Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt Erik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bedankt Erik

    Beste “Erik van de Fotoschool”,

    De meeste BD’ers van nu zullen het niet weten, maar jij was één van die BD’ers van het allereerste uur, het allerprilste begin, het digitale pixeloertijdperk, toen 1 megapixel nog iets voorstelde …
    Jij stond ook aan het doopvont van Belgiumdigital VZW …

    Bij het verdwijnen van de Fotoschool had ik een nostalgisch gevoel, een gevoel van iets dat verdwijnt dat eigenlijk niet had mogen verdwijnen.

    Een hele tijd geleden al, toen je een nieuwe professionele weg insloeg, nam je bewust meer afstand van BD om geen “belangenconflict” in je schoenen geschoven te krijgen – en dat sierde je toen – en nu.

    Maar wat mis ik die eindeloze nachtelijke MSN sessies over het wel en wee van BD, de zin en onzin van megapixels, het idee om een “éénpixelcontest” in het leven te roepen en het verzinnen van alle mogelijke commentaren daarop (verkeerde witbalans, horizon staat scheef, geen gulden snede toegepast, …), het filosofisch aanpakken van “branieschoppers” in het forum en het idee om bij kleine brandjes telkens een relevant mopje te posten, …

    In naam van al die mensen die hebben kunnen genieten van je medewerking en je deskundigheid dank ik je nu van harte voor wat je voor Belgiumdigital hebt gedaan.
    De Fotoschool mag dan wel stoppen, er zit nog steeds een deel van jou in Belgiumdigital.
    Dank je wel Erik (en Jackie …)

    Jaja
    Last edited by jaja; 2 oktober 2008, 10:24.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Bedankt Erik

    Ik kan helaas niet zeggen dat ik Erik ken.

    Maar iemand die mee heeft gewerkt aan de oprichting van deze gemeenschap krijgt mijn dankwoord

    Heb hier al heel wat bijgeleerd en toffe mensen ontmoet.

    Bij deze niet enkel een dank aan de "oprichters van het eerste uur" maar aan alle deelnemers van het forum die BD maken (maakten) wat het vandaag is geworden.

    Comment


    • #3
      Re: Bedankt Erik

      Bedankt Erik (en Jackie)

      Het is al een tijdje geleden.... maar jouw boek heb ik nog.
      En al die mooie foto's die je je gepost hebt waren (zijn) altijd een voorbeeld geweest van hoe het wel kan, wel mag. Met niet alleen de nadruk op het technische, maar ook (en vooral) op het zien. Het leren zien.
      Dank daarvoor.

      En ook (en hopelijk komt dat nog eens terug hé.... ) de persoonlijke contacten tijdens BD - shooting days blijven me positief bij.

      Hopend om jou en Jackie af en toe toch nog eens te ontmoeten, ergens ten velde.

      'k Ben wel iemand die zich ooit eens heeft ingeschreven voor de fotoschool, maar door tijdsgebrek heeft moeten passen.
      Mijn waardering voor jou is en blijft.


      Groetjes
      Skitch
      Last edited by Skitch; 11 maart 2008, 23:41.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Bedankt Erik

        Tja, ik ben ook nog van de tijd dat Erik hier regelmatig foto's en vooral goed gestoffeerde reply's op onze foto's gaf. En - zoals Skitch hierboven terecht opmerkt - Erik had, zonder de technische kant te vergeten, vooral veel aandacht voor het "kijken" - meer nog - "het zien". Een gedachte die ook ik zeer hoog in het vaandel draag !
        Ook bij mij staat jouw boek nog in mijn boekenkast... en daar blijft het, het gaat niet weg...

        Ik heb altijd veel bewondering gehad voor de (misschien naïeve?, maar zeker koppige en bewonderenswaardige) volharding waarmee je de 'fotoschool' bleef organiseren - soms met weinig respons en te weinig blijken van waardering. Een oprecht en welgemeend 'proficiat' daarvoor !

        Ik eindig met de volgende stille hint aan Erik (en Jackie) : het is niet omdat "De Fotoschool" er mee ophoudt, dat jullie hier niet nu en dan eens mogen komen piepen en - wie weet - nog eens wat van jullie beelden met ons mogen delen...

