Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

    Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een magazine in verband met fotografie, en wou eens vragen wat jullie goede magazines vinden. Ik heb de zoekfunctie ook gebruikt, maar niet echt gevonden wat ik zocht.

    Wat ik zoek in een magazine, en wat ik niet zoek:
    -reviews interesseren me weinig tot niet. Als ik een review wil lezen doe ik dat wel online, meer informatie dan ik kan verwerken at my fingertips, en veel sneller dan een magazine.
    -Ik ben verder ook niet geinteresseerd in Photoshoptutorials. Ik volg online een aantal video-tutorial podcasts, en daarmee heb ik ruimschoots voldoende "leerstof", en een video is toch nog iets handiger dan in een magazine.
    -Compacts interesseren mij ook weinig, net als het hele amateuraspect. Hoe ik mijn oma of hond het beste buiten op gevoelige plaat vastleg moet ik niet perse weten.

    Wat zoek ik dan wel? Uitmuntende fotografie. Goede fotografen, met mooie beelden. Die wel (graag!) zeggen welk materiaal ze gebruiken en waarom, gevorderde tips (softbox vs paraplu ofzo, plaatsen van flashes om bepaald resultaat te bekomen).
    En interviews met fotografen, over fotografie in het algemeen, over materiaal, hoe ze een bepaalde reportage hebben aangepakt, enz.

    Het moet zeker ook niet puur Digitaal zijn. Ik schiet vooral digitaal, maar ook nog analoog (kleinbeeld).

    Ik heb al een abonnement op "RideBMX", een BMX magazine, omdat ik BMX rij en het mij interesseerd (uiteraard...), maar ook omdat daar de beste BMXfoto's in staan, die inspirerend kunnen zijn voor mij als voornamelijk BMXfotograaf.
    Verder ben ik meer dan 2 jaar geabonneerd geweest op National Geographic Magazine. Vorig jaar wel even mee gestopt, omdat ik wegens tijdsgebrek ze allemaal niet kon lezen. Maargoed, NatGeo Mag is vrij tijdloos, dus daar geniet ik nu nog van.
    Niet echt een tijdschrift, maar wat ik ook elk jaar koop is de snoecks. daar staan ook altijd goede foto's in, met boeiende commentaar.

    Ik ben al een paar keer gaan grasduinen in het IMS (tijdschriftenwinkel) op de Meir in Antwerpen, maar ze hebben daar zo veel verschillende magazines, en aan 7euro 't stuk ongeveer kan ik ze niet allemaal kopen om een vergelijkende studie te doen (wat ik bij BMXmags wel makkelijk kon).
    Ik heb al gekocht:
    -Foto (nederlandstalig, heet gewoon "foto" denk ik?), is redelijk goedkoop en had boeiende reportages.
    -LFI (Leica Fotografie International): goede reportages, maar iets te veel doorspekt met "Leica"... en als niet-Leica gebruiker... 't was leuk om een keer te lezen, maar niet voor elke maand denk ik...
    -Pf (professionele fotografie): het was nu wel het nummer met de wordpresphoto en zilveren camere, dus echt een schitterend nummer met fantastische foto's, goede reportages. of de artikels altijd van dit niveau zijn weet ik niet.
    || Photography Blog ||

  • #2
    Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

    denk dat er al een draadje over bestaat, maar bij mij ist: Foto-Video/Digitaal.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      denk dat er al een draadje over bestaat, maar bij mij ist: Foto-Video/Digitaal.
      grt,bouk.
      ja, dat weet ik. maar de magazines die daar voorgesteld werden zijn niet echt het type magazine dat ik zoek.
      || Photography Blog ||

      Comment


      • #4
        Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

        Photo, maar 't is wel in't Frans.
        www.YourConcertShots.com

        Comment


        • #5
          Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

          Chasseur d'Images

          Karel

          Comment


          • #6
            Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

            JPG magazine
            Photo District News
            Digital Photo Pro
            American Photo

            Comment


            • #7
              Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

              Outdoor photography magazine
              Outdoor photographer
              Nature's best magazine
              Image & nature
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

              Comment


              • #8
                Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                Als je vooral geïnteresseerd bent in foto's met een kleine toelichting van de maker en de Franse taal vormt geen probleem, dan kan je misschien eens kijken of het +/- tweemaandelijkse tijdschrift Photofan van de uitgevers van Chasseur d'Images iets voor jou is.
                Geen camerabesprekingen, geen photoshop-tips, enkel mooie gevarieerde portfolio's van amateurfotografen.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                  Ik lees Foto-Video
                  Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                    Ik lees View.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                      Ik lees Foto - Video en Zoom
                      Nikon member..

                      Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                        Ik geen meer. Op internet staat er 100 keer meer info dan in magazines.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                          De Playboy

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                            De Playboy
                            Zeker voor die mooie interview,s die er in staan
                            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                            www.langenacker.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk Foto-gerelateerd Magazine lezen jullie?

                              Ik lees ze allemaal
                              Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
                              Mijn foto site

                              Comment

                              Working...
                              X