Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

    Hallo,

    Welke instellingen gebruiken jullie meest op jullie 40D?
    TV of AV of de programma's C1 C2 C3 ofzo of andere?
    Bij de M-stand verlies je zoveel tijd als je snel iets moet fotografferen tegen dat alles ingesteld is...

    Heb die C-voorprogrammatie-standen eens getest, ziet er handig uit, maar hebben die geen beperking van iets dacht ik?

    Wel jammer dat liveview niet mogelijk is bij die voorgeprogrammeerde standen, zou daar een reden achter zitten? Misschien met een firmware update op te lossen.
    De liveview zou echt werken bij de aankomende 450D zoals bij een compactcamera (op contrast). Bij onze 40D moet je nog AF-ON kort indrukken. Maar misschien zal onze 40D sneller scherpstellen daar ik las dat dit via contrast nogal traag is. De functie 'spiegel opklappen' zetten jullie dit aan of uit, en voor wat is dit weer ?

    Witbalans stel ik ook graag zelf in en beslis ook graag zelf over flits of niet.
    Ik wil zo weinig mogelijk onscherpe fotos, ben precies geneigd om hem veel op sportstand te zetten voor de zekerheid.

    Voor de rest ruige cam
    Greetz,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 14 maart 2008, 19:51.

  • #2
    Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

    Heb wel geen 40D maar een 10D, dus die C-dingen heb ik niet. Ik gebruik altijd de AV-stand zodat ik de scherptediepte kan bepalen. Evt belicht ik iets onder of over ter compensatie

    Comment


    • #3
      Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

      1. Sluitertijdvoorkeuze
      2. Diafragmavoorkeuze
      3. Manueel

      Nooit de voorgeprogrameerde instellingen, ik wil weten wat ik doe en alles zelf in de hand houden.
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

        Net zoals bij de 20D gebruik ik op de 40D meestal de diafragmavoorkeuze, af en toe de sluitertijdvoorkeuze, en voor flitsfotografie de manuele stand (niet voor invulflits, want dat doe ik meestal in de AV-stand).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

          in C1 staat manuele instelstand op 1/60 en f/4 met invulflits voor portretten in low light met 50 mm objectief. ISO waarde 200 en highlight priority aan.
          in C2 staat de modus A-dept voor groepsopname met flits.

          C3 staat vrij. Maar dit word sportmodus in raw met sluitertijd prioriteit, voor zaalsporten zonder flits.

          Moest er een C4 bestaan, dan zou deze voor macropname kunnen gebruikt worden met dafragma f/8 en isowaarde van 100 met spotmeting.

          Comment


          • #6
            Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

            Live View werkt wel, en staat bij mij in C3 (op C3 zetten en dan moet ik op de set knop drukken om Live View te activeren / deactiveren).
            Ik heb C1 goed ingesteld voor portretten, en C2 voor actionshooting met focus via centraal scherpstelkruis...
            In die modi kan je overigens ook vrij gemakkelijk aanpassen: half indrukken en als diafragma je niet aanstaat, kan je binnen x tijd gewoon aan het wieltje bovenaan draaien en diafragma verstellen... etc etc...
            Last edited by Yourt; 16 maart 2008, 15:54. Reden: extra info
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

              Het hangt zo'n beetje af van de situatie die je wil fotograferen.
              Op mijn toestel (Nikon D50) gebruik ik, als het "snel" moet gaan, de P stand.
              A en S wissel ik zo wat af, naargelang de situatie, het onderwerp, het resultaat dat ik wil bekomen, ...
              Ik verbied mezelf min of meer wel om de AUTO stand niet te gebruiken.
              Aan M heb ik mezelf nog niet zo heel vaak gewaagd eerlijk gezegd.

              Comment


              • #8
                Re: Welke instellingen 40D gebruiken jullie het meest?

                Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Het hangt zo'n beetje af van de situatie die je wil fotograferen.
                Op mijn toestel (Nikon D50) gebruik ik, als het "snel" moet gaan, de P stand.
                A en S wissel ik zo wat af, naargelang de situatie, het onderwerp, het resultaat dat ik wil bekomen, ...
                Ik verbied mezelf min of meer wel om de AUTO stand niet te gebruiken.
                Aan M heb ik mezelf nog niet zo heel vaak gewaagd eerlijk gezegd.
                Da's goed, maar je kan een pak zaken speciaal instellen op de 40D in die customs. Als je zoontje bvb. goalie is bij de ijshockey (collega van mij zit in die situatie met een D70), kan je in C1 bvb. de juiste witbalans, scherpstelmodus, hoge tonen prioriteit,... instellen. Sta je een uur later buiten aan de auto oog in oog met een verdwaalde lammergier, dan schakel je naar een andere modus. En de volgende match van zoonlief? Gewoon terug op C1 zetten en gebeurd. Mijn collega is dan ook een beetje jaloers op die mogelijkheden.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment

                Working...
                X