Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera gezocht

    Hey dames en heren,

    Al ben ik nog maar jong (18jaar): ik heb al een aantal jaren een camera in mijn bezit gehad. Eerst was dit een low-cost instap-modelletje, en later werd dit een supermooie Sony. Helaas is die camera vorige zomer in een lekke tent overleden, en sindsdien ben ik op zoek naar een mooie opvolger.

    Ik ben op zoek naar een model waar ik nog veel kanten op kan, ik vind het namelijk leuk om van alles en nog wat te fotograferen. Dit kunnen bijvoorbeeld natuurfoto's, portretten of macro's zijn.
    Verder zou ik het heel erg leuk vinden om zelf eens wat te knutselen aan het diafragma, de sluitertijd, etc., want dat heb ik nog niet veel gedaan. Ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging. Ik zat er over te denken om over te stappen op een spiegelreflex, maar ik weet eigenlijk niet of een goedkope spiegelreflex nou wel beter is dan een dure compact-camera.
    Al met al ben ik dus op zoek naar een goede instap-camera. Mijn budget is zeer beperkt (dat heb je met studenten he), ik heb ongeveer 500 euro te besteden.

    Ik zat te denken aan een Canon EOS 400D want die is bij bol.com nu zeer voordelig te bestellen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat voor soort camera dat is. Misschien hebben jullie nog veel betere suggesties? Alvast heel erg bedankt voor alle replies!

  • #2
    Re: camera gezocht

    Ik kan je alvast één (persoonlijke) goeie raad geven, wees niet bang om een kijkje te nemen in het onderdeel "aangeboden". Een tweedehandscamera hoeft zeker niet onder te doen voor een dure nieuwkoop.

    Ik heb op dit forum (en andere sites) al een paar tweedehandse aankopen gedaan en ik heb allemaal goeie ervaringen gehad.

    Ik heb 1 ding ervaren: fotografen met een hart dragen heel goed zorg voor hun materiaal. Als ze het verkopen is het omdat ze vernieuwing/verbetering nodig hebben.

    Je krijgt natuurlijk de kans om het materiaal te testen, sla dit dan ook niet af!

    Veel succes met de zoektocht!!

    Bart
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

    Comment


    • #3
      Re: camera gezocht

      Ik heb nog een mooie D60 liggen. Heb sinds kort een 1DII en nu gebruik ik die toch niet meer, mag voor een prikje weg incl. 4 batterijen en grip...

      Canon announced the EOS-D60 two days before PMA 2002. That's exactly two years since the EOS-D30 was first announced, although that seems like a long time ago the D30 didn't hit the streets until the end of 2000 (early 2001 in some countries) and so remained a tempting enigma for most of 2000. The D60's launch was mostly anticipated by D30 owners (and those who follow sites like ours) and most appear to be relatively happy with the majority of improvements made.


      En dit waren m'n laatste foto's die ik er mee genomen heb:

      Comment


      • #4
        Re: camera gezocht

        Als we toch gaan eigen spul aanraden Ik heb ook nog een Sony Alpha 100 liggen die in zeer goede staat is, met een nieuwe kitlens erbij. Als je meer info wil, dan stuur ik je een PM met prijs, en foto's van het materiaal. Je zal in ieder geval nog geld over hebben van je budget om een geheugenkaart en tas te kopen Het gaat dus om een reflexcamera, "instapmodel" maar toch met een stevig pakket aan opties:

        http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment

        Working...
        X