruis nemen, de rest van technische snufjes (al dan niet nodig) zoals face detection,... zal wel op meeste nieuwe zitten.

    Groeten,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 16 maart 2008, 14:27.

    Comment


    • #3
      Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

      Zonder enige twijfel de FZ50, in tweede instantie de FZ18.
      De gebruikte Leicalenzen zijn subliem.
      De FZ50 is de camera die volgens mij van alle bridges het dichts aanleunt bij een spiegelreflex.
      Tenzij je constant in zeer slechte lichtomstandigheden werkt, dan is een DSLR onontbeerlijk.
      Zoek ook eens de massa's ruis op de foto's op www.nete.be/fotoalbums.html
      Allemaal genomen met de FZ5 of FZ30
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

        Momenteel behoren Panasonic FZ18 en FZ50 tot de allerbeste bridge camera's van het ogenblik. Beiden zijn zeer aanbevelenswaardig.

        Comment


        • #5
          Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

          wow ok een panasonic dus maar ik lees dat die camera's qua gebruikvriendelijkheid wel heel hoog scoren, maar dat de snelheid (afdrukvertraging bijv.) niet fantastisch is. Heeft iemand daar ervaringen mee? Volgens de consumentenbond scoren de canon g9 en de Sony namelijk ook heel hoog en de afdrukvertraging van die camera's is weer veel beter...
          Last edited by aafke; 16 maart 2008, 23:29.

          Comment


          • #6
            Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

            Elke camera heeft zijn zwakke kanten. Wat de Canon G9 betreft is het zinvol om de reviews te lezen van de mensen uit de praktijk (niet de minste als je alle reviews leest) op Kieskeurig.nl
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

              @ Aafke

              geloof me je zal het je nog beklagen
              ik wil je zeker niks opdringen maar voor een kleine meerprijs heb je een
              instap dslr
              Ik was er ook heilig van overtuigd dat mn sony H9 voor jarenlang plezier ging zorgen niet dus
              Als ik je een tip mag geven koop een instap dslr , mijn prosumer was ook al na een 8tal maanden weg .
              Je doet er natuurlijk van wat je wilt , maar denk goed na voor je koopt.
              (voornamelijk voor het fotograferen in minder goede lichtsomstandigheden zijn opmerkelijk véél beter met een dslr , ook voor gewone snapshots enz.. )

              ik wil je gerust voorbeelden doormailen waarom ik zo vlug de overstap gemaakt heb .

              Mijn tip = Denk goed na voordat je een prosumer koopt die bijna evenveel geld kost als een dslr , en even groot is .


              aanpassing: Ik heb juist gelezen dat uw budget 400euries is (als ik in uw plaats zou zijn spaar ik gewoon nog effe , en koop dan een 2ehands)

              Comment


              • #8
                Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

                Ga voor de FZ 50. Ik beleef al een 8 tal maanden veel plezier met de mijne. Ik heb nu toch beslist om hem te verkopen en een DSLR aan te schaffen, maar zeker niet omdat ik ontevreden ben over de beeldkwaliteit of zo, maar meer vanwege de beperkingen in moeilijke lichtomstandigheden, die voor mij persoonlijk vaak voorkomen. PM me gerust indien je meer wil weten.
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                Comment


                • #9
                  Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

                  Als je een verschil wilt maken met vergelijking in camera's
                  Dan ben je zeker meer geld kwijt voor een dslr, bij deze komt wel een telezoomlens bij.
                  Om de camera's goed tevergelijken heb je voor de dlsr een zoom lengte van +/-300mm zoomlens nodig.
                  De Tamron 18/250 zoomlens komt er dicht bij en deze is wel in de 400 euro.

                  De zoom wordt dan op de dslr 27/375 (bij de meeste dslr camera's)
                  Ik dacht dat de Lumix fz50 op de 28/420 zit.
                  Tegen de ruis en voor een gevorderde zou ik een dslr nemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke compact-camera voor gevorderd gebruik?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                    Als je een verschil wilt maken met vergelijking in camera's
                    Dan ben je zeker meer geld kwijt voor een dslr, bij deze komt wel een telezoomlens bij.
                    Om de camera's goed tevergelijken heb je voor de dlsr een zoom lengte van +/-300mm zoomlens nodig.
                    De Tamron 18/250 zoomlens komt er dicht bij en deze is wel in de 400 euro.

                    De zoom wordt dan op de dslr 27/375 (bij de meeste dslr camera's)
                    Ik dacht dat de Lumix fz50 op de 28/420 zit.
                    Tegen de ruis en voor een gevorderde zou ik een dslr nemen.

                    Ik heb de Canon Powershot S5 voor 310,00 euro gekocht bij Cameraexpress.

                    Comment

                    Working...
                    X