        Gegroet !
        Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Bedankt Erik

          Ik had al die achtergrond niet mee en ben eigenlijk maar vanaf dit jaar wat aktief op dit forum. Ik dacht dat de fotoschool voor mij toch een zekere meerwaarde kon bieden en geloofde er ook in. Niet zomaar een foto posten maar heel bewust werken aan iets erover na
          denken en ook leren kijken wat is goed, wat kan beter een heel mooi concept. Ik wist dat het er niet van een leien dakje liep. Ik heb getracht er een positief signaal aan te geven.
          Begrijp je heel goed hoor Erik ook al ken ik je niet van nabij heb ik toch mogen ervaren dat je het heel goed meende en dat is vast wel meer dan een dank u waard.
          Als aanvulling hier hebben we hier de challenge, zou de fotoschool kunnen vervangen in die zin als iedere inzender ook verplicht de foto's moet beoordeelen met de zienswijze van eric en we zouden hier heel wat van kunnen opsteken.
          In huidig concept van de challenge kan dit best in gepast worden het kan de deelnemers er alleen maar de stimulans geven, bewust kijken en zo leren met zovelen wat is goed en wat kan beter.
          Is maar een idee, heel van harte iedereen die met dezelfde microbe besmet is.
          Grtz, Patrick
          http://www.trikke.be
          Ik doe het met Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Bedankt Erik

            Ja Erik en Jackie met jullie verliezen wij weer twee BDers van het eerste uur

            Het was leuk jullie te mogen leren kennen op de BD fotoschoots in Meise, Hasselt alsook in Leeuwarden , uw boek hebben wij ook nog bij onze fotoboeken liggen. zo blijven wij jullie verder herinneren

            Hopelijk horen en zien wij jullie nog eens in de toekomst bedankt voor de tips in verband met fotografie

            Groetjes van twee BDers van het eerste uur

            Erik.D en Trees.K
            Last edited by Erik.D; 13 maart 2008, 12:08.

            Comment


            • #7
              Re: Bedankt Erik

              BEDANKT Erik .
              Groetjes
              http://www.vehe.be

              Comment


              • #8
                Re: Bedankt Erik

                Ook hier een bedankje aan Erik. In den beginnen toen ik hier op het forum kwam (November 2003) heb ik ook nog eens meegedaan aan de fotoschool en heb daar veel van geleerd. Je beoordelingen in het algemeen waren altijd constructief met het oog vooral op de emotie van een foto ipv op het technische vlak. Dit ondanks dat je ook technisch een kei bent. Het beste!

                Comment


                • #9
                  Re: Bedankt Erik

                  Bedankt voor de jarenlange inzet en zeker voor de talrijke keren dat je met veel geduld uitgelegd hebt wat er allemaal beter kon aan mijn foto's. En vooral voor het "leren kijken"

                  Jouw boek heeft nog steeds een bevoorrecht plaatsje in mijn boekenrek.

                  Chris
                  Geniet van foto's maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bedankt Erik

                    spijtig net nu ik mijn eerste digitale gekocht heb

                    Maar ik begrijp je beslissing.
                    Zou waarschijnlijk tot dezelfde conclusie komen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bedankt Erik

                      Jammer Erik, maar wel te begrijpen. Succes verder en tot ziens.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bedankt Erik

                        Naar ik gehoord heb was Erik ook één van de medestichters van BD, we hebben dus allemaal ook veel aan hem te danken, ik heb Erik maar 1 keer persoonlijk ontmoet op een SD met de flitsset en daarna een woordje theoretische uitleg.
                        Bedankt voor alle inspanningen die je ooit voor BD hebt gedaan Erik
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bedankt Erik

                          Jammer dat het stopt , maar wel begrijpelijk .

                          Bedankt Erik !
                          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bedankt Erik

                            Heb in de beginperiode twee 'sessies' van de fotoschool meegedaan, ik hou er leerrijke en aangename herinneringen aan over

                            Het engagement van diegenen die zich effectief inschrijven voor de fotoschool was volgens mij zowat het enige niet-vrijblijvende onderdeel van dit het hele forum, zelfs dat ene engagement was er blijkbaar voor sommigen al te veel aan. Een ziekte van de tijd?

                            Heel veel dank voor je jarenlange inzet voor BD en alle begrip voor je beslissing, Erik

                            Groetjes
                            K@rel
                            Is this the real life? Is this just fantasy?
                            Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bedankt Erik

                              Erik bedankt ...........gelukkig zien we elkaar nog wel op andere manieren. De flits set doet het, ik kom de resultaten nog wel showen.
                              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                              Canon eos 7D Mijn site

                              Comment

                              Working...
                              X