Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop advies

    Hallo,

    Ik heb weinig ervaring met digitale fotgrafie, maar wil mijn eerste stappen wagen. Aangezien de Canon EOS 400D redelijk goedkoop staat overweeg ik deze aan te schaffen. ik heb redelijk wat research gedaan op dit forum, op dpreview,... en ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb ondermeer volgende aanbiedingen terug gevonden:

    Canon EOS 400D + 18-55mm IS + BG-E3 -> 725€
    Canon EOS 400D + 18-55mm + 55-200 -> 749€
    Canon EOS 400D + 18-55 + 55-200 + BG-E3 -> 839€
    Canon EOS 400D + 17-85mm IS -> 899€
    Canon EOS 400D + Tamron 18-250mm -> 859€
    Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS -> 888€

    In het begin ging de voorkeur uit naar de volledige kit, maar heb hier terug gevonden dat deze lenzen niet echt optimaaal zijn en het is niet de bedoeling om na een maand al nieuwe lenzen aan te schaffen.

    Zijn de sigma en Tamron van goede kwaliteit? Of is het beter om 2 verschillende lenzen aan te schaffen ipv 1 met een groter bereik.

    Is de battery grip aan te raden?
    Welke van deze aanbiedingen lijkt de beste om mee te beginnen? Evt nog andere tips?

  • #2
    Re: Aankoop advies

    De eerste combinatie met de 18-55 IS is de beste om in te stappen, of je de grip al of niet nodig hebt hangt van je handen af, dus zeker eens vastpakken. De grip is niet alleen handig wegens de tweede batterij, maar ook om in portretstand foto's te nemen, de meest nodige knoppen worden op de juiste plaats herhaald.
    Een goeie aanvulling is de 55-250 IS (zie topic daarover), mar dan alleen als je onderwerpen een telelens vragen.

    Kijk anders of er niemand in je buurt een 400D met grip heeft om af te spreken.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop advies

      ondertussen op het forum nog even verder gekeken en ook deze combinatie gevonden:

      Canon EOS 450D + 18-55 IS + 55-250 IS -> 899€

      De opvolger van de 400 en allebei IS lenzen. is deze aankoop meer aan te raden dan de vorige?

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop advies

        Ik denk, en heb gelezen dat deze 2 objectieven, veel beter zijn dan de
        vorige, en ze hebben beiden IS, wat niet onbelangrijk is.
        De 450D, heeft spotmeting, wat zeker een upgrade is.
        Even geduld, tot de 450D te leveren is en dan mag je zelf beslissen,
        Leo
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

        Comment

        Working...
        X