Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DPreview's D300 review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DPreview's D300 review

    Just under two years since the D200 Nikon reveals the D300, the range of changes is so significant that it wouldn't be inappropriate to call it a 'compact D3' (less the full-frame sensor of course). From the top there's a new CMOS sensor with twelve megapixels, a new auto-focus sensor with 51-points (15 of which are cross-type sensitive), there's focus tracking by color, scene recognition, Picture Control presets, six frames per second continuous shooting (or eight frames per second with a battery pack), Compact Flash UDMA support, Live View (with contrast detect AF) and the mighty impressive 3.0" 922,000 pixel LCD monitor (oh and HDMI video output). It's an impressive list, the D200 was a fair step up from the D100, the D300 can be seen as just as big a step, certainly more than enough to make the competition sweat.

  • #2
    Re: DPreview's D300 review

    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    Ik vind de lijst van tekortkomingen indrukwekkend kort En zo voel ik het persoonlijk ook aan bij het dagelijks gebruik. Echt een fantastische camera die zijn geld absoluut waard is!!!

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: DPreview's D300 review

      Frank: inderdaad, nog nooit zo'n kort lijstje gezien!
      En ook ik kan er in komen als gebruiker...
      Nikon, Apple & Epson

      Comment


      • #4
        Re: DPreview's D300 review

        Denk niet dat de conclusies echt een verrassing zijn, een camera met haast geen nadelen zekers niet toz van de concurrentie in dit segment.
        Chapeau voor Nikon

        Comment


        • #5
          Re: DPreview's D300 review

          Ziet er verdekke een leuk cameraatje uit...
          Maar euh, aangezien mensen toch zo graag de 40D en de D300 vergelijken.
          Ik weet niet of jullie een andere test dan ik zien, maar die crops spreken wel boekdelen vind ik, dan mogen die specs op papier nog zo indrukwekkend zijn.
          Persoonlijk lijkt mij dit toch wel een serieus punt als je in gedachten houdt dat er bijna €700 verschil zit tussen beide cameras.
          Maar goed dat is enkel van tel voor mensen die twijfelen tussen een hoop merken en dan nog es tussen een hoop camera's, mij zal het enigzins worst wezen,nikon,canon,pentax,realdoll...als het maar lekker in de hand ligt en presteert naar behoren.
          Maar zoals ik dus zei : Ziet er verdekke een leuk cameraatje uit

          Comment


          • #6
            Re: DPreview's D300 review

            Eindelijk, dacht dat ze gestopt waren met cameras te reviewen.
            Nu nog de D3, 1D Mark III, en de 1Ds III (minstens).
            Ze blijven tegenwoordig serieus achter. (sinds de overname door Amazon ?)
            Last edited by Paul C; 12 maart 2008, 19:48.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: DPreview's D300 review

              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
              Eindelijk, dacht dat ze gestopt waren met cameras te reviewen.
              Nu nog de D3, 1D Mark III, en de 1Ds III (minstens).
              Ze blijven tegenwoordig serieus achter. (sinds de overname door Amazon ?)
              Ik heb ook dat gevoel de laatste maanden alhoewel een review van een DSLR wel tijd in beslag zal nemen.

              Comment


              • #8
                Re: DPreview's D300 review

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik vind de lijst van tekortkomingen indrukwekkend kort En zo voel ik het persoonlijk ook aan bij het dagelijks gebruik. Echt een fantastische camera die zijn geld absoluut waard is!!!

                MVG,
                Inderdaad en die 3 minpuntjes zijn eerder bladvulling! (MZ'terij)
                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: DPreview's D300 review

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vacant_Theory Bekijk bericht
                  Ziet er verdekke een leuk cameraatje uit...
                  Maar euh, aangezien mensen toch zo graag de 40D en de D300 vergelijken.
                  Ik weet niet of jullie een andere test dan ik zien, maar die crops spreken wel boekdelen vind ik, dan mogen die specs op papier nog zo indrukwekkend zijn.
                  Persoonlijk lijkt mij dit toch wel een serieus punt als je in gedachten houdt dat er bijna €700 verschil zit tussen beide cameras.
                  Inderdaad, voor de helft van de prijs vind ik dat de foto's van de 40D er beter uitkomen. Noem het voor mijn part een status quo, het zegt toch wel wat.

                  Ik vind het jammer dat hij niet met de 12MP 5D en D2x werd vergeleken. Blijkbaar vergelijken ze enkel met de nieuwe breed...

                  Comment


                  • #10
                    Re: DPreview's D300 review

                    D300 op basis ISO 200



                    5D op basis ISO 100



                    zelfs in explorer, full stretch, bekijk de Baileysfles hals (1 vd focuspunten) en kleurenkaart

                    Comment


                    • #11
                      Re: DPreview's D300 review

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      D300 op basis ISO 200



                      5D op basis ISO 100



                      zelfs in explorer, full stretch, bekijk de Baileysfles hals (1 vd focuspunten) en kleurenkaart



                      Je hebt gelijk,noblesse oblige,de 5D is een stuk cleaner.Dat willen ontkennen zou stom zijn.Ik blijf ondertussen toch heel blij met m'n D300


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: DPreview's D300 review

                        Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                        D300 op basis ISO 200



                        5D op basis ISO 100



                        zelfs in explorer, full stretch, bekijk de Baileysfles hals (1 vd focuspunten) en kleurenkaart
                        Op ISO100 (L1.0) is de D300 ook zeer zuiver hoor. Het verlies in de highlights op die ISO waarde is ook zeker niet zo dramatisch als wordt voorgesteld

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: DPreview's D300 review

                          Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                          D300 op basis ISO 200



                          5D op basis ISO 100



                          zelfs in explorer, full stretch, bekijk de Baileysfles hals (1 vd focuspunten) en kleurenkaart
                          Toch niet slecht voor een camera van 3 jaar oud me dunkt, ik bewonder de Nikon mannen die hun merk trouw zijn gebleven, hun geduld is meer dan dik beloond in elk geval !
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: DPreview's D300 review

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Je hebt gelijk,noblesse oblige,de 5D is een stuk cleaner.Dat willen ontkennen zou stom zijn.Ik blijf ondertussen toch heel blij met m'n D300


                            Walter
                            Cleaner akkoord, maar ook minder scherp...

                            Ik vraag me wel af hoeveel mensen hier eigenlijk nog printen. Ik zou graag eens willen zien of iemand het verschil kan zien op een A3 print tussen een D300 en een 5D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: DPreview's D300 review

                              Volgende week heb de D300 en het ziet er niet naar uit een miskoop te zijn.
                              Ik print op A3+, maar voor de foto's op een website te zetten kan het met minder, denk ik.
                              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                              Comment

                              Working...
                              X