Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lumix F8 en lumix F18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lumix F8 en lumix F18

    Hallo,

    Misschien is deze vraag al veel te vaak gesteld. Maar ik ben nieuw op dit forum en wou graag het volgende weten:

    Ik wil een bridge toestel kopen en vraag me af of ik (afgaand op verschillende reviews) niet beter een panasonic lumix F8 koop ipv een lumix F18. Ik heb voldoende met een 12x zoom en denk dat de ruis bij een F8 beter meevalt dan bij een F18.
    De F8 kan ik blijkbaar al kopen voor een 250€ wat volgens mij een zeer mooie prijs - kwaliteitsverhouding is.
    Ik ben een amateurfotograaf (gezin, reis e.d.) en zeker geen prof.

    Graag jullie mening.

    Bedankt ,
    Henzie

  • #2
    Re: lumix F8 en lumix F18

    Hier kan je gemakkelijk beide camera's naast elkaar vergelijken : http://www.dpreview.com/reviews/comp...cfz18&show=all

    Als je niet echt behoefte hebt aan de zoom range 28 - 504mm van de FZ18 dan is de FZ8 (36 - 432mm) voor jou zeker een geschikt toestel. Ik heb van beide camera's al prima resultaten gezien.

    Meer info over FZ8 en FZ18 kan je vinden hier op het BD forum door de zoekfunctie te gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: lumix F8 en lumix F18

      Bedankt voor de info Jacketgreen,

      Ondertussen heb ik de F8 gekocht en ik ben zeer tevreden . Wel nog serieus wat werk aan de winkel om na te gaan wat alle mogelijkheden zij

      Comment

      Working...
      X