Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe camera in de VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe camera in de VS

    Beste liefhebbers

    1. Vooreerst meedelen dat ik nieuw ben op dit geweldig behulpzame forum.

    2. Sedert 2005 bezit ik een Nikon Coolpix 7900 waarvan ik steeds tevreden was (http://www.nikonimaging.com/global/p...7900/index.htm). Na bijna drie jaar gaan mijn batterijtjes wat minder lang mee per laadbeurt, maar de kwaliteit van de foto's is hoog gegeven het toestel.

    Ik fotografeer graag en, volgens mijn vriendin, té veel. Ik fotografeer vanalles en nog wat: familie-aangelegenheden, op reis, architectuur, monumenten, natuur... Ik zou graag ook concertfotografie op een aanvaardbaar niveau in de vingers willen krijgen (en ben me bewust van de nuttige handleiding die desbetreffend op deze website staat).

    Ik wil nu om volgende redenen overgaan tot de aankoop van een DSLR:
    - betere kwaliteit foto's
    - mogelijkheid verschillende lenzen te gebruiken
    - betere beheersing van de instellingen
    - mogelijkheid deftige flits te monteren

    3. Begin april trek ik voor een weekje naar New York. De lage dollarkoers overtuigt mij daar een DSLR aan te kopen.

    4. Mijn vragen:

    a: Ik wens mijn koersvoordeel enkel in een kwaliteitsvoordeel (lees: beter toestel) en niet in korting (lees: een instapmodel nog goedkoper dan in België) om te zetten.

    Daarom dacht ik aan de volgende drie toestellen die, mijns inziens, vergelijkbaar zijn: Nikon D300, Sony alpha 700, Canon EOS 40D.

    - Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
    - Mogelijk kennen jullie betere alternatieven?

    b: Stel dat ik body en lens apart (dus geen kit) koop. Mijn lens moet het beste van zoveel mogelijk werelden bieden. Welke lens koop ik voor welk toestel?

    c: Mogelijk hebben jullie ook ervaringen met het kopen van camera's in de States, of beter nog, New York City. Kennen jullie aan/af te raden adressen? (zie voor slechte reclame bv: http://photo.net/neighbor/view-one.t...hbor_id=206349) Moet ik in het bijzonder voor iets opletten? Ik hoor het graag van jullie.

    d: Ik wil niets vergeten te kopen. Ik koop dus:
    - Toestel & Lens
    - Tas (iemand suggesties?)
    - Allicht CF-kaart

    Wat vergeet ik nog?

    e: Ik besef dat ik betreffende fotografie nog veel kan leren en wens dus les te volgen. Ik woon in het Hasseltse. Heeft iemand tips voor nuttige cursussen / lessenreeksen in die omgeving?


    Hartelijk dank voor jullie waardevulle input.

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

    b) D300 + 17-55 2.8
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

      Stevige boterham Ik kan alvast zeggen dat de A700 super is

      Als je maar één lens koopt om te beginnen, dan zal je moeten uitmaken wat prioritair is. Een mooie "allrounder" én lichtsterk is de Tamron 28-75 maar dan mis je een redelijk stuk breedhoek. Groot bereik? Dan een 18-200 of 18-250 (qua optische kwaliteit wat minder, alhoewel er ook betere tussen de mogelijkheden zitten, en niet lichtsterk). Of voorkeur voor breedhoek en lichtsterk? Tamron 17-50 bijvoorbeeld. Lichtsterk minder belangrijk? De Sony Zeiss 16-80 is niet lichtsterk maar wel zeer goed optisch (volgens reviews) en een mooi bereik als je verre tele niet zo belangrijk vindt. Deze wordt trouwens in "kit" verkocht met de A700 (momenteel 200 euro cashback in België, maar geen idee of er cashback is in de VS).
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

        Hou er wel rekening mee dat je bijkomende kosten zal hebben als je koopt in de VS.
        Hetgeen wat je koopt in de VS moet ongeveer 25% goedkoper zij dan bij ons anders doe je er verlies aan.
        De kosten zijn,21% BTW en 3à4% invoerrechten en douane. Dit geldt enkel voer goederen van buiten Europa.
        Veel mensen vergeten dat en komen dan voor een verrassing te staan.
        Alle koerier diensten zoals FedEx, DHL, zijn verplicht om de goederen die ze transporteren aan te geven anders riskeren ze torenhoge boetes.

        Als je deze nu koopt als je daar bent kan je dit wel omzeilen, door het toestel ginder te gebruiken en te zeggen dat je dit toestel al had.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

          Geen idee of ze zo "sluw" zijn bij de douane, maar de lader van de camera zal allicht duidelijk niet Europees zijn?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

            Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht

            Als je deze nu koopt als je daar bent kan je dit wel omzeilen, door het toestel ginder te gebruiken en te zeggen dat je dit toestel al had.
            Als de douane maar even twijfelt willen ze een aankoop nota zien....... die jongens zijn echt niet dom en laten zich niet van de wijs brengen omdat er al foto's gemaakt zijn met de camera...... daar op hopen is naief.
            Enige is om alle documentatie per post naar huis te sturen en camera in handbagage en maar stevig hopen als je door de douane moet..... succes!

            Wat betreft je vraag: ken alleen de D300 en ik Absoluut een toppertje! behalve de 24-70 2.8 ook eens denken aan een 2e hands 28-70 2.8, is de voorganger maar echt heel goed en u tegen een leuke prijs te koop in zeer goede staat. Heb zef een perfect exemplaar gekocht voor < 800 euri

            Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

              Als je iets wil kopen in NY moet je zeker hier geweest zijn
              Ik heb daar al een paar spullen gekocht een paar jaar geleden, pracht van een winkel en je kan al het lekkers daar uitproberen

              B&H Photo Video
              420 9th Avenue
              New York, N.Y. 10001

              Sunday: 10:00am - 5:00pm
              Monday thru Thursday: 9:00am - 7:00pm
              Friday: 9:00am – 2:00pm
              Saturday: Closed
              Nikon materiaal

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                Oorspronkelijk geplaatst door Lohad Bekijk bericht
                Als je iets wil kopen in NY moet je zeker hier geweest zijn
                Ik heb daar al een paar spullen gekocht een paar jaar geleden, pracht van een winkel en je kan al het lekkers daar uitproberen

                B&H Photo Video
                420 9th Avenue
                New York, N.Y. 10001

                1. De douane vrees ik niet zo hard - uiteraard ben ik niet van plan met een bundel aan dozen en handleidingen het vliegtuig op te stappen.

                2. Moet ik problemen vrezen met het verschil in stroomsterkte USA(110V-60Hz)-EU (220V-50Hz)?

                3. Uiteraard graag nog reacties op de vraag "wie van de drie" (zie eerste post)...

                4. Wat mag ik niet vergeten te kopen?

                5. Fotografie-(avond)lessen in de omgeving van Hasselt

                Bedankt alvast voor de posters hierboven!

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                  ad pt 2: laders zijn tegenwoordig universeel: 110-240. Alleen een verloopstukje voor de stekker nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    ad pt 2: laders zijn tegenwoordig universeel: 110-240. Alleen een verloopstukje voor de stekker nodig.
                    En geen stroomsterkte maar spanning@Steverlinck

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steverlinck Bekijk bericht
                      Beste liefhebbers

                      4. Mijn vragen:

                      a: Ik wens mijn koersvoordeel enkel in een kwaliteitsvoordeel (lees: beter toestel) en niet in korting (lees: een instapmodel nog goedkoper dan in België) om te zetten.

                      Daarom dacht ik aan de volgende drie toestellen die, mijns inziens, vergelijkbaar zijn: Nikon D300, Sony alpha 700, Canon EOS 40D.

                      - Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
                      - Mogelijk kennen jullie betere alternatieven?
                      Terug naar de hamvraag: welk toestel & waarom?

                      Hartelijk dank

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Steverlinck Bekijk bericht
                        Terug naar de hamvraag: welk toestel & waarom?

                        Hartelijk dank
                        wie zoekt die vindt... de keuze tussen die toestellen is ongetwijfeld al ontelbaar keer besproken hier opt forum


                        als ik van 0 zou beginnen zou ik in jou plaats voor een D300 kiezen, onder andere door de vele AF punten, iets wat ik enorm veel gebruik
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                          1. De douane vrees ik niet zo hard - uiteraard ben ik niet van plan met een bundel aan dozen en handleidingen het vliegtuig op te stappen.

                          2. Moet ik problemen vrezen met het verschil in stroomsterkte USA(110V-60Hz)-EU (220V-50Hz)?

                          3. Uiteraard graag nog reacties op de vraag "wie van de drie" (zie eerste post)...

                          4. Wat mag ik niet vergeten te kopen?

                          5. Fotografie-(avond)lessen in de omgeving van Hasselt



                          1. Douane viel bij mij te omzeilen (enkele vragen beantwoord zn het was ok)
                          Grantie?: Die is hier niet meer geldig!

                          2. ?

                          3. Nikon D300 ---> D200 niet goed?

                          4. Vaste lens 60mm of 50mm 1.4, (gaat normaal niet stuk)

                          5. Syntra ---> Rond midden april start nieuwe cursus.

                          Tot dan,

                          MVG,

                          Frankyboy
                          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                            Ik zou gaan voor:

                            40D + 17-55 F2.8 IS USM + 70-200 F2.8 IS USM + 50 F 1.4 USM + 135 F2.0 USM + 1.4 TC

                            Prijs/kwaliteit/mogelijkheden onklopbaar volgens mij. En perfect voor je concertfotografie.
                            Maar je hebt natuurlijk geen budget gegeven dus dat is wat blijven zoeken.

                            Adres in NY dat is zoals men hier reeds zei zonder twijfelen BH photo video.

                            Tas daar kan je best bij bhphoto zelf rondkijken meer dan keus genoeg

                            CF k

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nieuwe camera in de VS

                              dubbel post sorry

                              Comment

                              Working...
                              X